Toon posts:

Dolby Digital (of DTS) naar Dolby Prologic II

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen in bezit van een home theater (DAV-SB100). Nou wil mijn pc hier aan sluiten, zodat ik films van de pc kan bekijken. Het video gedeelte gaat gewoon via m'n grafische kaart. Echter loop ik met de audio tegen wat problemen op. Omdat de home theater geen 5.1 (coax of optisch) input heeft :(. Wil ik dit gaan doen via Dolby Prologic II.

Nou is mijn vraag hoe ik van 5.1 (DTS of DD) geluid Dolby Digital II geluid kan maken? Zodat de geluidskaart dit via 2 kanalen kan doorgeven naar de home theater.

En als dit niet mogelijk is wat is dan de beste oplossing?

THX

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik denk niet dat je in real-time DD of DTS kan coderen naar Prologic II, zit er ook geen 5.1 kanaals analoge aansluiting op de HT-set ? dan kun je namelijk een partijtje kabels tussen de pc en HT knopen...

p.s. volgens de Sony site heb jij gewoon een Digitale ingang op de HT zitten hoor

Sony

[ Voor 49% gewijzigd door B-lennium op 25-10-2004 02:38 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:20
AC3 filter installen, en als outpuit mode zetten, PROLOGIC II ?
Als je het digitaal kan, doe het dan beter digitaal
Het blijft prologic :P

[ Voor 38% gewijzigd door Animal op 25-10-2004 02:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
p.s. volgens de Sony site heb jij gewoon een Digitale ingang op de HT zitten hoor
De HT heeft de volgende in/uit gangen is wellicht een van deze wellicht als digitale ingang te gebruiken ?

[SPEAKERS] FRONT R(8Ω) , CENTER(8Ω) , FRONT L(8Ω) , SUR R(8Ω) , SUBWOOFER(8Ω) , SUR L(8Ω)

[MONITOR OUT] VIDEO {cinch}

[VIDEO] AUDIO IN R {cinch} , L {cinch}

[EURO AV] OUTPUT(TO TV) {scart}

[ANTENNA] AM щ , FM 75Ω COAXIAL

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 16:40
De digitale ingang is de aansluiting waarin je TOS link kabel (optisch) of coax kabel kan aansluiten, kijk in de handleiding wat bij jou het geval is.
Bij het afspelen van DVD of Video of whatever kun je op je receiver aangeven of deze van het digitale signaal moet lezen.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Een receiver zonder DD5.1 en DTS maar met Pro Logic II?
Ik denk dat je een Pro logic I receiver hebt en daar krijg je echt geen II uit.

Je kan je pc dan gewoon op stereo zetten en je receiver haalt er dan vanzelf wel het surround gedeelte uit.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou toch nog ff goed kijken op de achterkant, want in de specs op internet staat idd dat er een digitale ingang op zit.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

is het surround van pro logic niet gewoon een mono weergave binnen een bepaald frequentiebereik? als dat zo is moet 2.1 uitsturing naar je pro logic amplifier voldoende zijn voor het surround effect.

wat je ook kan doen is de surround speakers (front, rear left en rear right) aansturen vanuit een aparte versterker, dan alsnog 5.1 met behoud van geluidskwaliteit ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-10-2004 15:00 ]

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Pro-logic (1) werkt idd met één surround kanaal (verdeeld over 2 speakers),
maar pro-logic 2 heeft óók achter 2 gescheiden kanalen.
Beide systemen hebben alleen een stereo-signaal als 'voeding' nodig.

BTW, als je geen digitale ingangen kan vinden; als het om een optical ingang gaat, zit er vaak nog een doppie in die je eruit moet halen als je die ingang wilt gaan gebruiken ;) (ik denk ik zeg het ff B) )

Verwijderd

Topicstarter
Mijn HT heeft DTS, Dolby Digital en Dolby Pro Logic II. En allerlei ingangen, maar geen 5.1 kanaals ingang :|, dus ben ik niet in staat het DTS of DD geluid af te spelen van wat er op de pc wordt afgespeeld. Heb hieronder btw. m'n manual.

Dus lijkt me de beste optie om via AC3-filter het geluid te encoderen tot Pro Logic II en op m'n HT het weer 5 kanaals te maken.

Dolby Pro Logic is 4 kanaals geluid (Right,Left,Center,Surround) samen gepersd over 2 kanalen. (hoe dit gedaan wordt, geen idee)

Dolby Pro Logic II is het zelfde als I echter nu met 5 kanalen nl. (Right,Left,Center,Sur R, Sur L). De surround is nu dus stereo geworden. Daarbij komt dat je met een Pro Logic II reciever van gewoon stereo geluid (bv. muziek) kan laten spelen over alle boxen.

handleiding

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55
Die link van je handleiding is dood, maar volgens Sony.nl heb je een digi-in, post anders eens een pic van de achterkant

[ Voor 61% gewijzigd door SnowDude op 25-10-2004 16:50 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Topicstarter
SnowDude schreef op 25 oktober 2004 @ 16:44:
Die link van je handleiding is dood, maar volgens Sony.nl heb je een digi-in, post anders eens een pic van de achterkant
Heb een pic. proberen te maken alleen was veel te onscherp. Hierbij nog eens m'n manual.

handleiding en dan Home Audio, DVD Player, DAV-SB100

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
SnowDude schreef op 25 oktober 2004 @ 16:44:
Het zou nog kunnen dat dat een vershil is tussen euro/us/uk versies ofzo, soms maakt dat net genoeg uit om zo'n essentiele functie te onderdrukken.

• Jag
  • Laatst online: 18:46

Jag

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 15:34:
Mijn HT heeft DTS, Dolby Digital en Dolby Pro Logic II. En allerlei ingangen, maar geen 5.1 kanaals ingang :|, dus ben ik niet in staat het DTS of DD geluid af te spelen van wat er op de pc wordt afgespeeld. Heb hieronder btw. m'n manual.
Zoiets heet niet een 5.1 ingang, maar gewoon een digitale input. Een 5.1 ingang wordt een analoge 6 kanaals input mee bedoeld. Maar idd, je hebt beide niet als ik naar de handleiding kijk. Dat betekent idd dat je geen DTS of DD5.1 geluid kan krijgen via je pc. Encoden naar PLII bestaat niet, het enige dat je kan doen is downmixen naar stereo (gewoon instellen in Ac3 filter) en dan je receiver er PLII van laten maken. Je kan de audio inputs die bij die "video-input" horen daarvoor gebruiken.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In AC3Filter kan je toch wel pro-logic en pro-logic II als output selecteren? In dvd progs als powerdvd enzo kan dit afaik ook. Als je idd geen digitale of analoge 6channel input hebt is dat je enige optie gok ik.

AC3 filter:
Afbeeldingslocatie: http://pics.orion84.nl/ac3prologic.jpg

PowerDVD:
Afbeeldingslocatie: http://pics.orion84.nl/pdvdprologic.jpg
Dolby surround compatible == pro logic :?

heb dat ook een tijdje gemoeten omdat ik op m'n laptop alleen een stereo line-out had. Nu heb ik echter een externe geluidskaart (philips aurilium) en kan ik de analoge 5.1 input op m'n audiosysteem dat verder geen digitale input heeft (en enkel een pro logic decoder, geen DD of DTS) ten volle benutten :9.

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 25-10-2004 18:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 21:49

Gallus

Cheesy

Toch wel erg jammer dat de DAV-SB100 geen digitale ingang heeft, ondanks dat de Sony-website zegt van wel. Ik was ook wel geïnteresseerd in dit setje voor €199. De digitale ingang wilde ik gebruiken om m'n PC op aan te sluiten voor DivX/XviD.
Heeft er iemand nog aanraders voor een soortgelijke set die dit wel heeft? :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Een receiver met DTS en DD moet gewoon een digitale ingang hebben, in de vorm van een optische of coax ingang (zeker als ze geen 5.1 ingangen hebben.
Zelfs mijn vorige (Aiwa) receiver had een digitale ingang.

[edit] Na de handleiding gelezen te hebben, je hebt helemaal geen HT, je hebt een dvdspeler met geintregreerde receiver. Je kan hier helemaal niet je pc op aansluiten, deze moet je gewoon op je tv aansluiten en de bijgeleverde speakers op de aangegeven uitgangen aansluiten en je kan je dvd in DTS/DD luisteren.

[ Voor 43% gewijzigd door MeNTaL_TO op 26-10-2004 23:44 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 18:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is geen losse receiver he, dit is een setje met dvd speler en boxjes erbij, dus die digitale aansluiting voor dvd zit intern.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1