[DVD] CPPM al gekraakt?

Pagina: 1
Acties:

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik een discussie met een kennis over kopiëer beveiligingen. De achtergrond van de discussie is de productie van een DVD. Op de DVD zouden opnamen komen te staan van een groep mensen waar wij deel van uitmaken.

Mijn stelling is dat alle beveiligingen tot nu toe gekraakt zijn en dat beveiligingen (of investeringen van ons daarin) dus geen zin hebben.

Hij beweert dat er nog geen methoden/programma is om DVD's met CPPM te kopiëren.

Op internet kan ik redelijk wat vinden over CPPM, maar geen enkele website zegt iets over de kopiëerbaarheid ervan. Eentje heeft het over het bekende DVD-shrink, maar in het licht van dat forumbericht zou het ook over CSS hebben kunnen gaan.

Dus.... is CPPM al gekraakt?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Zelfs als de beveiliging nog intact is, zijn de licentiekosten voor het gebruik waarschijnlijk alleen voor grote bedrijven interessant.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En als de beveiliging in tact is zal het je gezien de recente geschiedenis niet erg lang beschermen.

Ik lees op usenet dat een CPPM dvd gewoon met dvdshrink te copieren is. 1 op 1 copy schijnt niet te willen. Ik heb zelf totaal geen ervaring hiermee maar er is voldoende info over te vinden.
Part of the CPPM encryption relies on information that is in the control portion of leadin (sector 0x02F202). This info is currently not writeable by DVD burners. If you burn encrypted data back to a DVD-R, the disc will not be playable. This is because the disc will not indicate to the drive that the data is encrypted (due to the missing info in leadin).
Je moet je zelf afvragen wat de info op de dvd waard is. Hoeveel denk je er aan te gaan verdienen? Op basis van deze info kun je zelf een inschatting maken om te kijken of een copy protection voor jouw interessant is. De licentiekosten die je hiervoor moet betalen zijn vrijwel altijd hoog!

[ Voor 105% gewijzigd door Bor op 24-10-2004 21:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:43

Wildfire

Joy to the world!

Zoals Bor zegt:
Part of the CPPM encryption relies on information that is in the control portion of leadin (sector 0x02F202). This info is currently not writeable by DVD burners. If you burn encrypted data back to a DVD-R, the disc will not be playable. This is because the disc will not indicate to the drive that the data is encrypted (due to the missing info in leadin).
Gewoon de DVD decrypten en branden... of denk ik te simpel?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe