Veel problemen met mn CRT Eizo 19" T765 monitor

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Goed in 2001 heb ik mn 19" T765 monitor gekocht. Werd volgens mij in eind 2003 nog als beste getest in crt monitor tests.
Daarom kocht ik hem dus ook. Ik had een topbeeldje, tenminste dat dacht ik.

Wat me al opviel was altijd dat als ik overschakelde naar moviemode, ik de meeste letters niet meer kon lezen. Zal wel horen dacht ik, wist ik veel :z.

Goed rond april dit jaar ging mn monitor kapot, leek net alsof de magneten die het beeld scherp moeten krijgen het niet deden. Leek net alsof ik met een bril op naar mn monitor zat te kijken. Hier had ik geen zak aan dus.
Ik eizo gebelt, alles was goed, dag later kwamen ze hem ophalen en kreeg ik een 17 " leenmonitor terug als service.

Eizo _/-\o_ !

Goed monitor terug, en alles was goed. Ik kon weer werken met de monitor. Nu viel het me op dat ik alles steeds minderscherp begon tezien. Het werd zo erg dat ik mn helderheid omlaag moest schroeven om letters te kunnen lezen.

Ook als ik mn monitor uitdeed kwam er een groene punt in het midden.

Bij een zwart DOS scherm zag je ook een groene achtergrond geen zwarte, met 5 groene lijnen erdoor.

Afijn, ik weer EIZO opgebelt, ennu heb ik weer een leenmonitor... weet je welke?

Een T765, 2 maanden nieuwer ( november 2001 gemaakt).

En een topbeeldje _/-\o_ , niet normaal.
Alles is scherp, ik typ dit bericht nu zelfs terwijl hij op movie mode staat. Alles is scherp, maar super helder. Zwart is zwart, en wit springt eruit. Ook zijn de kleuren super mooi.

Mijn vraag

Wat moet ik nu doen? Dadelijk komt mijn eigen monitor terug en zie ik dat hij weer zoveel minder beeld geeft. Mag ik mijn monitor dan weigeren ofzo? Ik bedoel ik heb eigenlijk al 3 jaar lang een monitor gehad die goed beeld gaf, maar eigenlijk zeg maar voor 90% functioneerde. Maar in vergelijking met andere crt's 100% presteerde.

Wat kan ik nu doen, mijn verhaal uitleggen bij Eizo?

Alvast bedankt,

w00t

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Niemand in het bezit van een Eizo CRT?

w00t

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:13
Ja ik heb er 1 ..... de 21 inch ... wat wil je weten ?