Toon posts:

[Apache]Onbekende directroy's worden omgezet naar php files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Als ik de pagina http://localhost/login opvraag (die niet bestaat), dan zet mijn webserver die directory automatisch om naar http://localhost/login.php. Dat is natuurlijk ongewenst. Zeker in dit geval, aangezien ik /login wil omschrijven naar index.php?pag=login, en dan login.php wil includen. Ik heb m'n httpd.conf file al goed doorzocht maar ik heb nog nix kunnen vinden (ik heb wel nieuwe functies gevonden zoals /server-status en /server-info). Ik heb ook php.ini doorgekeken, maar daar zit het probleem niet. Dit probleem doet zich voor, nog voordat Apache de php parser aanroept. Dat weet ik door naar mijn logs te kijken. In access.log staat de volgende regel:
code:
1
192.168.0.4 - - [24/Oct/2004:19:28:25 +0200] "GET /login HTTP/1.1" 200 1894

In rewrite.log (de logfile van mod_rewrite) staat ineens het volgende (ik heb de regels wel halverwege afgebroken en geindent, want anders was het niet meer te lezen):
code:
1
2
3
4
5
6
192.168.0.4 - - [24/Oct/2004:19:28:25 +0200] [cybertinus/sid#5c5748][rid#f1f590/initial] (3)
  [per-dir c:/apache/htdocs/] strip per-dir prefix: c:/apache/htdocs/login.php -> login.php
192.168.0.4 - - [24/Oct/2004:19:28:25 +0200] [cybertinus/sid#5c5748][rid#f1f590/initial] (3)
  [per-dir c:/apache/htdocs/] applying pattern '^/?login$' to uri 'login.php'
192.168.0.4 - - [24/Oct/2004:19:28:25 +0200] [cybertinus/sid#5c5748][rid#f1f590/initial] (1)
  [per-dir c:/apache/htdocs/] pass through c:/apache/htdocs/login.php

Dit probleem heeft overigens nix met mod_rewrite te maken, want op het moment dat ik mod_rewrite niet laad, dan bestaat het probleem nog wel. Dus waar komt dit vandaan?
Nog 2 dingen:
1. de modules die geladen worden door Apache
2. Mijn Systeem configuratie:
Windows XP Pro SP1
Apache 1.3.31
PHP 5.0.1
Het maakt overigens nix uit of ik nu 5.0.1 of 4.3.8 (waar ik eenvoudig naar kan terugschakelen) gebruik, het probleem bestaat bij beide PHP versies. Dat komt waarschijnlijk omdat dit probleem ontstaat nog voordat de phpparser wordt aangeroepen.
RewriteLogLevel staat trouwens op 9, dus daar is niet meer informatie te halen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maak je gebruik van enige .htaccess file; of heb je toevallig multiviews aangezet? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een .htaccess file, maar daar staan alleen mod_rewrite dingen in, en daar heeft het nix mee te maken.
Die Multiviews waren trouwens de oplossing. Die stonden aan. Toen ik ze uitgezet had, toen deed het script het helemaal perfect.
Ik wist niet wat MultiViews waren, maar na een kleine zoektocht op internet heb ik het gevonden :). Nu ik weet wat het zijn is het idd wel logisch dat dit de veroorzaker is van het probleem.
Bedankt voor je hulp.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 19:39:
Als ik de pagina http://localhost/login opvraag (die niet bestaat), dan zet mijn webserver die directory automatisch om naar http://localhost/login.php. Dat is natuurlijk ongewenst.
Zo natuurlijk is dat niet hoor ;) Zonder multiviews zou dit forum (GoT) niet eens met de adressen zoals ze nu hebben kunnen draaien. Multiviews is over het algemeen een erg nuttige feature :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat volg ik niet. hier op GoT wordt toch alleen gebruik gemaakt van mod_rewrite? Ik zie niet in hoe MultiViews iets met die URL's te maken hebben.

• Osiris
  • Niet online
De URL is zoiets als: /forum/list_messages/1234

Apache kan de file 1234 niet vinden.. En zelfs list_messages niet. Dan gaat hij door Multiviews automagisch kijken naar forum.. En voila, verrek, er bestaat een file genaamd forum.php :) En die pakt ie dan. En React haalt vervolgens uit de aangevraagde URL de variabelen zoals list_messages etc :)
Moet een serveradmin mij corrigeren, maar volgens mij is dit puur gebaseerd op Multiviews en heeft het niets te maken met mod_rewrite :) Op mijn eigen MyReact forum is het ook puur Multiviews :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Osiris schreef op 25 oktober 2004 @ 11:40:
De URL is zoiets als: /forum/list_messages/1234

Apache kan de file 1234 niet vinden.. En zelfs list_messages niet. Dan gaat hij door Multiviews automagisch kijken naar forum.. En voila, verrek, er bestaat een file genaamd forum.php :) En die pakt ie dan. En React haalt vervolgens uit de aangevraagde URL de variabelen zoals list_messages etc :)
Moet een serveradmin mij corrigeren, maar volgens mij is dit puur gebaseerd op Multiviews en heeft het niets te maken met mod_rewrite :) Op mijn eigen MyReact forum is het ook puur Multiviews :)
Met mod_rewrite kunnen Multiviews natuurlijk gesimuleerd worden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Osiris
  • Niet online
Spider.007 schreef op 25 oktober 2004 @ 12:03:
[...]

Met mod_rewrite kunnen Multiviews natuurlijk gesimuleerd worden :)
Ofcourse, maar waarom moeilijk doen met RewriteConditions etc als 1 simpele optie aanzetten voldoende is :)
Magoed, dit is allemaal offtopic, ik wilde alleen ff zeggen dat de gebeurtenissen bij de topicstarter niet altijd zo ongewenst zijn als hij aangeeft :)
Pagina: 1