Toon posts:

[nieuw mobo AMD64] met INTEL gigabit LA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw mobo voor mijn systeem en heb twee eisen AMD64 en INTEL gigabit LAN.

Nu is dat allemaal redelijk goed te vinden op het net, maar mijn vraag is devolgende.

Heeft er iemand een lijst (of kun je die makkelijk vinden) van de laatste verschillende mombo's met deze specs? Ik zal uitleggen waarom..
Wanneer ik bij de verschillende fabrikanten alle mobo's bekijk zie ik overal Marvell en Realtek chips staan. Ik wil liever een INTEL of 3Com versie.

Is zo'n lijst simpel te vinden? Ik zoek me kapot en elke keer heb je zo'n Realtek gigabit LAN.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 17:40

mambo No5

Bad Apple?

Ik denk niet dat je intel producten op een AMD based moedrbord zult vinden, daarvoor is de rivaliteit tussen beiden gewoon te groot. :)

Ik meen me te herinneren dat Gigabyte en ASUS wel eens 3com intergreerden in hun producten, maar dat zijn de duurdere modellen en komen daadoor vrijwel niet voor afaik.

//edit: ik heb even lopen neuzen, maar ik zie nergens dat er een 3com chipset in word verwerk, ASUS gebruikt in ieder geval vrijwel alleen Marvell..

Zie hier een ASUS moederbordenoverzichtje

[ Voor 30% gewijzigd door mambo No5 op 24-10-2004 17:04 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op mijn Epox 8HDA3+ (AMD64 mobo) heb ik een 3com Gigabit LAN. Heb hem helaas nog niet kunnen testen omdat ik een 100Mbit netwerk heb. Deze kost ongeveer €100-120

[ Voor 10% gewijzigd door Azer op 24-10-2004 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben trouwens er geintresseerd in de nieuwe gigabyte moederborden. Iemand daarin enige ervaring?

Verwijderd

Ik heb een MSI K8N Neo2 Platinum, aan te raden plankje, met een nVidia LAN GBLan, die in de northbridge zit, dus niet aan de PCI, voor de maximale bandbreedte, en die heeft een érg lage latency en CPU load. De phy (lees: chip-naar-connector) is van marvell, maar daar merk je niks van, het driver en hardware gedeelte is helemaal nVidia, ongeveer vergelijkbaar met een nVidia grafische kaart met bijvoorbeeld een Silicon Image TDMS om de DVI poort te connecten.

Er zit óók een Realtek GBlan NIC op, en alhoewel ik "crap" een beetje fors vind, is het een matige Gigabit NIC. Hij hangt aan de PCI bus, hij eet je CPU op, en zo kan ik wel door gaan.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 14:36
mag ik vragen waarom je liever niet een realtek wil?? :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

De MSI K8N Neo Platinum is wat je zoekt:
http://www.msicomputer.co...K8N_Neo_Platinum&class=mb

Van de site:
LAN
• nVIDIA® nForce3 NV Gigabit LAN controller
- Integrated Fast Ethernet MAC and PHY in one chip.
- Supports 10Mb/s, 100Mb/s and 1000Mb/s auto-negotiation operation.
- Compliant with PCI v2.2.
- Supports ACPI Power Management.

Dit is dus geen "crap" gelijk jij het noemt, en deze nVidia valt te vergelijken met een Intel Gigabit controller ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wouter37 schreef op 24 oktober 2004 @ 17:55:
mag ik vragen waarom je liever niet een realtek wil?? :)
Tja, realtek is hoe zeg je dat netjes. Goedkoop spul dat leunt tegen je cpu. Terwijl een intel alles lekker hardwarematig doet.
mambo No5 schreef op 24 oktober 2004 @ 16:57:
Ik denk niet dat je intel producten op een AMD based moedrbord zult vinden, daarvoor is de rivaliteit tussen beiden gewoon te groot. :)
* TERW_DAN tikt dit vanaf een Dual 2600 met een intel onboard NIC erop, ze bestaan dus wel :P

Als je op zoek gaat naar de wat duurdere planken (Iwill, Tyan) dan heb je wel kans dat je ze tegen komt.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bedoel jij met Intel gigabit niet een controller die via de CSA loopt?
Volgens mij bestaat dat niet op een AMD64 mobo, en zul je of een GB lan via de PCi bus moeten nemen (Marvell, Realtek etc.) of een Lan controller als een paar postst boven mij (CABAL)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier de namen van duurdere planken langskomen (Tyan enzo) raden jullie me die aan? Het liefst zou ik een bord kopen waar zo veel mogelijk features opzitten, zoals onboard sound enzo. Ik heb er al gezien waar 7.1 Dolby Digital uitkomt.

Ik zou inderdaad een Gigabit controller willen die niet te veel CPU vreet. Liefst helemaal niks.

Op dit moment heb de volgende opstelling:

PIII 550 3Com 3C905TX
|
|
100 Mbit hub (3Com - destijds 300 gulden) (2pc's connected + router op de uplink)
|
|
AMD 2100 XP 3Com 3C905TX

1 Machine wordt fileserver voor een paar clients en die moet dus een goeie throughput hebben.

Doe ik testen door alleen raw data te sturen (zonder dat de HD benadert word) dan haal ik ongeveer 25 MB/sec, wat ik zeer weinig vind.

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

best knap 25 mb/s via een 100 mbit netwerk :P MAAR 2x zo snel als dat het netwerk aan kan 8)7

Specs

Pagina: 1