P133 upgraden :)

Pagina: 1
Acties:

• Public_Enemy_#1
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:14
Hehehe, ja jullie lezen het goed :)

Nou ff serieus. Mijn buren willen hun fossiel upgraden. Iets meer geheugen en een iets snellere videokaart. Ze gaan voorlopig geen nieuwe PC kopen en ik kijk er ff naar omdat mijn buurjongetje veel spelletjes er op speelt en dat ding wel iets sneller mag zijn.

Ik heb dat ding ff opengehad : P133, 24MB [4*2 en 8*2] intel mammaplankje en S3 videokaartje.

Volgens mij moet je iedere steen omdraaien op nog een PCI videokaart te vinden die je daar in kan stoppen. En dat geheugen, zou je daar nog wat aan kunnen fixen ?

Of zal ik maar gewoon aanraden niets te upgraden en over een tijd gewoon een nieuwe PC te kopen.

Advies graag :)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 14:26
De Voodoo 3 2000 en 3000 zijn er allebei in PCI-uitvoering. Zullen het ook redelijk doen met een langzamere processor.

De 2000 is ook niet zo extreem duur meer dacht ik.

Geheugen: 4 x 16 MB erin. Misschien kun je dat nog ergens tweedehands krijgen...

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Kijk af en toe eens op www.hardwareforum.net , das een site die ook onder tweakers.net valt en waar iedereen zijn hardware te koop en te koop gevraagd kan zetten.

Zo kun je goedkoop aan een 2ehands videokaart en wat geheugen komen.

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Past er geen snellere proc in? die zijn vast nog wel ergens 2e hands te krijgen... 166 of 200 misschien?

aAarGhh

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 19:38
snellere processor, extra geheugen en een voodoo1

Verwijderd

Eh... overclocken misschien? met een beetje mazzel draait 'ie op 200MHz!

• Public_Enemy_#1
  • Laatst online: 15:14
hehe, tis wel de PC van mij buren KIP :)

thnx voor de respons all.

• winnie
  • Laatst online: 07:05

winnie

de poes...

Die snelle processor lukt alleen als je (of beter: je buren) een socket7 bord hebben. Die p133 kwam ook als socket5 (volgens mij) en dan is upgraden bijna een no-go (tenzij je veel voor dure evergreen upgrade-procs wilt neerleggen). Verder is overclocken bij een intelbord ook een lastige bezigheid.
Geheugen: kijk even of je edo of fp nodig hebt. Ik neem aan dat edo wel kan, en dat is er tweedehands wel in overvloed. Wat willen die bruen met hun pc? Snel windows of ook snelle spellen? Bij snel windows zou je ook een matrox millenium kunnen kopen (met 2-8 MB ram), voor snelle spellen is een voodoo3 kaart (2000 PCI) een goede keuze.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:05
sommige p133 zijn nauwelijks op te voeren. De laatste versie lopen echt wel op 200Mhz (mijn eerste tweak!)kijk even of het een volledig keramisch model is dan is het de oude. Nieuwe cpu's kun je overal nog kopen bijv. p233 samen met v2000 en 64Mb geeft dit leuke speelbaarheid

diskeltische lurker

• zetje01
zou een voodoo3 echt zoveel meer performance geven dan een voodoo1?

• zetje01
Zou een voodoo3 echt zoveel meer performance geven dan een voodoo1?
Ik bedoel: op dit systeem...
Pagina: 1