Toon posts:

Flash, gegevens uit een database importeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik ben recentelijk met Flash versie 7.0 bezig en wilde gegevens uit een database importeren.

Even een voorbeeld.

Kaartspel, 100 kaarten in een database, ik trek een (random gekozen) kaart.

Denk dat ik dat random gedeelte zelf wel kan uitvogelen.
Ben bezig met tutorials over Flash, maar leer alleen maar dingen over animatie, etc.

Ten eerste, is het mogelijk, ten tweede, kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Bedankt!

• pjotrk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07-2025
In principe is dat wel mogelijk, alleen is aanspreken van een database met flash (voorzover ik weet) alleen mogelijk met behulp van een andere script taal zoals ASP of PHP.

Het php/asp script zal dan moeten zorgen voor het uitlezen van een random kaart uit de database en deze terug moeten sturen naar flash.

voorbeeld: script randomKaart.php welke een random kaart selecteerd geeft als uitvoer:
code:
1
kaartnr=1&kaartnaam=joker

deze kan je dan in flash opvragen met:
code:
1
loadVariables("urlVanScript/randomKaart.php, _root.kaart);

de variables kaartnr & kaartnaam komen dan in de variable _root.kaart terecht.

Nog een andere manier, voor als je wat meer dan alleen 1 kaart uit een database wilt halen is het uitlezen van een xml document welke door asp/php gegenereerd wordt, of natuurlijk gewoon zelf alle 100 kaarten in een xml bestand stoppen ipv een database en flash hieruit een random kaart laten halen, in dat geval heb je geen andere scripttalen nodig.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 19:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Flash hoort, evenals DHTML en andere clientside zaken, thuis in Webdesign & Graphics

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je hulp.

Ik neem aan dat je met het opvragen doelt op de actionscripts die je in Flash kunt gebruiken?

Ik zag ook een optie (bij "commands") om een script te importeren, echter accepteerde Flash alleen maar java scripts.

Het probleem wat ik schetste was maar een klein onderdeel van een groter geheel. Uiteindelijk moet er iets multiplayer achtigs uit komen, dan lijkt me dat alles in 1 xml bestand stoppen niet erg handig is.