De nieuwe draadloze technologie S-DIAT

Pagina: 1
Acties:

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-08 12:22

Steve79

wie weet!?

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe home cinemaset aan te schaffen.

Deze zet heeft draadloze achterspeakers die worden aangestuurd door S-DIAT technologie.

Heeft iemand hier ervaring mee met betrekking tot verstoringen.?

Ik heb namelijk gehoord dat als je voor de speaker gaat staan dat het geluid weg zou vallen

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Over welke set heb je het?

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Topicstarter
de sony dav-sr4w

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Topicstarter
:O ik heb de set ook nog niet in een winkel gezien dus uittesten kan helaas nog niet

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 01:35

AzzKickah

06-CENSORED

Lijkt me sterk dat het geluid dan wegvalt... dat zou betekenen dat er ook geen meubels of zo voor kunnen staan. Dan is dat toch veel te lastig met het opstellen van die boxen? Dan kopen de mensen dat nooit...

Maar ik weet ook nix verder of cuz... :)

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben vandaag maar ff gaan kijken bij SONY in Badhoevedorp

IK moet zeggen dat waar ik niet op hoopte toch waar is.

Indien je tussen het veld van de infra rode zender/ontvanger loopt
dan valt het signaal weg en dus ook het geluid.

Ik heb inmiddels mijn zinnen gezet op de sony str-db900
Deze receiver is het zelfde als de sony str-db2000 alleen is deze in een mooi kleinere en stijlvollere kast geplaatst.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Da's toch vreemd. M'n Philps RU-885 remote kan ik zo ongeveer heen richten waar ik wil, de TV reageert toch prima daarop. Lijkt me dat een systeem dat (itt een remote) onafhankelijk is van batterijen toch wel voldoende power naar de IR-leds kan gooien om niet al te afhankelijk te zijn van een directe line of sight.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

de diode in je tv heeft een nogal brede uitstraalhoek, die dingen voor geluidsoverdracht niet. Signalen over FM zou eigenlijk veel beter zijn.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Topicstarter
Bij sony worden signalen over FM juist afgeraden vanwege hoge storings gevoelingheid.

• Steve79

Steve79

wie weet!?

Topicstarter
Meer onfo over het S-DIAT is hier te vinden:
http://www.sony.nl/PageVi...ry=%2FHome+Cinema+Systems

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
m.m schreef op 25 oktober 2004 @ 19:03:
de diode in je tv heeft een nogal brede uitstraalhoek, die dingen voor geluidsoverdracht niet. Signalen over FM zou eigenlijk veel beter zijn.
Uh, je bedoelt de diode in je AB ;) Maar die hebben juist een relatief kleine uitstraalhoek, om toch over voldoende afstand te kunnen werken..

Mijn punt is nou net dat je met in receiver geen rekening hoeft te houden met het opgenomen vermogen van die dingen. Uitstraalhoek te klein? Te weinig vermogen voor indirecte verbinding? Wat let je dan om meerdere IR-leds te gebruiken?

En wellicht zijn er voor IR-leds ook high-power versies verkrijgbaar, zoals je ze nu voor de leds in het zichtbare spectrum ziet.

Verwijderd

IR = licht. Als er iets tussen staat, krijg je schaduw. Die schaduw is voor een IR-AB minder belangrijk dan voor een audiosignaal. Het verhaal van Sony over de storingsgevoeligheid klopt gewoon. De frequentieband waarin die dingen werken is propvol met allerlei draadloze oplossingen, zoals muis/toetsenbord. Ook kan een UMTS-signaal een storing geven. Dat laatste heb ik uit eigen ervaring. Heb hier een setje van Philips om IR-AB door een muur te krijgen. IR-ontvanger in de slaapkamer en IR-zender in de woonkamer dus. Tussen die 2 zit een HF-signaal. Na een tijdje werd er een UMTS-mast op het gebouw naast ons gezet. Spontaan sprong de TV in de woonkamer aan, midden in de nacht. Of als je TV zat te kijken, begon die spontaan te zappen. Heb toen contact gezocht met de eigenaar van de mast, die een mannetje langsstuurde. Met een oscilloscoop werd er gezocht naar storingen. Als je dan ziet wat voor storing er allemaal in dat frequentiebereik zit..... Dat was dan ook de conclusie van de telecomprovider. Het was echter een paar dagen later wel afgelopen met de storing.
Pagina: 1