Toon posts:

Hoe netwerkverbinding via onbekende/toegankelijke router?*

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej,
Een vriend van mij woont in een studentenhuis en ze hebben nou een nieuwe router alleen we krijgen geen verbinding gemaakt via de wizard in windows xp. We weten niet wat voor router t is want hij staat bij iemand anders op de kamer waar we niet inkunnen. Weet iemand hoe we toch verbinding kunne krijgen?
alvast bedankt
groeten Chiel

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb je niet meer specs :?
Zonder merk router kunnen we niets en al helemaal niet zonder je type internetaansluiting ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Hoe bedoel je; we krijgen geen verbinding? foutmelding :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:23:
Heej,
Een vriend van mij woont in een studentenhuis en ze hebben nou een nieuwe router alleen we krijgen geen verbinding gemaakt via de wizard in windows xp. We weten niet wat voor router t is want hij staat bij iemand anders op de kamer waar we niet inkunnen. Weet iemand hoe we toch verbinding kunne krijgen?
alvast bedankt
groeten Chiel
als je direct op dat ding hangt kan je weinig doen behalve ff vragen aan de eigenaar.. als je via DHCP niets krijgt.... dan zul je toch echt moeten weten in welke range je een IP moet aanvragen... anders ff basis ranges proberen (192.168.x.x ).... maar vraag maar ff netjes

Verwijderd

Topicstarter
We hebbe dus helemaal geen specs en die persoon kunnen we niet bereiken, zijn er geen andere soort van wizardprogrammatjes die de router dan vindt als je em zoekt... ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij de TCP/IP-instellingen van je netwerkkaart alles op "Automatisch" zetten helpt denk ik een boel?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmmm.. interessante uitdaging :) Krijg je wel een IP adres van de router via DHCP? Wat heb je nog meer geprobeerd?

Router > Hoe netwerkverbinding via onbekende/toegankelijke router?*

[ Voor 27% gewijzigd door Spider.007 op 24-10-2004 22:34 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
t is gelukt met die TCP/IP op autmatisch, veel dank!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:31:
We hebbe dus helemaal geen specs en die persoon kunnen we niet bereiken, zijn er geen andere soort van wizardprogrammatjes die de router dan vindt als je em zoekt... ?
Nee, die zijn er niet. Maar als je je netwerkverbinding gewoon op "automatisch een IP-adres verkrijgen" laat staan, en de rest ook gewoon op automatisch, dan zou ie het gewoon moeten doen. Check of je internet op die manier werkt; als dat zo is kun je met evt netwerkmappings gaan klooien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beetje ander probleem, maar in hetzelfde genre.

Ik zit ook in een studentenhuis, en heb verschillende WiFi netwerkjes gespot. Helemaal geen beveiliging, geen WEP/WPA/... Ook geen DHCP, maar na wat basisranges aftasten had ik al prijs (eerste die ik probeerde bingo, 192.168.0.x, gateway 192.168.0.1)

Nu zit ik met het volgende probleem. De internetverbinding hier is rete brak. Regelmatig geen internetverbinding (wel een ping naar de router, ook via DNS name). Natuurlijk is dat ding er op de meest hoognodige momenten niet en op onverwachte momenten wel. Nu wil even een kijkje nemen naar de config van de router. De eigenaar lijkt me niet slim genoeg om het default paswoord verandert te hebben, dus dat moet geen probleem zijn. Let wel, het is hier niet mijn bedoeling om dingen te gaan veranderen of te gaan slopen, wil gewoon weten wat er aan de hand is.

Iemand tips om dit te doen? Volgens mij is het dus gewoon het default paswoord nog voor de webbased interface, maar dan moet ik natuurlijk weten welk merk/type de router is. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Life is simple, make choices, don't look back...

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-04 20:15
Hmm gratis internet dus, lijkt me ook wel wat :P Lekker films downloaden >:)
Maar ik denk dat je via je webbrowser moet gaan proberen, gewoon geen wachtwoord meestal of je gaat een paar namen af via google.
Als je op google zoekt naar standard password router zul je er wel een paar vinden denkz :)

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 22-03-2005 15:54 ]

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De eerste tekens van een MAC adres zijn toch specifiek van de fabrikant he? Weet niemand waar je deze fabrikant dan via MAC kan achterhalen ?

Life is simple, make choices, don't look back...

Verwijderd

Little Bear, het is niet de bedoeling om dat soort dingen hier te bespreken. Als je in een studentenhuis woont, kun je misschien beter even bij de eigenaar langs gaan. Ik sluit dit topic daarom ook.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.