Toon posts:

JPG files met Extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn digitale camera heb ik een paar mooie foto's gemaakt. Echter een aantal van deze foto's zijn zonder extensie en met een gigantische grootte op het kaartje terecht gekomen. Ongeveer 3 Gb...

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan fixen en wat de oorzaak is?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kunnen dit geen RAW foto's zijn? Probeer ze eens te openen in PhotoShop oid :)

edit: Hmmmja, 3GB is wat groot :X :P

[ Voor 24% gewijzigd door Vinnie op 25-10-2004 10:39 ]

C:\>_

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik neem aan dat je kaartje niet ettelijke GB's groot is? Dan zal het filesysteem van je kaartje toch wel gewoon brak zijn? Formatteren? Ben je wel je foto's kwijt, schat ik zo...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56

Haan

dotnetter

Inderdaad, je moet echt een gruwelijk kaartje hebben als daar enkele foto's van 3 GB op passen :9~

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Wat voor camera, wat voor omstandigheden, wat voor kaartjes, zijn de foto's 3gb per stuk, zijn ze samen 3 gb? Sorry, dat valt allemaal vanaf hier niet te ruiken en toch vraag je naar een oorzaak en hoe te fixen. :|

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Topicstarter
Het kaartje is (natuurlijk) geen 3 gb groot. Was vorige week in Polen heb en daar een veel foto's gemaakt. 90 % van de foto's zijn gelukt.

Voor de rest staan er hele rare files op het kaartje.

Files: Grote:
0JPG 1,5 gb
0JPG "
1JPG "
1JPG
2JPG

etc....

de files hebben geen extensie.
Camera: Minolta DiMage Z1
Rest foto's zijn goed gelukt.... alleen ik mis er een aantal, en dat zal wel iets met deze files te maken hebben.

Weet iemand een Repair program voor JPG files ofzo??

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 11:49 ]

Verwijderd

op je hd zetten en hernoemen naar .jpg werkt niet ?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 13:23:
op je hd zetten en hernoemen naar .jpg werkt niet ?
Lijkt me stug, aangezien ook de grote gefcuked is :)

Lijkt me dat de bestandsindeling corrupt is. Redden wat er te redden valt en vervolgens formatteren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 18:42
formateren en dan met een datarecovery tool proberen het terug te lezen. Daarna die file als ie het dan nog niet snapt in photoshop inlezen en dan opslaan als jpg...

Dat denk ik dat ik zou doen. Zo heb ik een keer met mijn mp3-jukebox (archos) de partitietabel vernaggelt en toen daarna met datarecovery weer terug gehaald...

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
Paultje3181 schreef op 25 oktober 2004 @ 14:38:
formateren en dan met een datarecovery tool proberen het terug te lezen. Daarna die file als ie het dan nog niet snapt in photoshop inlezen en dan opslaan als jpg...
Dat formateren moet je echt overslaan. Iedere schrijfactie op die disk kan er 1 teveel zijn. Sommige camera's willen bij een format namelijk ook wel eens een wipe doen...
Pagina: 1