Programeer id is dit haalbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:04
Ik heb zelf een laptop waar een kapotte accu elektra inzit waardoor accu status op 0% wordt weergegeven en accu nog lang meegaat, nu kreeg ik een id:

Is het mogenlijk een programma te schrijven dat in je icon tray een status bar laat zien van je accu maar dan op deze manier:

accu tijd aan: 1 uur
100:60=1,66666666667

en dan dus procentenbalkje met 10 blokjes dus 10% per blokje zodat ik kan zien aan het aantal blokjes hoe vol mijn accu is,
dus ik start het programma en ik zet vooraf in een .ini file een tijd en dat de bar afteld tot 0% als die tijd dus om is.

Denk iemand dat dit haalbaar is om te maken en in de tray te zetten?

Alvast bedank voor jullie reply`s! :)

Verwijderd

Afgezien van de details die je nu ophoest (en waar ik niet zoveel mee kan): tuurlijk!

Je bouwt alleen maar een klokje dat in je tray zit en een gegeven tijdsduur aftelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 23:09 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ja, dat kan. :) Maar wat is je programmeerprobleem? Je zult als eerste een taal moeten kiezen waarin je het kan maken. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:04
Ik ben zelf op dit moment in de leer ik ben bezig met c++ te begrijpen maar in ieder geval bedankt voor de replays want ik wist echt niet of het haalbaar was :)

ik ga het zsm proberen en dan zal ik posten of eht gelukt is :)

:Y)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zo zonder een compleet probleem wordt het topic een beetje overbodig :) In c++ is het oa best te maken. Meerdere talen is dit ook in mogelijk, om je vraag te beantwoorden.

Ik doe deze dicht. Mocht je tzt tegen een concreet programmeerprobleem aanlopen, dan kan je een nieuw topic openen. Let wel op de richtlijnen die we hanteren, samengevat in P&W FAQ - De "quickstart" :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.