Geluid mp3 hard, in films vrij zacht

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Topicstarter
ik stelde de volgende vraag maar hij mag nu op slot, weet het antwoord, sorry

Ik gebruik de onboard audio van mijn asrock moederbord. Gewoon ac97 geluid. Nu heb ik het geluid van mijn pc aangesloten op mijn audio installatie. Het probleem is dat ik het geluid bij films heel zacht hoor, terwijl het bij mp3's enzo wel hard is. Is er een mogelijkheid om het geluid bij fiolms harder te krijgen? In beide gevallen gebruik ik mediaplayer. alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Lurge op 24-10-2004 23:40 ]

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

mogen wij het antwoord weten ? is wel zo makkelijk voor iemand met het zelfde probleem.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil t ook weten, wie weet kan je de commercials dan ook wat zachter laten klinken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Opmering : het is wel normaal dat veruit de meeste films zachter geluid hebben dan (vooral "populaire") muziek. Vooral bij de complete Matrix trilogie is dit goed merkbaar, afaik is dat vanwege de kwaliteit. Die kan op laag volume wel beter zijn omdat geluiden die relatief hard zijn niet "afgevlakt" worden wat bij veel muziek wel gebeurd, sommige stukken van muziek "horen" eigenlijk harder te zijn, maar zijn al zo hard als mogelijk. Door het gehele volume te verlagen kan dit voorkomen worden.. En met films blijkt dat meer te gebeuren dan met muziek.

Bovenstaande stukje is "afaik", correcties zijn welkom, ik graaf het ook maar uit m'n geheugen van iets wat ik "ooit" gelezen heb.

Verder is het niet onwaarschijnlijk dat je AC3 filter gebruikt om films met AC3 audio te luisteren. AC3 filter is echter by default erg zacht afgesteld (alhoewel dit ook gewoon het bovenstaande effect kan zijn, zachte films, maar het is me altijd opgevallen dat (gedownloade) films met AC3 veel zachter zijn dan films met Mp3).

Oplossing, in AC3 filter is een setting voor "loud" die het geluid zo ongeveer op het niveau van een gemiddelde film met Mp3 brengt.

Aparte oplossingen kan je nog zoeken in een softwarematige equalizer. Ik heb er ooit eentje gehad, ongeveer net zoiets als wat in Winamp zit dus, maar ik had ooit een equalizer waarmee ik al het geluid kon regelen (en dus ook versterken). (nu heb ik zoiets standaard bij m'n geluidskaart zitten :P)

Beetje algemene info dan om dit topic nu even iets nuttiger te maken ;)
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 04:11:
Ik wil t ook weten, wie weet kan je de commercials dan ook wat zachter laten klinken 8)
Als je ze op dezelfde manier zachter wil maken als de manier waarop ze zijn versterkt, of iig wat het meest dichtbij komt : draai je equalizer omlaag ;).

Het geluid bij commercials ís namelijk niet harder, het klinkt alleen harder. Dat heb ik eens op TV gezien, wat de truck precies was weet ik niet meer, maar ze draaien het volume niet omhoog.

De kwaliteit van reclamegeluid is daardoor trouwens wel bagger, maar dat heb je normaliter (zeker op een simpele TV) niet echt door.

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 25-10-2004 04:22 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 25 oktober 2004 @ 04:20:
Het geluid bij commercials ís namelijk niet harder, het klinkt alleen harder. Dat heb ik eens op TV gezien, wat de truck precies was weet ik niet meer, maar ze draaien het volume niet omhoog.

De kwaliteit van reclamegeluid is daardoor trouwens wel bagger, maar dat heb je normaliter (zeker op een simpele TV) niet echt door.
Nee het is idd niet harder, er wordt gewoon meer geluid in een fragment gepompt, en het geluid wordt wat versterkt in de frequentienivo's die lager dan de algemene limiter limiet zitten..