[SVCD]stotter tussen frames

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hai ppl,

Ik ben eigenlijk nogal een n00b op SVCD/DVD gebied sinds we sinds gisteren een DVD speler (standalone) in huis hebben (eindelijk :9).

DVD afspelen gaat vlekkeloos maar als het op SVCD's aankomt lijkt het alsof er om de (naar mijn idee) seconde 2 frames pauze tussen zit waardoor je een storend stil beeld krijgt voor heel eventjes. Als je niet zo goed oplet merk je het ook niet maar als je ook maar met de minste consentratie naar het beeld kijkt is het weldegelijk te merken.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? :?
De DVD speler is een Grundig, de SVCD's zijn gecreëerd door een DivX naar MPEG2 te converteren en vervolgens te splitsen met TMPGenc.
Daarna zijn ze gebrand met Nero op een CDRW (4x en 8x geprobeert).

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 13:45

El Martino

Zo niet, dan toch.

Dat komt door het verschil in framerate tussen PAL en NTSC. Het zou een instelling van je DVD speler kunnen zijn, maar de kans is groter dat je bij TMPGenc de verkeerde setting heb gebruikt. Controleer daarom altijd het formaat van je DivX bron (bijv. met GSpot). 25 fps is PAL, 23,976 fps is NTSC. Kies vervolgens de template in TMPGEnc die hiermee overeenkomt.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Acolyte
Bedankt, ik ga zo eens proberen de DVD speler op NTSC te zetten ipv op PAL. Zal dat helpen? :)

Iig bedankt voor je hulp.

edit:

Nee, dat werkt dus niet. Naja jammer dan moet ik de film opnieuw converteren naar MPEG2 met als instelling SVCD-NTSC. Weer 9 uur aan het converteren (slome pc :()

[ Voor 43% gewijzigd door Acolyte op 25-10-2004 17:19 ]

Verwijderd

Sommige DVD spelers zijn nu eenmaal ranzig met Svideo, Pal60 en CDRW/DVDRW. Check eens op http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDname=Grundig in de player database wat de ervaringen met jouw speler zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 17:12 ]

• Acolyte
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 17:10:
Sommige DVD spelers zijn nu eenmaal ranzig met Svideo, Pal60 en CDRW/DVDRW. Check eens op http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDname=Grundig in de player database wat de ervaringen met jouw speler zijn.
http://www.videohelp.com/...4&Search=Search&#comments

Zoals je kunt zien, niets dan lovende reacties over de Grundig GDP1100 (al is het eentje van de laagste prijsklassen).
Al is het wel zo dat het daar bekend noch ontkend wordt of de (S)VCD goed werkt. Maar we zullen zien, zoals in mijn ge-edite post hierboven is de PC nu bezig met een convert van AVI -> MPEG op NTSC formaat kijken wat dat oplevert.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-07 11:24
Ik zou eerder die zelfgemaakte svcd de schuld geven dan die nieuwe grundig...

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Normaal gesproken zeker, maar als je de DVD speler instelt op PAL (en je gebruikt geen RGB scart), dan zijn er DVD spelers die het signaal zelf naar PAL converteren met als resultaat een klein schokje elke seconde.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Acolyte
@El Martino
Klopt, ik gebruik ook een gewone RGB Scart kabel. Hij is inmiddels op 1/3 van het converteren en je had idd gelijk: het is 23,976fps dus een NTSC. Op zich wist ik dat ook nog wel weet je dat :9. Alleen niet bij stilgestaan dat dat bij conversie naar SVCD nog uitmaakte (MPG is MPG, toch? dacht ik).

Ach ja, aan de andere kant is zo'n foute conversie ook goed geweest, nu kan ik het tenminste goed doen: met een beter geluidsspoor (384kbps MP2 ipv 224kbps MP2) en ondertiteling :).

• Acolyte
Zucht... Nou de convert is eindelijk klaar (17:08) mar helaas, ik krijg hem nog niet gebrand op een CDRW.

Nero geeft de volgende error bij het verifiën van de MPG:

"This movie is not Super Video CD compliant. Nero will convert the movie to a compliant SVCD movie before burning.". Nja is goed dacht ik maar als ik Nero zijn gang laat gaan zegt Nero dat er een fout is opgetreden tijdens het converteren met de MPEG2 codec. Wat, dat zegt Nero er niet bij :(.

Ik heb de nieuwste versie van GSpot erop losgelaten en die weet mij te vertellen dat het weldegelijk een SVCD movie is, NTSC, 23,976fps, interlaced (:?) en 1936kbps bitrate.
Maar ook dat bij het video gedeelte de MPEG2_video codec niet aanwezig is :/. Dit hoeft toch op zich niet zo'n probleem te zijn en bovendien; WMP9 hoort standaard gewoon MPEG files af te kunnen spelen of heeft dit alles te doen met het feit dat het een NTSC is ipv PAL?

Graag jullie advies/hulp hierbij, ik vat het niet :'(

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32
Acolyte schreef op 26 oktober 2004 @ 19:10:
"This movie is not Super Video CD compliant. Nero will convert the movie to a compliant SVCD movie before burning.". Nja is goed dacht ik maar als ik Nero zijn gang laat gaan zegt Nero dat er een fout is opgetreden tijdens het converteren met de MPEG2 codec. Wat, dat zegt Nero er niet bij :(.
Moet je bij nero dan niet iets van PAL of NTSC instellen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Acolyte
Breepee schreef op 26 oktober 2004 @ 19:23:
[...]

Moet je bij nero dan niet iets van PAL of NTSC instellen?
Er is wel een optie bij Compilation Properties -> Encoding Resolution -> PAL of NTSC maar het maakt niets uit :?
Overigens is die optie alleen te bereiken via Nero BurningROM, niet Nero Express. In NBR zelf, als ik daar de svcd file naar toe drag dan kan ik niet eens beginnen met branden, het icoontje is disabled.

• Acolyte
Ok, na veel geklooi ben ik er denk ik uit. Ook wat er fout was.
Het lag aan het splitten, uiteindelijk.
TMPGEnc maakt van de film een groot mpg bestand (meestal ter grootte van 2 cd-r's) die je later met de mpeg tools kunt splitten. Nou, het is zo dat tmpgenc automatisch bij het splitten ook weer multiplext. Echter ik ben erachter gekomen dat dit niet altijd even zorgvuldig gaat (of helemaal niet) en daardoor is de header niet goed en ziet Nero het niet als geldig.

Wat ik nu dus ook gewoon doe is bij de wizard voor NTSC Film template kiezen, laten omzetten, splitten met een ander tooltje (die niet multiplext) en dan vervolgens multiplexen in tmpgenc. Vervolgens herkent Nero hem wel als geldig.

Heb het btw ook geprobeert met NTSC (gewoon) en daar deed hij het dan weer niet mee :? Naast dat NTSC Film geoptimaliseerd is voor films (zegt tmpgenc) verschillen ze niet van elkaar...

Problem solved, for now :).

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb in het verleden ook regelmatig bij het splitten problemen gehad. Sindsdien maak ik voor een film twee jobs aan, en selecteer bij de eerste job als range de eerste helft van de film, en bij de tweede job de tweede helft. Dit werkt bij mij perfect!

Pagina: 1