Toon posts:

WINXP svchost probleem -> 50% CPU usage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb een probleem met m`n svchost van win xp. Hij draait de hele tijd op 50%, dus moet er een service draaien die zoveel cpu nodig heeft. Het probleem is echter dat ik via cmd>tasklist /svc niet de lijst van dll`s kan zien die onder svchost draaien. Hij geeft nl de foutmelding: Aanmeldingsfout: Onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord. Dit heb ik ook in de veilige modus en met de administrator account. Als ik de lijst van draaiende dll`s kon zien kan ik kijken welke zoveel cpu gebruikt...

Wie kan mij hiermee helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien een andere manier om de lijst van draaiende dll`s onder svchost te zien?

Alvast bedankt

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

ik gebruik taskinfo (kijk op tucows) en kill die ene svchost vaak, dan zie je meteen welk programma loopt te kl**en

[ Voor 14% gewijzigd door Pim. op 24-10-2004 18:05 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
hmm leuk dat programmaatje, maar ik kan niet echt zien welke service of dll nu mijn cpu zo loopt te belasten. Svchost beëindigen resulteerd niet in een meetbaar effect :P. Ik kan zo snel niet zien welk programmaatje of dll er mee ophoudt.
Het zo fijn zijn als ik gewoon de tasklist aan de praat kreeg.
Dus, nog meer ideën?

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

als ik dit probleem heb is t eigenlijk altijd spyware.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 18:02:
Weet iemand misschien een andere manier om de lijst van draaiende dll`s onder svchost te zien?

Alvast bedankt
http://support.microsoft.com/?id=314056

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het aanwijzen van dit artikel, jammer genoeg kan ik tasklist /svc niet uitvoeren door de hierboven genoemde redenen. Ook heb ik heb probleem al opgelost... Namelijk door gewoon een hele shitzooi aan services die ik niet nodig had te annuleren. Nu geen problemen meer :D

Toch bedankt

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Furinax schreef op 25 oktober 2004 @ 17:16:
als ik dit probleem heb is t eigenlijk altijd spyware.
en dat kan ik alleen maar beamen. Dus ik zou zeggen, gooi ad-aware eens over je systeem (wel in veilige modus hè ;)) en kijk eens wat er dan gebeurt...
edit: shit, niet goed gelezen |:(

[ Voor 7% gewijzigd door spone op 25-10-2004 18:18 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 18:01:
... jammer genoeg kan ik tasklist /svc niet uitvoeren ...
Gewoon start, uitvoeren/run, type dan cmd.exe <enter>
en daarna dus tasklist.exe /svc <enter>
Of lees ik nu niet goed wat je probleem is?

[ Voor 10% gewijzigd door 0siris op 25-10-2004 18:17 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is echter dat ik via cmd>tasklist /svc niet de lijst van dll`s kan zien die onder svchost draaien. Hij geeft nl de foutmelding: Aanmeldingsfout: Onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord.....
Pagina: 1