Toon posts:

welke webbrowser bij mandrake

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik ben een totale newbie op linux gebied en heb zojuist Mandake 10.0 geinstalleerd.
Standaard zijn de webbrowsers Mozilla en Konqueror geinstalleerd.

1. welke kan ik het beste gaan gebruiken en dus de andere eraf gooien.
2. Bijv. de stream van Yorin FM wordt niet afgespeeld wat moet ik doen om dit wel af te spelen.

Alvast bedankt,

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:57

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:54:
Hallo allemaal,

ik ben een totale newbie op linux gebied en heb zojuist Mandake 10.0 geinstalleerd.
Standaard zijn de webbrowsers Mozilla en Konqueror geinstalleerd.

1. welke kan ik het beste gaan gebruiken en dus de andere eraf gooien.
Probeer ze lekker allebei en bepaal zelf welke je het lekkerste vind werken. Eventueel download je nog een paar andere (Opera, FireFox) en test die ook .
2. Bijv. de stream van Yorin FM wordt niet afgespeeld wat moet ik doen om dit wel af te spelen.

Alvast bedankt,
Sorry, maar hier kan ik je verder niet bij helpen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

1. Welke browser je wilt gebruiken is helemaal je eigen keuze, probeer ze allebei en bekijk dan welke je het liefst wil blijven gebruiken.
2. Wat voor stream is het en wat heb je geprobeerd? En met welke software speel je het af?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga naar Yorinfm.nl

klik op luister nu

er komt een scherm en hij laadt niets, volgens mij is het normaal een stream geschikt voor media player

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 23:01:
Ik ga naar Yorinfm.nl

klik op luister nu

er komt een scherm en hij laadt niets, volgens mij is het normaal een stream geschikt voor media player
windows media player ja, je gebruikt mandrake==linux != windows ;)
maar probeer die stream eens met mplayer af te spelen

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 23:01:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2" 
                PLUGINSPAGE="http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=windows&sbp=mediaplayer&ar=Media&sba=Plugin&"
                SRC="yorinfmbroad.asx"
                NAME="NSPlay"
                WIDTH=150
                HEIGHT=24
                showstatusbar="0" showcontrols="0" showdisplay="0" showgotobar="0" autosize="0" showcaptioning="0" 
                enabletracker="0" showtracker="0" enablecontextmenu="0" volume="0">
  </EMBED>

Je hebt gelijk :) Maar misschien kun je een asx-plugin voor een browser zoeken ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
eerst even installeren dus....

weet jij een plek waar ik dit kan vinden

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:02

MBV

De stream zou moeten werken: je hebt alleen iets nodig om het mime-type application/x-mplayer2 af te spelen. Misschien werkt xmms, of kboodle. Probeer ergens mime-types te bekijken, en ter veranderen. Ik ben nu onder windows ingelogd, anders zou ik het nauwkeuriger beschrijven. Zorg dat de plugin daarvoor werkt, en je kan hem ook horen.
Anders kan je in de source kijken en het asx bestand opsporen, nu http://media.rtl.nl/yorinfm/livestream/yorinfmbroad.asx
Dat kan je in xmms o.i.d. openen en afspelen

[/helpeenbeginnermetallesvoordoenmodus]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 23:04:
eerst even installeren dus....

weet jij een plek waar ik dit kan vinden
Het is hier geen helpdesk, daar ben je inmiddels vaak genoeg op gewezen, we verwachten hier dat je zelf ook wat probeert en uitzoekt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.