Toon posts:

Sitecom WL-024 - Wireless Station Adapter / Vigor Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel gelukkig ben ik met mijn draytek Vigor 2200We.
Alles werkte perfect. :)
WAN/LAN/Wifi .... nooit problemen gehad.

Echter heb ik een Lan Webcam en een Xbox en die wilde ik eigenlijk wireless maken. Dus ik dacht ik koop een Sitecom WL-024 wireless adaptor station.

Prima, ik dat ding geconfigureerd. Op de SSID afgestemd van mijn vigor.
Mac adres in vigor ingegeven en gaan .... dacht ik ....

Helaas ... de Sitecom zegt dat hij connected is met de vigor maar ik kan hem niet pingen of benaderen. :(

Het maakt niet uit of ik de DHCP client aan of uit zet binnen de sitecom.

Als ik de DHCP aan zet krijgt hij geen IP adres toegewezen. En met een zelf toegewezen ip adres .... geen connectie.

Overigens als ik met mijn laptop met WiFi ga rond kijken ... dan kan ik plotseling de sitecom wel pingen. Maar het lijkt erop dat dat direct via de Sitecom gaat en niet via de Vigor.

Heb al op internet gezocht naar een oplossing ....google, de sitecom site, op tweakers ... helaas zonder resultaat.

Iemand een idee ??

bedankt !

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik vind je verhaal een beetje vaag. Je verteld eigenlijk niet precies wat je probleem nu is. Verder hoe probeer je met je sitecom te connecten en te pingen?

VInd je DHCP server de sitecom niet gewoon? Zou er anders niet een kabeltje verkeerd zijn??

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 25 oktober 2004 @ 22:11:
Ik vind je verhaal een beetje vaag. Je verteld eigenlijk niet precies wat je probleem nu is. Verder hoe probeer je met je sitecom te connecten en te pingen?

VInd je DHCP server de sitecom niet gewoon? Zou er anders niet een kabeltje verkeerd zijn??
Het is gewoon een heel moeilijk verhaal.

Ik heb dus een draytek vigor 2200WE (wifi / 4 poorts ethernet)
En ik heb een sitecom wl-024 wifi adapter.
En ik heb een ethernet webcam.

Als ik alles aansluit met de juiste SSID namen .. en de juiste mac adressen geconfigureerd voor toegang dan het volgende.

Via een ethernet verbinding krijg ik geen contact met de webcam of sitecom.
Via mijn laptop (die heeft wifi) kan ik wel contact krijgen met de webcam.

Echter zodra ik met de laptop tegelijk de webcam of sitecom en een extern adres ping dan gaat dat niet. Beide apart gaat wel.

Als ik nu de webcam loskoppel van de sitecom ... dan kan ik de sitecom op alle manieren pingen.

Dan denk je ... het licht dus aan de webcam.

Helaas ... als ik de sitecom aan mijn laptop hang via de ethernet poort en mijn wifi uitschakel op mijn laptop. Dan krijgt ik via ethernet (via vigor dhcp server) geen ip adres toegewezen. Als ik een ip adres ingeef op mijn laptop kom ik niet verder dan de sitecom .. alles daarachter .... niet te pingen of te bekijken.

Kabels zitten goed.
Overal laatste firmware.

Echter ... 0.0 goede connectie.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik gok dat ik je probleem snapt. Je hebt 2 routers en dus 2 gescheiden netwerken. Vanuit het een kan je de ander logischer wijze niet benaderen. Deze zul je dus moeten configgen zodat ze gekoppeld zijn:

zoeken op GoT:
routers koppelen
2 twee routers
router als switch / hub

-succes