externe hd maxtor in constar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Ik heb zojuist een oude hd maxtor 120 gb in een constar case gedaan en wou deze op mijn pc aansluiten via usb. Alles verliep goed en de pc's zien hem ook. ( dus benaderbaar) Het moment dat ik echter ernaar toe wil kopieeren loopt het vast en start de schijf een paar keer opnieuw op om vervolgens kompleet uit te gaan. Dit heb ik dus bij meerde pc s gehad (met win 2000 win xp en 98)

PS Het topic van Joepile (ofzo) heb ik gelezen, mijn hd is echter met partition magic geformat....

-De maxtor werkt ook gewoon goed als die aan een ide kabel in de pc hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt toevallig niet de hd aan een 1.1 usb poort gehangen? Al aan een andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook wel aan usb 1.1 gehangen maar dat werkte idd helemaal niet maar met usb 2 en met fire wire : disk laadt kan erin lezen en dan erop schrijven.....plop disk herstart en uit)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
-Wat zegt dat HD check programma van Maxtor over je schijf?
-Al een andere USB kabel geprobeerd?
-Krijg je geen foutmelding of i.d. in je systeembeheer als je hem aan zet?
(Had ik laatst omdat de verkeerde USB driver geinstalleerd was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32

weebl

YARR!

IJzerboot schreef op 25 oktober 2004 @ 21:11:
-Wat zegt dat HD check programma van Maxtor over je schijf?
Die zegt helemaal niks, omdat het geen ide controller is waaraan de HDD is aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Nu online
wel als je hem ide in je pc hangt. Kun je in ieder geval even controleren of de schijf 100% is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hd aan een ide gehangen toen ik hem met partition magic heb geformat en ingedeeld. Toen werkte de hd goed.Usb kabel ook vervangen, nogsteeds niets. Ik krijg geen foutmeldingen in windows schijfbeheer dus aan de hd zal het niet liggen.(Heb nu ook alle jumper settings getracht, ookal hoort het bij usb drives niets uit te maken)

-Ik ben ondertussen bij vrienden geweest om hem daar eens te proberen: helaas (of juist goed) hetzelfde probleem. Dan maar terug naar de winkel ( het kan zomaar aan de usb case liggen en dan is het zonde van de tijd.....)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Nu online
mmm. net een soortgelijke rare ervaring gehad. Mijn verwisselbare HD werkt bij mij op mijn laptop en 2 pc's perfect. Bij mijn andere pc kan ik hem niet live afkoppelen en bij de pc van een vriend van me gaat die pc inderdaad rare dingen als spontaan opstarten vertonen als ik hem eraan hang...

Alle systemen XP SP2...

Welke mobo's heb jij hem op aangesloten?

Bij mij gaat het goed op:
-Asus A7N8X ( 2 verschillende geprobeerd) XP SP2
-Dell Laptop D505 WIN2K
-Oude WIN98SE bak
-Asus Intel mobo
-Epox 8KHA+

problemen met:
-Asus A7V333
-nog onbekend, ga ik ff checken.. (Edit: Asrock mobo).

Volgens mij ligt het niet aan de USB driver, maar aan de chipset die ervoor verantwoordelijk is op het mobo in combinatie met de chipset op de HD.
Ik koop binnenkort een ander merk USB HD, daarmee probeer ik het ook nog ff uit.

[ Voor 19% gewijzigd door IJzerboot op 09-11-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De mobo s van de systemen zijn: asus p4p800 deluxe en een p4r800 (ati chipset)

Helaas weet ik de specs van de win98 en 2000 pc s niet.

Ik heb nu de case vervangen: eerst weer een constar, die wederom uitschakelde en opnieuw opstarte, zelfs met andere hd. Dus weer geruild voor een sweex en ja hoor: werkt perfect.

Ik denk dat het dus aan de usb driver ligt in combi met de chip van de externe hd.

Aan SP2 ligt het volgens mij niet, ik heb zowel met als zonder sp2 en 1 getracht het ding te benaderen zonder goed resultaat. De sweex werkt nu goed met alles.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 11:40 ]

Pagina: 1