SP2 Battlefield crash/reboot

Pagina: 1
Acties:

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 20:10

Tubby

or not to be

Topicstarter
Had SP2 geinstalleerd maar hij heeft een "leuke" bijwerking:

Battlefield crashed nog voordat ie in het menu komt.
Crash als in: dood/reboot (meteen)

Software
Alleen bij Battlefield 1942 en Vietnam
Quake3 en Locomotion werken wel gewoon
Andere games heb ik niet getest, verder lijkt windows gewoon stabiel te draaien. Geen problemen met internet en/of netwerk verder.
Hardware
Intel Northwood P4 (2.6/512kb/800fsb)
Mobo: Epox EP-4PGF+
Intel 865G Chipset (ICH5)
Realtek ALC655 geluidschip
Radeon 9600XT (nieuwste catalyst drivers geinstalleerd, helpt niet)

Ik heb gisteren al uitgebreid gezocht naar oplossingen maar ik moest om 20:00 een wedstrijd spelen, toen heb ik sp2 eraf gegooid om toch te kunnen spelen (en dat ging gelukkig _/-\o_ )

Iemand suggesties?

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Draai eens in een venster ( Mods\bf1942\Settings\Videodefault.con en fullscreen op 0 ) misschien dat ie dan een foutmelding geeft in een msgbox.

Ook computer automatisch opstarten bij systeemfouten zou je (voor even) uit kunnen zetten zodat je hopelijk ( :P ) een mooie bsod krijgt met hopelijk wat meer info (Deze computer, eigenschappen, tabblad geavanceerd, kopje opstart en herstelinstelingen).

De nieuwste DirectX nog een keer installeren na sp2 misschien en nieuwste geluidsdrivers zou je ook nog kunnen proberen na install van sp2.
Misschien even tijdelijk (of voor altijd) de firewall uitschakelen van sp2.

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 09:52:
Draai eens in een venster ( Mods\bf1942\Settings\Videodefault.con en fullscreen op 0 ) misschien dat ie dan een foutmelding geeft in een msgbox.

Ook computer automatisch opstarten bij systeemfouten zou je (voor even) uit kunnen zetten zodat je hopelijk ( :P ) een mooie bsod krijgt met hopelijk wat meer info (Deze computer, eigenschappen, tabblad geavanceerd, kopje opstart en herstelinstelingen). Ga ik nu doen

De nieuwste DirectX nog een keer installeren Ga ik nu doen na sp2 misschien en nieuwste geluidsdrivers zou je ook nog kunnen proberen na install van sp2. Ga ik nu doen
Misschien even tijdelijk (of voor altijd) de firewall uitschakelen van sp2. al geprobleerd
Maar eerst ff SP2 weer opnieuw downloaden en installeren :Y)

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
code:
1
2
3
4
Foutcode; 1000008e
parameter1: c0000005
parameter2: 82b75e22
parameter3: b8713a04, parameter4: 00000000.

Bluescreen error geeft
0x000008E (0x0000005, 0x82c1e22, 0xED400A04)

- Laatste audio drivers geinstalleerd
- Laatste bios update geinstalleerd
- Laatste directX geinstalleerd (hij doet nix, is meteen klaar)
- Geheugen omlaag geklokt naar 133mhz ipv 200mhz (had ik in een ander topic gelezen)

Nog meer tips anders gaat sp2 er weer af :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Tubby op 25-10-2004 12:01 ]

Verwijderd

Nou google ff er op los: http://www.google.com/sea...rg.mozilla:en-US:official

Misschien toch andere videokaart drivers.
Memtest laten controleren op geheugen fouten.
En zet je BIOS eens op 'default' oid als je daar ooit eens iets veranderd hebt.

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
Heb net een schone installatie op een andere schijf gedaan met SP2 en BF1942 1.6 en dat werkt gewoon.

Hardware en/of bios problemen zijn dus uitgesloten.

Ikzelf ga langzaam gebruik maken van deze nieuwe installatie, probleem niet opgelost maar iig eromheen gebreid :)

• BugsBunny1942
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 16:40
Tubby schreef op 25 oktober 2004 @ 16:11:
Heb net een schone installatie op een andere schijf gedaan met SP2 en BF1942 1.6 en dat werkt gewoon.

Hardware en/of bios problemen zijn dus uitgesloten.

Ikzelf ga langzaam gebruik maken van deze nieuwe installatie, probleem niet opgelost maar iig eromheen gebreid :)
Nadat ik SP2 heb geïnstalleerd werkt Battlefield1942 (+uitbreidingen) en Battlefield Vietnam niet meer, evenals Call of Duty (+COD UO). Bij aankiezen icoon gaat systeem spontaan rebooten, krijg geen foutmelding. Ik ga eerder genoemde acties maar eens proberen. Belachelijk dat SP2 zo'n invloed heeft op grote games van EA. Op de sites van EA nog niets kunnen vinden over dit probleem, evenals de sites van Windows. :( :(

Ik heb vanavond de nieuwste Nvidiadrivers voor mijn Geforce4ti4600 geïnstalleerd. Battlefields en Call of Duty's doen het weer. :) :)

[ Voor 9% gewijzigd door BugsBunny1942 op 02-11-2004 19:22 . Reden: Probleem opgelost ]

Verwijderd

Ik heb een zelfde soort probleem. SP2 met Battlefield + DC Final = crash ;(
Pagina: 1