Toon posts:

[XBOX] Een zo min of meer defect mobo.. wie biedt er hulp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het modden van een XDoos is er wat fout gegaan, waardoor de print een beetje naar de knopjes is (lees: enkele smd componenten en soldeerpads zijn eraf). Ik zie niet hoe ik de xbox nog kan repareren, dus ben ik op zoek naar een oplossing. Kan iemand me hier wellciht wat meer vertellen over een plaats waar ik een mobo voor een redelijke prijs uit kan halen... of wellicht een electronica guru die me kan assisteren in het fixxen van dit (waarschijnlijk) onoplosbare probleem?

Alvast dank :)

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 19:39

glennerbee

F*uck The System!!

je kan ook die dingen weer trug solderen, doos dicht doen en terug sturen naar microsoft :9

eff serieus,
ik weet geen adresje voor je waar je dat ding kunt laten fixen.

wat voor mobo zit er eigenlijk in een xdoos? zijn die niet te vinden op google 8)7

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

dan moet je de banen/soldeer pads gaan "bedreaden"
de banen vervangen dmv een draadje, vereist van prul en preciesie werk :)

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 24 oktober 2004 @ 22:09:
dan moet je de banen/soldeer pads gaan "bedreaden"
de banen vervangen dmv een draadje, vereist van prul en preciesie werk :)
Het probleem is dat de pads vaak de print "in gaan" en dus ergens anders uitkomen... en ik weet dus niet waar, en aangezien de componenten allemaal genetwerkt zijn lijkt me doormeten niet echt een optie. Of denk ik dom?

Ennuh in een xbox zit geen standaard mobo.. da's een custom mobo van ms :(

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:36
hier kan je een nieuw mobo kopen: http://www.gamestore24.de/shop/index.php?cPath=1_6

hou er alleen wel rekening mee dat als je een nieuw mobo koopt, je -tenzij je een EEPROM backup hebt- ook een andere harde schijf moet hebben. Deze hardeschijf is nu gelokt met een sleutel gegenereerd door een combinatie van je xbox serienummer, en je harde schijf serienummer.

/edit: anders kan je ook een mailtje sturen naar bprosman@home.nl, hij repareert xbox moederborden.

[ Voor 13% gewijzigd door Slurpgeit op 24-10-2004 22:18 ]

Verwijderd

Wellicht handig om er even een foto bij te zetten. Moeilijk in te schatten zo of hij (makkelijk) gerepareerd kan worden. Zelf heb ik wel eens een videokaart gefixt waar wat SMD componenten afgebroken waren en printbanen foetsie waren. Met Bison Electro nieuwe banen gemaakt en de onderdelen er ook mee vastgezet op de print aan beide zijden (de soldeerzijden dus). Was wel een lastig en aardig langdurig klusje, maar hij werkt wel weer :)

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Bel www.stegen.com even... dat zijn goede gasten... kost je waarschijnlijk wel 50 euro

[ Voor 26% gewijzigd door Neophyte op 25-10-2004 17:16 ]

Senri no michi mo ippo kara

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Neophyte schreef op 25 oktober 2004 @ 17:16:
Bel www.stegen.com even... dat zijn goede gasten... kost je waarschijnlijk wel 50 euro
Ik ken ook iemand in den bosch die is aardig gespecialeerd in die xboxen, stuur me maar een mail > marvindewinne at hotmail.com

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
En bij die winkel waavan je net de link ga hebben ze unlocked HDDs staat er, die kun je er dan toch bij gebruiken? =)
Pagina: 1