Toon posts:

Rome: Total War probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het spel lijkt prima te werken alleen na een tijdje spelen, dat kan 5 minuten of een half uur zijn, dan crasht het spel en ga ik of naar de desktop terug of de pc herstart spontaan.
Ik heb het spel al een keer opnieuw geinstalleerd en de drivers van de videokaart geupdate.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Systeem:
Windows XP (service pack 2)
AMD 1800+
Asus V9570 TD videokaart
768MB Ram

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?
Doorloop dit eens, en post daarna eens de error die je krijgt :)
Ook is het handig om even te vermelden wat voor voeding je hebt en wat de waardes zijn.

Verwijderd

Topicstarter
voeding is een qtec 400watt low noise en die waardes zijn dat die in de bios of die op de voeding zelf staan?
en ik zal zo ff weer gaan spelen en de foutmelding hier opschrijven.

Verwijderd

Misschien een temp probleem? check je cpu temp enz. ff want wel raar dat ie pas na een tijdje zo maf doet. En heb je dat bij elk spel?? of alleen bij Rome??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 23:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
alleen bij rome, doom3, call of duty united offensive en andere nieuwe games doen het allemaal prima.
Als het een hitte probleem zou zijn zou dat toch bij andere games ook moeten gebeuren?
Heb net het spel weer ff gespeeld maar hij crashte alleen naar de desktop zonder foutmelding.

[edit]
nu crashte het spel wel, melding was PFN_LIST_CORRUPT,
ik ga nu een aantal opties die de windows site geeft ff nachecken en laat het resultaat wel weten. Mocht iemand meer ideeën hebben hoor ik het graag.

[edit2]
Driver van videokaart teruggezet naar de versie van de cd, waarbij windows geen melding geeft met licenties en blabla, ook virusscanner en firewall ed uitgezet, maar het werkt nog steeds niet. :'(

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 00:40 ]

Verwijderd

ja ik denk ook wel dat het een hardware probleem is, het is wel raar dat hij dat bij andere spellen niet doet. Je hebt ook niks overklokt ofz?? Want sommige spellen zijn een beetje gevoelig voor overklokte pc's:) Hoe staat je pagefile? Gewoon op windows std gelaten?? wat is dat trouwens voor 3d kaart ATI? Nvidia?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb niks overgeclockt, met die pagefiles geen idee dus zal wel niks bijzonders mee zijn, en het is een nvidia chipset van die asus kaart.

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

heb hetzelfde probleem... al een oplossing gevonden?

Verwijderd

en ja hoor ik heb ook een dergelijk probleem..

rtw crasht op onverwachte momenten.

Ik heb t pas een dag, en het is twee keer gebeurd. 1* in menu, dus een beetje vreemd, en 1* in een battle(eerste battle in prologue, en die is ook niet echt intens te noemen. Ik heb geen relevante problemen/oplossingen op google of rtw-fora gevonden.

Enige mogelijkheid lijkt me overklokken van processor, maar hier geloof ik niet zo in omdat ik nog nooit problemen hiermee heb gehad.
Temperatuur is ook niet meer dan normaal.
Specs:
p4 2.4@2.9 ghz
1024mb
gf5600 128 mb
p4pe bp
Ik draai met recommended settings trouwens.

Zal t nog eens zonder overclock proberen. mocht tie dan langer dan 3 uur blijven draaien dan weten we ook weer waar het aan ligt. ( ik heb er alleen een hard hoofd in)
Pagina: 1