vastslaan en schijven weg :(

Pagina: 1
Acties:

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:06
systeem:
amd 64+ 3000
asus k8v deluxe
768 mb ddr 400

2x 120gb sata 8mb cache op[ mijn bovenste 2 sata aansluitingen. als ik de andere pak worden ze niet eens herkend :(

tv kaart
1 dvd rom
1 dvd-writer

soms slaat windows vast of klapt de pc uit en als ik dan opnieuw opstart krijg ik deze fout:
via vt8237 serial ata raid bios v2.01 kan geen schijven vinden. druk op g om door te gaan. < alleen dan in het engels weer.

wat is hier aan te doen? kan ik die controller bios updaten en hoe?

kan ik me andere sata porten zo gebruiken dat ze wel herkend worden en ze niet raid config hoeven te staan?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:06
wat voor voeding heb je?

• remcoXP
q-tec 400 wat nieuwe voeding... heb de sata schijven op de sata stroomvoorziening aangesloten en ook op de normale. maar bij beide die fout :(

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

remcoXP schreef op 24 oktober 2004 @ 21:42:
q-tec 400 wat nieuwe voeding... heb de sata schijven op de sata stroomvoorziening aangesloten en ook op de normale. maar bij beide die fout :(
Bedoel je op beide aansluitingen tegelijk? Zo ja, dan is dat waarschijnlijk je probleem.
Verder is qtec geen topmerk, het zou daar ook aan kunnen liggen

Verwijderd

Aspje schreef op 24 oktober 2004 @ 22:51:
[...]

Bedoel je op beide aansluitingen tegelijk? Zo ja, dan is dat waarschijnlijk je probleem.
Verder is qtec geen topmerk, het zou daar ook aan kunnen liggen
Qtec; budget merk of niet; normaal gezien levert zo'n ding stroom net zoals een dure voeding. Enige verschil is misschien de levensduur maar omdat de voeding net nieuw is lijkt me dit niet het probleem.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:53:
[...]

Qtec; budget merk of niet; normaal gezien levert zo'n ding stroom net zoals een dure voeding. Enige verschil is misschien de levensduur maar omdat de voeding net nieuw is lijkt me dit niet het probleem.
Blijkbaar weet je niet hoe een voeding werkt , als je het alleen daar op gooit. Je voeding levert een bepaald amperage per voltlijn , bijvoorbeeld 25 Ampere op de 12 volts lijn. Als dat te krap is , dan kan je systeem het niet meer aan en moet je een betere voeding kopen, die het wel aankan :)

Raku

Verwijderd

Ik weet precies hoe een voeding werkt, ik ga het niet bewijzen, maar neem nou maar aan dat ik weet waar ik over spreek.

Imo moet de persoon in kwestie gewoon even doorgeven wat hij precies aan z'n voeding heeft hangen. Als blijkt dat het dan om maar 2 schijven gaat aan 1 lijn, kan het nooit de voeding zijn.

• remcoXP
2 schijven en 2 dvd roms 1 floppydrive en een videokaart tv kaart en geluidskaart that's all..

• Aspje
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Oftewel het zou heel goed aan zijn voeding kunnen liggen, als bv zijn 2 hardeschijven en zijn videokaart aan 1 lijn hangen.

/edit

@ TS, Watvoor videokaart heb je?

[ Voor 16% gewijzigd door Aspje op 25-10-2004 17:58 ]

Verwijderd

Zelf heb ik ook zo een probleem gehad, in mijn geval ook met een Maxtor SATA schijf (120gb), aangezien het probleem zich enkel voordoet bij het schrijven van bestanden NAAR die schijf heb ik de schijf als defect geclaimd. Straks zou ik 2 nieuwe (SATA) schijven binnenkrijgen. Hopelijk doet het probleem zich niet meer voor. Zo ja, ligt het probleem aan de controller, zo nee was het de schijf. Ik zou in jouw geval hetzelfde doen. Claim de garantie, als je hetzelfde hebt kan het een defect zijn op de SATA-controller (en die kans in vrij klein).

• remcoXP
ik heb een geforce 4 64 mb :P die slurbt nog niet zo veel lijkt mij...

aan de schijven ligt het niet.. zijn bloedje nieuw. en dat zou ook betekenen dat ik 2 schijven tegelijk gesloopt heb :P

• Bware81
  • Laatst online: 24-01-2022
ik zou je moederbord maar eens verdenken

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:04

The Third Man

The Third Jellyfish

Hoe zitten de schijfjes in je kast en hoe warm is het daar überhaupt? Ik vind het nogal als een warmteprobleem klinken, als harde schijven te heet worden laten ze dat vaak aan de IDE bus weten en dan zorgt het moederbord ervoor dat de boel uitgaat of reboot. Ik heb dit wel eens meegemaakt bij systemen waar iemand 2 schijven direct boven elkaar had gemonteerd, ik wil niet zeggen dat jij dezelfde fout hebt gemaakt maar misschien is het wel de richting waarin je moet zoeken.

• remcoXP
ik heb het nu al 2 dagen niet gehad :P maar warm is het zeker niet. ze hangen echt apart. plus als ik hem 's ochtends aanzet is hij juist helemaal koel.

• remcoXP
hopp en jah hoor weer!!! en nog steeds geen oplossing.. heb nu elker mijn dvd rom en sata schijven aangesloten.

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

ehm... ik twijfel in deze situatie toch aan je disks hoor...

Een van je disks doet bijvoorbeeld moeilijk, XP loopt daardoor vast ; en je schijf blokkeert
totdat je een power cycle doet...?

Kan toch ?

• remcoXP
smart status is okey als ik post melding en een programma moet geloven.

Pagina: 1