Printerserver & USB Hub

Pagina: 1
Acties:

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 16:53
Hallo,

Momenteel heb ik een HP PSC2110 (scanner + printer in één) via USB op mijn PC aangesloten. Het probleem is dat ik, als ik iets vanuit het netwerk wil printen, die PC moet steeds moet opstarten, daarom dacht ik aan een USB printerserver.
Maar aangezien mijn printer ook een scanneer is kan ik de scanner functie dan niet meer gebruiken als ik hem alleen op de printerserver zet, het is tenslotte geen netwerkscanner oid...
Ik vraag me af of ik een USB HUB ertussen kan zetten zodat ik de HP PSC2110 op zowel de PC (scanner functie) als de printerserver (netwerk printen) kan gebruiken? Iemand hier ervaring mee of dit gaat werken?

-soganta

Verwijderd

Nee, dat gaat niet werken. Wat je misschien wel kan doen is én via USB aansluiten, én via een parallelle aansluiting. Maar dat moet je even uitzoeken.

Als dat kan, sluit je hem via USB op je computer aan en parallel op je printserver. Maargoed, dat is een gok van mijn kant, ik durf je niet te beloven dat dat werkt ;)

• soganta
Bedank voor de snelle reactie maar het probleem is dat hij alleen een USB uitgang heeft, geen parallel. Ik moet eens hard gaan denken of dit wel mogelijk is |:(

• soganta
Hmm misschien dat dit iets is:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=108533
Dan kan ik aan de voorkant (waar 1 USB poort zit) de printer aansluiten, en dan aan de achterkant de PC en de USB Printerserver aansluiten, lukt dit zomaar of zie ik iets over het hoofd?

• Cyber007
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik denk dat hij hier meer aan heeft
http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/wz-d11.html

• soganta
Ja een USB printerserver heb ik zowiezo nodig, maar de HP PSC2110 moet zowel aan de PC als aan de Printerserver zitten (allemaal USB).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het staat mij bij dat er wel degelijk USB switches zijn, waarmee je dus 1 device op meerdere PC's kunt aansluiten, maar waarbij je dan wel degelijk zou moeten switchen.

Hmm .. ik denk dat die tip van soganta we4l is wat ik bedoel 8)7

Tijd voor een nieuwe sig..

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik ben wel erg benieuwd of dit gelukt is. Zit hier met hetzelfde probleem. Dus: zijn er ervaringen met het koppelen van een all-in-one met printserver voor printen en usb-switch voor scannen?

[ Voor 36% gewijzigd door Joba op 27-11-2004 20:58 . Reden: plaatje was lam ]

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Pagina: 1