Toon posts:

[DVD branden] High Difinition DVDs maken op de Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb bij Divx.com wat van die HD trailers gedownload, die wil ik nu op DVD zetten (met de zelfde kwaliteit)
Hoe kan ik dit doen onder MacOsx 1.3.5 ?!

Ik heb het geprobeert met Roxio, maar die geeft bij het branden Error-50 :?

(systeem specs staan in me sig)

Alvast bedankt!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

dat kan je dvd speler toch nog niet afspelen hd-dvd?? Maar als avi bestand zou het moeten kunnen, DVD is namelijk ook een standaard beelformaat.

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Topicstarter
Pindkaas schreef op 24 oktober 2004 @ 20:16:
dat kan je dvd speler toch nog niet afspelen hd-dvd?? Maar als avi bestand zou het moeten kunnen, DVD is namelijk ook een standaard beelformaat.
het is geen probleem hoor, ik heb hier ook DVDtjes liggen die HD zijn.

ik heb dus een AVI filmpje die ik zonder kwaliteits verlies op DVD moet hebben, als een video-DVD dus geen data :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

roxio is toch alleen een brand programma?
Je zult de boel eerst nog moeten converteren.

Als je een windows pc hebt, zou ik je zo wat programma's kunnen vertellen.
maar van een mac heb ik geen verstand.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op 24 oktober 2004 @ 20:27:
roxio is toch alleen een brand programma?
Je zult de boel eerst nog moeten converteren.

Als je een windows pc hebt, zou ik je zo wat programma's kunnen vertellen.
maar van een mac heb ik geen verstand.
Roxio converteert het uitzich zelf, alleen bij HD avi's lukt het dat dus niet :'(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

roxio kan dus zelfstandig converteren, desgewenst subtitles toevoegen en authorizen?
ahaa nooit geweten.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 24-10-2004 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
subtitels heb ik geen idee van, maar converteert wel ja.

Verwijderd

verwarren we hier niet de "echte" HD-DVD's van 30GB en film materiaal wat gewoon de titel "high-definition" heeft meegekregen, hiertussen zit namelijk nogal een verschil :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 00:00:
verwarren we hier niet de "echte" HD-DVD's van 30GB en film materiaal wat gewoon de titel "high-definition" heeft meegekregen, hiertussen zit namelijk nogal een verschil :)
Dat lijkt mij ook, het is misschien wel mogelijk een HD-DVD (met dan een korte film) te fixen door hem met goede codec op een DVD te zetten. Maar dan kun je hem in elk geval niet afspelen met normale stand-alone DVD spelers. Die eten PAL/NTSC en dat heeft beiden weinig met High Definition te maken.

Wat je zou kunnen proberen is je film kunnen transcoden naar geschikt MPEG2 formaat met een tooltje wat de resolutie in tact houdt. En toch de nodige .vob etc files voor DVD fixt voor je. Die zou je kunnen branden en misschien dat DVD software op een computer dat ook nog wel af wil spelen.

Roxio oid heeft weinig zin omdat wanneer dat soort software ook de transcoding doet in de regel vraagt of je een PAL of NTSC DVD wilt hebben en dan ben je als netto resultaat bij beide smaken je 'HD' weer kwijt.

Als je toch de computer gebruikt als player (of je moet al iets anders hebben wat HD-TV geschikt is, maar vraag me af of dat al te koop is), dan zou ik gewoon je trailers op een DVD zetten als data-disc. Desnoods nog met wat software zodat je er nog een menu oid voor kan zetten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel HD films afspelen (tenminste heb hier wat demo's liggen van wat leveranciers van ons en daar staat HD materiaal op :P )

Weet iemand anders een programma dat ik het kan converteren? zonder kwaliteits verlies, het maakt me niet uit dat een filmpje van 3 minuten een paar GB is. het gaat toch om een filmpje van hooguit 4minuten :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 15:51:
Ik kan wel HD films afspelen (tenminste heb hier wat demo's liggen van wat leveranciers van ons en daar staat HD materiaal op :P )

Weet iemand anders een programma dat ik het kan converteren? zonder kwaliteits verlies, het maakt me niet uit dat een filmpje van 3 minuten een paar GB is. het gaat toch om een filmpje van hooguit 4minuten :)
Ik kwam wel dit tegen, http://www.sonic.com/pr/news/2004/april/nab-wmvhd.asp das dan wel Windows icm codec-boer. Maar Sonic maakt ook OSX producten. Kan alleen verder niet echt wijs worden uit die site.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1