Toon posts:

[VNC] Server benaderen met RealVNC lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een Fedora core 2 servertje staan als web/file/ftp-server. :Y)
Ik heb hier de standaard vncserver geinstalleerd. Ik heb de daemon draaien, en aangezien ik achter een router zit, ook geen firewall aan.

Maar als ik probeer met RealVNC een verbinding te maken (edit)met een windows client in het interne netwerk(/edit), dan wordt de verbinding niet geaccepteerd... Hoe los ik dit op?

En is het veilig genoeg om de firewall(NAT) van mijn router voor de webserver te gebruiken? Ik heb een virtual server op poort 80 naar die computer geforward... is dit ok?

Offtopic:
Gaat er ooit nog eens wat gedaan worden aan die dependencies-hell?! ik word er helemaal gek van! Daar moet iets aangedaan worden, om een simpele applicatie te installeren met rpm, moet je eerst weer 7 grote pakketjes bij elkaar gaan sprokkelen. |:(

Zo krijg je nooit desktop gebruikers met weinig linux-verstand erop, die worden gewoon bang!! Nee serieus, tis gewoon te ingewikkeld om linux te goed te gebruiken (en beveiligen!) als je niet eerst een stuk of 10 lange, saaie, moeilijke how-to's hebt gelezen. :| :D Ik hoop dat dat wat beter wordt... Zo zou je met apt-get snel dingen kunnen installeren... ik heb er nog geen een pakket mee kunnen binnenhalen. :*)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 14:59 ]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

wat zeggen je logs hierover? en weet je zeker dat je NAT goed ingesteld hebt? werkt het wel vanuit je interne netwerk?

offtopic:
er is allang wat gedaan aan die dependencies-hell, en het heet portage of apt. ook urpmi van mandrake heeft het dependencies-gedeelte best goed in de hand.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 12:29

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

• Zit er nou wel of geen firewall tussen de server en de client?
• Weet je op welke poort de server draait? (standaard voor Linux is :1)
• Heb je de server draaien of heb je hem alleen gestart (en draait ie nu niet meer om wat voor reden dan ook)? Staat ie in de proces lijst?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is al voor elkaar. Er was niks mis met de client/server... ik was alleen vergeten dat je bij windows het display nummer moet weten.

Dus oplossing:

log in op 192.168.1.x:*displaynummer*

mijn geval:
VNC-server: 192.168.1.10:1

Maar moet je hiervoor het commando 'vncserver' eerst runnen, of is de deamon opstarten voldoende? Zo ja... heeft iemand een idee waar dit commando aan te roepen? rc.d? inittab? etc.

edit:
Kheb 'vncserver' in rc.local gezet... blijkbaar moet je het commando vncserver eerst runnen voordat de daemon ook echt gaat werken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 15:18 ]