Toon posts:

breedbeeld (vs normaal); iemand naderhand spijt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg voor m'n nieuwe laptop ook breedbeeld.

Heb echter nog enige twijfel,
bijvoorbeeld tekstverwerken (waarvoor de laptop toch nog veelvuldig gebruikt gaat worden) gebeurt meestal in A4 formaat, en da's niet breed maar van "boven naar beneden"...
Zijn er mogelijk nog andere nadelen waar je zo niet meteen aan denkt?
Die je vaak pas merkt na enige tijd gebruik??

Benieuwd naar (eventuele spijt-) ervaringen.

Vond al enige eerdere topics hierover, bv:

[rml][ Laptop] Gewoon of Breedbeeld![/rml]
[rml][ Widescreen] Resoluties?[/rml]
Laptop Widescreen

Maar gaven me niet echt antwoord.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zie het zo: met een breed scherm heb je plaats voor dat openoffice.org document en ook nog je jabber client ernaast. En mischien zelfs nog een klein dvd spelertje ofzo. Je kunt dingen naast elkaar doen ipv ze over elkaar heen te moeten stacken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Het is net als een dual-screen setup, maar dan meer als anderhalf-screen ofzo. Meer ruimte in de breedte werkt altijd lekker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
CyBeR schreef op 25 oktober 2004 @ 02:06:
Zie het zo: met een breed scherm heb je plaats voor dat openoffice.org document en ook nog je jabber client ernaast. En mischien zelfs nog een klein dvd spelertje ofzo. Je kunt dingen naast elkaar doen ipv ze over elkaar heen te moeten stacken.
Microsoft Word, en MSN ernaast is ook geen probleem :+

Ik vind het zelf erg handig bij het tekstverwerken/excellen -> 2 vensters naast elkaar.

Zorg wel dat je een hoge reso scherm koopt, bijv een 1920x1280 ofzow, zodat je genoeg info op je scherm krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwarte balken bij gamen, erzijn maar weinig games die die widescreen goed ondersteunen. Meer nadelen kan ik niet vinden (heb zelf een widescreen laptop met 1920x1200 resolutie). Werkt echt lekker, kan makkelijk meerdere programma's draaien zonder dat ze over elkaar vallen.
O ja 't is vaak een 16x10 scherm, niet 16x9. Dus iets hoger dan normaal breedbeeld.