Toon posts:

[XP] Boot in loop, recovery console geeft fouten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit hier op me stage met een probleem. Ik dacht dat jullie mij mischien wel zouden kunnen helpen. ik zit met het volgende:

Als ik de computer aan zet gaat de computer op een gegeven moment XP laden. als dit gebeurd valt de computer uit en stat opnieuw op. IK heb vervolgens de windows xp installatie cd er in gedaan. Vervolgens heb ik op "R"gedrukt om het stysteem te herstellen of repareren. Ik wilde in het bestand boot.ini kijken en rebuilden. toen in het commando bootcfg /list of bootcfg /rebuild invoerde gaf de computer een foutmelding .
bij bootcfg /list : "We zijn geen opstartvermeldingen die kunnen worden weergeven"

toen dit niet lukte heb ik /rebuild geprobeerd daar kreeg ik de volgende melding:

"
FOUT: Kan de schijven niet contoleren op installatie van windows.
Deze fout wordt mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandssysteem dat de contole door bootcfg verhindert.
gebruik chkdsk als u de schijffouten wilt opsporen.
"

ik heb vervolgens chkdsk gedaan en de hdd gecontroleerd waar de foutmelding:
"het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.

Sorry dat ik niet meer info kan geven over de computer want dat weet me begleider ook niet hier. het is iig een P4 IBM computer.

zou iemand mij kunnen helpen bij dit probleem.
De computer mag niet geformateerd worden omdat er belangrijke documenten op de C schijf staan.

alvast bedankt.

groeten jeffrey

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 11:33

MrDry

Desperados!

Download dit bestand eens http://download2.lsoft.net/boot-cd-iso.zip en brand de cd.

Boot je PC. Met deze NTFS explorer kan je toch bij je bestanden...als je harddisk nog heel is tenminste.

Quod licet lovi, non licet bovi

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ten eerste, groeten hoeft niet (staat in de Algemene regels).
met betrekking tot die belangrijke documenten, daar hebben ze nou de term BACKUP voor uitgevonden.
Hoe heb je checkdisk precies uitgevoerd? Er zijn een aantal parameters die je mee kan geven aan chkdsk, waarmee hij ook kan proberen te repareren. Geloof dat dat /p is.
Vraag er even een help op aan met chkdsk /? en kijk eens wat daar de opties zijn.
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen met een Live CDtje van Knoppix ofzo te booten, daarmee de HDD te benaderen om je gegevens te backuppen, en daarna een herinstall doen. In het ergste geval zou je ook nog een nieuwe (andere) HDD kunnen pakken, daarop Windows installeren, en dan vervolgens die "oude" HDD weer inlezen.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kleine titeledit :)

XP pro boot niet ==> [XP] Boot in loop, recovery console geeft fouten

BredeP, als je niet wilt dat iemand groet, druk dan op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif in plaats van het hier zo pontificaal te melden.

[ Voor 52% gewijzigd door G33rt op 25-10-2004 10:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor net van iemand dat het kan liggen aan een zogenaamde"eeuwige loop"
hij zei dat dit meestal komt door vervangen van geheugen. hij heeft het over foute adresseringen. DIt kan opgelost worden door de schijf te formatteren.

weet iemand hier iets van en of dit waar kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt in ieder geval ik formatteer de boel wel en dan moet het weer goed zijn. :9
Pagina: 1