Toon posts:

Zwaar Twijfelaar

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, d=]

Ik was een tijdje geintereseert in de Sapphire ati radeon 9800 pro, tot ongeveer 15 minuten geleden toen ik hoorde dat de XFX GeForce 6800LE 128MB DDR TV DVI dus beter was... Wat dus raar is want de 9800 pro is duurder... :/ Nu ben ik zwaar aan het twijfelen, budget speelt geen probleem (alleen me voeding eigenlijk lol >.> ) welke zou jij pakken als je je in mijn situatie ondervond :P ?

Bij voorbaat dank, :)

(PS: voeding speelt ook geen rol want ik krijg toch een nieuwe :) )

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb met beide ervaring. Zelf heb ik ook een 9800Pro gehad en naar XT geflashed. Nu heb ik een XFX 6800LE, hiervan heb ik wat pipelines unlocked (nu 16), en deze is sneller dan de 9800Pro@XT.

Gaan voor de 6800LE. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Absoluut de 6800LE, die is sneller en heb je ook nog eens kan op 12 of 16 pijpjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Dankje wel jullie 2 ! :) Kwil ze graag op standaard snelheid houden en ik neem dus aan dat op standaard snelheid de 6800 LE sneller is :O , ik hou niet van oc'en, ben pas ontslagen snap je :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 22:16 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:13
Lees wel even de topic die gaat over het modden van de LE, want het schijnt niet bij alle modellen even makkelijk te gaan.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:16:
Dankje wel jullie 2 ! :) Kwil ze graag op standaard snelheid houden en ik neem dus aan dat op standaard snelheid de 6800 LE sneller is :O , ik hou niet van oc'en, ben pas ontslagen snap je :P
Het openmaken van pipelines kan je kaart niet beschadigen hoor. Je doet het softwarematig en als een pipeline toch defect blijkt te zijn (artifacts) schakel je hem gewoon weer uit :)

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:10
Hoho, er wordt hier niet vermeld wie er in beginstand sneller is. Er wordt alleen verteld dat de 6800 LE btr te pipelinereren valt.

Aangezien jij hem niet wilt gaan pipelinereren zou ik me toch afvragen welke in de beginstand beter is.

ben ff t correcte woord kwijt voor pipelinereren :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je beide kaarten gaat testen en op standaard snelheden houdt, is het verschil te verwaarlozen.

De 6800 heeft wel de ondersteuning voor pixel shader 3.0, de R350/360 core van de 9800Pro heeft dit niet en heeft PS 2.0

Het zal mij trouwens een zorg zijn of hij dat wel of niet heeft. In spellen zie je het verschil toch bijna niet. :P

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Ik heb net mn 9800pro verkocht en een 6800le gekocht.

stock is de 6800le wel sneller.

9800pro: 3dmark03, 5500 punten
6800le: 3dmark03, 7000 punten

met wat overclocken en de pipes openzetten van de 6800le, en bios flash,
heb ik er echter 11100 punten mee behaalt!! _/-\o_

Als je niet wilt overclocken kan je wel de pipes openzetten (als ze goed zijn)
daar kan hij niet aan kapot gaan.

Maar stock zou ik toch nog steeds voor de 6800le gaan!!

Verwijderd

Topicstarter
aah dankje simball dat had ik nou net nodig :D, hmmm probleem 2 word echter me 300 watt voeding :|

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:34
Geen probleem op stock speeds. Als je wilt oc'en en het is een cheap ass voeding wordt het denk ik wat lastiger.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 24-10-2004 22:36 ]

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Als je niet meerdere harde schijven of meerdere cd-rom/branders hebt en verder nix is overgeclockt, moet dat zeker wel gaan werken (en als je voeding niet klote is)

Verwijderd

Topicstarter
:D omg word geen probleem op 300 watt? Khoop het niet :) kheb wel veel rotzooi erop aangeslote :/ (1 neon casecooler, 2 uv case koelers, 2 case koelers, hdd koeler) :P Et is een standaart voeding watk bij me Xenon tc cw kast heb gekocht :/ oh ennuh heb nog 1 x brander en 1 x dvd speler en 1 x 40 gb maxtor... (amd athlon xp 2800+ [barton core]) op een a7n8x-e deluxe mocht dat nog benodigde info zijn ;p

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 22:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:34:
aah dankje simball dat had ik nou net nodig :D, hmmm probleem 2 word echter me 300 watt voeding :|
Licht er ook nog aan wat voor voeding je hebt. A-merk voedingen van 300 watt zullen waarschijnlijk voldoende zijn. Mocht je een merkloze voeding of een q-tec voeding van 300 watt hebben kan je beter een andere voeding kopen. :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

DSeze vraag kan je makkelijk beantwoorden door wat reviews te lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.