MSI k8n platinum: booten vanaf USB

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hallo,

ik zou graag willen booten vanaf USB dus, heb ik een bootable jetflash USB stick gekocht. met zowel het tooltje dat erbij zat heb ik geprobeerd om de stick bootable te maken. en zowel met andere tooltjes. maar het is me nog niet gelukt.

In de bios heb ik verschillende zaken geprobeerd, zoals USB-FD, USB-ZIP, USB-HD. maar het wil niet echt lukken.

weet iemand ook hoe het wel mogelijk is om de booten vanaf een USB stick met een k8n?

Verwijderd

Herkent het moederbord USB wel bij het booten? USB toetsenborden doen het meestal ook pas in Windows. Het lijkt me nogal omslachtig allemaal. Gebruik gewoon een floppy :).

Heb je wel de boot order verandert in BIOS, zodat hij niet eerst gewoon Windows boot vanaf de harde schijf ipv jou stick?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 09:26:
Herkent het moederbord USB wel bij het booten? USB toetsenborden doen het meestal ook pas in Windows. Het lijkt me nogal omslachtig allemaal. Gebruik gewoon een floppy :).

Heb je wel de boot order verandert in BIOS, zodat hij niet eerst gewoon Windows boot vanaf de harde schijf ipv jou stick?
Tegenwoordig werkt een USB kb prima zonder windows.
Staat gewoon in het BIOS.

Het kan zijn dat een USB optie uitstaat, die hier mee te maken heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 25-10-2004 09:28 ]

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb alle USB boot dingen aan staan, en ik heb keyboard/mouse/storage USB bios support aan staan.

dus ik dacht dat het wel zou moeten werken.. maar dat was dus niet het geval.
zijn er mensen die het wel is gelukt met een MSI board?