Toon posts:

geen Harddisk sleep-mode in externe case.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pas een externe usb 2.0 case gekocht voor m'n 3,5" harddisk
werk perfect maar er zit geen aan en uit knop op.
als ik nu m'n computer uit zet blijft m'n harddisk vrolijk door draaien en wordt na een uur of 3 veel te warm.
Een oplossing is natuurlijk de voedings kabel dr uit trekken als je je pc uit zet maar da's niet echt netjes.
is er niet een proggy om hem voor het afsluiten te laten slapen ??

Verwijderd

Ik denk niet dat zo iets mogelijk is, moest het wel zo zijn wil ik dat natuurlijk lekker testen en evalueren. Je had natuurlijk ook een case met knop kunnen kopen, maar dat zijn natuurlijk weer vijgen na Pasen ;)

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-02 13:51
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:02:
ik heb pas een externe usb 2.0 case gekocht voor m'n 3,5" harddisk
werk perfect maar er zit geen aan en uit knop op.
als ik nu m'n computer uit zet blijft m'n harddisk vrolijk door draaien en wordt na een uur of 3 veel te warm.
Een oplossing is natuurlijk de voedings kabel dr uit trekken als je je pc uit zet maar da's niet echt netjes.
is er niet een proggy om hem voor het afsluiten te laten slapen ??
Naja dat netjes zal wel meevallen. Denk dat een aan/uit knop niet veel anders zal doen als de stroom eraf halen ;)

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Is hier al een oplossing voor?
Niet hardware matige gelijk de stekker uit trekken.
Ik heb nl. het zelfde probleem, vanaf dat de HD voeding krijgt begint hij te draaien ook al steekt de usb stekker niet in.
Zou er een oplossing bestaan bij de fabrikant van de HD, een progje die dat instelt op de schijf zelf?

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
zelf een knoppie in de kabel maken? is niet zo heel moeilijk.. alleen je moet even het lef hebben om de kabel door te knippen. Wel netjes afstrippen natuurlijk de draadjes :p

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als ik een "safe removal" doe van mijn firewire schijf zegt hij na 30 seconden "klik" en is hij na een poosje koud hoewel de led gewoon blijft branden. Hij lijkt dan dus wel een shutdown gedaan te hebben.

Er zijn ook stekkerdozen te koop die alle andere hardware (ook monitor) uitdoen als de "master" uit gaat. loop maar eens een goede shop binnen.

b.v. 2e op deze pagina:

http://www.mcsnet.nl/nl/dept_104.html

[google=master slave stekkerdoos]

[ Voor 56% gewijzigd door leuk_he op 07-04-2005 21:32 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Idereen bedankt voor de reaktie maar ik denk niet dat dit juiste oplossingen zijn voor mij.
De HD steekt via usb in een dreambox 7000 (linux ppc) en deze wordt niet afgezet enkel in standby.
Nu is het niet alleen de bedoeling om deze met de dream te laten werken maar ook bv. als een soort webserver te gebruiken.
Dit omdat hij toch altijd aan het net hangt.
Zien jullie nu mijn probleem.
Ik had eerder iets gedacht aan een linux oplossing gelijk "hdparm" maar dit werkt enkel voor ide-hd's.
Pagina: 1