vraagje [flaming/trollen, in-depth ;)]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
(in lek in google (desktop) bericht)
Gepost door foppe-jan - zondag 24 oktober 2004 - 11:43 Score: 0 (Troll)
"humm... moet ik nou zeer paranoia 'ha ha' zeggen, omdat ik dus weiger een product van google te gebruiken om mijn 'harde schijf volkomen veilig te laten indexeren'?

sorry, maar dat er bij GMail al verteld werd dat je mail 'gescand' zou worden op steekwoorden zodat er doelmatiger reclame zou kunnen worden gemaakt deed mij al meer dan skeptisch tegenover dit 'prachtige handige nieuwe product' staan, en dit nieuwsbericht zat er toch lichtjes aan te komen.. alleen dan weer jammer dat google er al 2 jaar van schijnt te weten.. M$ here we come"

is dit nou echt een troll, zoals hier gesuggereerd wordt? als ik er objectief naar wil kijken, wil ik best geloven dat het [als je de cynische&ironische&sarcastische ondertonen in de bijbehorende delen van de post niet als zodanig leest] iets wegheeft van een flamebait, maar trolling? ik vrees dat ik dan iets gemist heb in de faq, daar ik het niet direct ongesubstantieerd blaten over een merk vindt zoals dit dan zou moeten zijn.. zker met mijn latere uitleg [gegeven voordat het verder omlaaggemod werd door mijn zeer wijze medelezers]

Gepost door foppe-jan - zondag 24 oktober 2004 - 13:24 Score: 1 (Gemodereerd)
"euhm, acolyte.. als verduidelijking eventjes..

mijn opmerking "microsoft, here we come" was meer spottend bedoeld (als in, hier hebben we nog zo'n bedrijf als ), dan als 'nu moeten we massaal aan de M$producten.. als dit niet geheel duidelijk was, spijt dit mij ten zeerste natuurlijk

dat even daargelaten, begrijp mij natuurlijk ook nu weer niet verkeerd, ik ben niet bevooroordeeld tegen microsoftproducten, ik ben alleen enigszins skeptisch t.o.v. het 'privacy' idee.. en in dit geval de enigszins luie reactie van MS als er bugs werden gevonden (tot CERT min of meer in leven is geroepen, en ze bezig gingen aan SP2 in de huidige vorm)..

je zou het dus een soort van spottende nostalgie kunnen noemen

edit: M$ eenmalig vervangen door MS.. ik begrijp dat dit als 'goedkoop' wordt ervaren uit GoT forum, maar in de eerste instantie (en voorgaande post) was dit sarcastisch bedoeld, en had het dus als zodanig wel nut.. dit echter niet te verwarren met het ongebreideld flamen van alle MS producten.. wat schijnbaar wel zo wordt gezien als ik de meeste moderaties bekijk. jammer, dit gebrek aan inzicht, maar het was niet zo bedoeld ;)

NB dit was niet beledigend bedoeld, maar meer als instigatie niet mensen op keywords af te rekenen, maar ook proberen de boodschap te doorvorsen, ipv gewoon blind -1 doen |:("

Graag uw meningen zodat ik indien nodig mijn schijnbaar zeer subtiele gevoel voor humor bij kan stellen al naar gelang uw maatstaven :P

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
sdomburg schreef op 22 oktober 2004 @ 18:01:
M$ is gewoon kinderachtig. Het bedrijf heet Microsoft en dat kort je af als MS. Als je dat niet snapt, dan verdien je niets anders dan een -1 troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-10 21:03
De kern van dit punt is volgens mij zoals gewoon het verschil tussen flamebait en troll. Een troll is een post dat als doel heeft zoveel mogelijk reacties uit te lokken, een flamebait is een reactie die erom vraagt om afgezeken te worden omdat het of een populair standpunt of juist een niet-populair standpunt inneemt dat nogal flauw/uitgekauwd/etc. is. Een flamebait opmerking is dus veelal ook een troll, maar andersom hoeft dat niet zo te zijn.

Bovenstaande posting met een verhaal over dat de poster het bij gmail al niet vertrouwde etc. is dus typisch een troll, waarschijnlijk niet eens bewust. Het is daarnaast ook flamebait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
#jeroen: populair&niet populair, afgezeken en uitgekauwd.. vat dat hedentendage niet de helft van de reacties op nieuws op de frontpage samen? :P

daarnaast meen ik nog nergens op de frontpage een mening over Google desktop te hebben gelezen die dit aankaartte, en de referentie die je maakt naar het niet prettig vinden werken van MS producten over een kam scheren met het niet vertrouwen je 'privacy' geheel te respecteren van een bedrijf met een marketingkant die puur gericht is op doelgericht reclame maken zoals Google dat is [beiden met GMail, en de google ads op basis van queries op google], lijkt mij dit toch een [tenminste enigszins] valide punt

@sdomburg.. ik vrees dat je mijn punt enigszins mist.. [dit staat reeds in het gequote gedeelte uitgelegd]
ik meen mij te herinneren eerder vandaag ergens in de faq (of een van de daarin genoemde threads) ergens beredeneerd gezien te hebben dat je, als je een bepaald vooroordeel aan wilt halen, om aan te geven dat dit door veel mensen hun hoofd zal spelen op het moment dat ze zoiets lezen (vandaar VOORoordeel ;))dit gedaan kan worden juist om bij de wat intelligenteren onder deze flamers (de rest is toch kansloos vrees ik) eens aan te zetten tot zelf-reflectie (dit is enigszins geparafraseerd wat ik daar las zodat je misschien wat inzicht krijgt in hoe ik dit opvatte), waardoor ik het M$ eenmalig (daar waar het niet gewenst was) gewijzigd heb naar MS [zoals het dus 'hoort', ware het niet dat het in dit geval dus juist zo bedoeld was, alleen niet om de reden van flauw zijn, maar om de reden dat ik aan wil geven dat er veel mensen zijn die juist zo 'flauw' zijn]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het kan me eerlijk gezegd niets schelen hoe jij het bedoelt; het lokt reacties uit en is daarom een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
sorry, maar wat een jammerlijk ongenuanceerde reactie..
nah ja, leef je uit zou ik zeggen..
ik hoef als ik gewoon iets vraag niet een antwoord van dit kaliber te krijgen.

Groetjes,

Foppe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

Foppe-Jan, het $ verhaal is inmiddels wel uitgekauwd en haalt de waarde van een reactie naar beneden, voor sommigen (maar niet voor iedereen) rucksichtlos naar troll, so be it. Gebruik $ en leef daarmee of gebruik het niet (het laatste heeft mijn voorkeur als je iets te vertellen hebt).

Inhoudelijk zie ik eerst een stukje persoonlijke mening, en daarna een zinvolle verwijzing naar het indexeren binnen G-mail en een interessante melding van de 2 jaar oude bekendheid.

Zoals gebruikelijk is het de toon die de muziek maakt, en door met een persoonlijke, met 'ha ha' aangeklede zin te beginnen maak je een slechte start die de rest van je reactie onrecht aandoet.

* botoo denkt dat _als_ je iets te vertellen hebt dat je dat in een betere vorm kan gieten zodat de anderen er iets van op _willen_ steken, en niet automagisch de hakken in het zand zetten.

wmb is troll verdedigbaar, ook al vind ik dat zonde van de rest van de reactie.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1