Toon posts:

SB Live! op MSI K7Pro2..werkt niet..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lees topic... heb m er wel in..maar drivers pakt ie niet..die geven aan geen sound blaster gevonden.. dus heb ik die onboard sound maar aangezet... :( help meee :9

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Dus de onboard sound was uitgezet in de BIOS?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
ja had onboard sound..en onboardsoundchip..uitgezet :)

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Probeer eens een andere PCI slot, bekend probleem bij de live kaarten.
(geen tijd voor details, it's party time for me ;) )

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Topicstarter
ook niet :(

Verwijderd

Is deze Live! al een keer in leven geweest?

Ik heb in de computerzaak vaak OEM/BULK/Retail kaarten en ze hebben allemaal verschillende driver cd's..

Download de driver van http://www.soundblaster.com installeer deze en ga dan pas met de cd aan de gang. Meestal hoef je geen eens de cd te gebruiken, de download (23 meg overigens) bevat de complete Live! 3.0 app. De cd bevat alleen maar kleine programmatjes die ik in elk geval niet gebruiken zal. (deze zijn overigens gewoon te installeren als je bladert op de cd)

Success!

Verwijderd

Download alleen de drivers, liveware is alleen handig als je 4 speakers hebt of de digitale speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen heb alles gedaan..maar geeft steeds aan..sound blaster not found.... :( :( :( :'(

Verwijderd

hij kan ook echt stuk zijn. Laatste check die je kunt doen is Sisoft Sandra 2000 of een ander proggie dat pci devices list downloaden en kijken of de soundblaster zich wel netjes bij de pci bus aanmeld.

Uiteraard net na de BIOS zie een printout van alle pci devices, een sblive is een pci multimedia + pc input controller (jammer dat onboard sound ook als zodanig in het lijstje staat en ik weet de id van creative niet zo uit mn hoofd, iemand???)

Als de kaart hier wel goed in staat heb je een fout OF in pnp van windows OF toch de drivers... Success
Pagina: 1