Toon posts:

waar moet ik beginnen om over te klokken

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik ben hier nieuw
ik heb niet veel verstand van overklokken maar daarom vraag ik jullie om hulp aan mij te geven ik heb alles al af gezocht
maar ik wil dus goede uit leg over hoe ik mij pc over klok
hier mijn gegevens over mijn pc
processor = intel celeron
platform = socket478(mPGA478 Socket)
vendor string = genuinelintel
cpu type =original OEM processor

moederbord info
vendor string = American Megatrends Inc
version string = 1005.001
release data = 099/19/2003
rom size 256 kb
manufacturer = asustek computer inc
product string = p4v533-mx
version string rev 1 xx

ik hoop dat iemand mij kan helpen groeten twan

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Daar staat alles in wat je wilt/moet weten :)

Verwijderd

Je kan beginnen met de FAQ door te lezen. Daarnaast veel topic door te nemen en te horen hoe ver ensen komen en op welke manieren.

Als je zelf nu al wilt ebginnen (wat ik niet direct te extreem zou doen) moet je beginnen met de fsb omhoog te zetten in je bios en te kijken tot wanneer hij onstabiel wordt ;) En dan zonodig vcore extra te geven!

Maar aangezien je nog niet erg veel kennis hebt en je wel degelijk dingen kunt mollen met OC'en zou ik je toch aanraden niet te hard van stapel te lopen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 21:09 ]

Verwijderd

Dit is die-hard overclocking en het lijkt me sterk dat jij na enige serieuze pogingen geen enkele meer beginnersgerichte informatie hebt gevonden op het internet. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 21:19:
Dit is die-hard overclocking en het lijkt me sterk dat jij na enige serieuze pogingen geen enkele meer beginnersgerichte informatie hebt gevonden op het internet. :)
offtopic:
Jij doet je nick-name eer aan :+

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb gekeken in de bios maar bij cpu config staat bij locket
wat wil dit nu zeggen dan dat ik hem niet kan overklokken
ik zie dan wel 2400mhz staan maar aleemaal grijs en dit kan i do niet veranderen
gorten ik hoor het wel

Verwijderd

Topicstarter
owja ik heb ook gekeken of ik fsb kon vindenmaar dat staatnergen in en heb ook gekeken naar de vcore dat heb ik gevonden maar die kan i zetten op ignore en niks anders maar ik wet niet opf dat wel de goede is het staat bij voltage ????
nou ik hoor het wel

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03-2025
eerst en vooral:

is het geen setting dat dat grijs veroorzaakt zoals: default ofzo ergens?

ten 2de

Ik geloof dat je die celeron's kon unlocken m.b.v zilverlijm en een paar bruggen verbinden, maar welke bruggen/hoe juist weet ik niet, sorry

BTW

voor je durft overclocken, zie dat je goede koeling hebt |:(

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst welkom hier op GoT..

De vragen die je stelt zijn allemaal toch wel vrij standaard. Omdat dit standaard vragen zijn hebben we ze opgenomen in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Probeer die faq eens op je gemak door te lezen, en probeer ook te begrijpen wat erin staat. Op die manier zul je snappen waar je mee bezig bent.
Hier staan ook een aantal links in over hoe je je processor kan unlocken. Ook zou ik je nog aan willen raden om het volgende topic door te lezen: "mini" overklok FAQ Hierin staat stap voor stap beschreven hoe je het een en ander moet doen

Overclocken is altijd een kwestie van proberen. Dus neem gewoon de tijd, ga wat proberen, en als je rustig aan doet, met kleine stapjes tegelijk, kan er niet veel fout gaan :)

Succes.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.