Toon posts:

Geforce 5900 doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zojuist bleef Windows hangen op mijn pc. Machine toen uitgezet, wou daarna niet meer aan.

Opengemaakt, alles losgetrokken, weer aangesloten, en toen ik de machine weer aandeed schoten de vlammen (ja echt, VLAMMEN) uit mijn videokaart :S

Ik heb voor de zekerheid alle kabels ff gecontroleerd, maar alles ziet er goed uit, niets maakt sluiting, niets verkeerd om aangesloten (systeem draait al weken zonder problemen), dus ik heb geen idee wat de oorzaak nou is...

Hieronder een pic van de videokaart, met doorgebrande onderdeel in beeld (tussen de paars/zilver en groen/zilver dingen in). Als ik de machine aanzet zonder molex op de kaart werkt de kaart gewoon :S :S , maar zodra ik er een molex op prik, en de machine aanzet, schieten de vlammen er uit :'(

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Ik ga morgen een nieuwe kaart halen, en kijken of dit onder garantie valt, maar ik heb natuurlijk liever niet dat mijn nieuwe kaart meteen ook in de fik vliegt :S

Raymond

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/r_lankreijer/shit.jpg

Verwijderd

Ik weet dat dat chipje doorbrand als er meer dan 2.0V op de Core komt te staan...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Zoiezo betwijfel ik of je recht het op garantie, immers heb je de oude koeler erafgehaald om er waterkoeling op te zetten. Er staat me iets van bij dat je dan 'officieel' je garantie kwijt bent.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:12:
Ik weet dat dat chipje doorbrand als er meer dan 2.0V op de Core komt te staan...
Dat zou gebeuren als ik m ga oc'en, wat niet gebeurd is.. Enige wat met de kaart gebeurd is is de waterkoeling, maar daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Kwa garantie zou ik gewoon de originele koeler er weer opzetten.

Ik heb dat ooit eens gevraagd aan informatique in verband met het plaatsen van heatsinks op het geheugen van mijn videokaart.
Dit was geen probleem voor de garantie zolang ik de videokaart maar in originele staat aanmelde voor een mogelijke rma.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:37:
[...]

Dat zou gebeuren als ik m ga oc'en, wat niet gebeurd is.. Enige wat met de kaart gebeurd is is de waterkoeling, maar daar ligt het niet aan.
neenee, dat zou gebeuren als je hem zou voltmodden :+
Die chipjes kunnen best warm worden... vooral als er geen airflow meer op zit...

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:21
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:52:
[...]

neenee, dat zou gebeuren als je hem zou voltmodden :+
Die chipjes kunnen best warm worden... vooral als er geen airflow meer op zit...
en dat zit er niet meer op, gezien de waterkoeling :/

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

PASware schreef op 24 oktober 2004 @ 16:56:
[...]

en dat zit er niet meer op, gezien de waterkoeling :/
Idd, daar is die kaart niet op berekend. Het grote koelblok heb je vervangen door een kleintje. Ook met watercooling moet je een goede flow hebben in je kast.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat het gewoon een slechte kaart is, zelf heb ik ook wc op m'n kaart en helemaal geen airflow dit gaat al meer dan 2 jaar goed, dus ik denk niet dat het aan de koeling gelegen heeft

het zou wel een produktie foutje zijn geweest ofzo denk ik

hoop wel voor je dat je nog garantie hebt, natuurlijk wel met de orginele koeler terug gaan, denk niet dat je een nieuwe kaart krijgt als ze weten dat er wc op heeft gezeten, zelf vind ik dat het helemaal niet uit zou moeten maken aangezien de core gewoon goed gekoelt is en omdat daar ook verder niets mis mee is

iig succes ermee en ik hoop dat je een nieuwe krijgt :)

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:21
PilatuS schreef op 24 oktober 2004 @ 17:10:
ik denk dat het gewoon een slechte kaart is, zelf heb ik ook wc op m'n kaart en helemaal geen airflow dit gaat al meer dan 2 jaar goed, dus ik denk niet dat het aan de koeling gelegen heeft
true, want TS zegt dat de kaart ook niet gevoltmod is, en bij zat mensen loopt het goed, dus een fout in productie is een grote kans dat dat het is

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Trouwens hoe groot waren die vlammen, wees blij dat er niet meer gesmolten is.

Verwijderd

Shit zeg ik heb dit probleem een half jaar gelden gehad met mijn PoV 5900XT
Precies het zelfde chipje en er kwamen ook grote steekvlamme van af.
Dus heb hem toen maar omgeruild tegen R9800 pro want ze hadden geen 5900XT meer :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 17:09:
[...]

Idd, daar is die kaart niet op berekend. Het grote koelblok heb je vervangen door een kleintje. Ook met watercooling moet je een goede flow hebben in je kast.
Wel 2 120mm casefans erin, waarvan er 1 op de kaart blaast, dus dat gaat ook niet op :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 18:37:
[...]

Wel 2 120mm casefans erin, waarvan er 1 op de kaart blaast, dus dat gaat ook niet op :S
Ok dan sta je inderdaad in je recht. Alleen als natuurlijk het woord watercooling valt in de winkel kun je fluiten naar je garantie. Als je zeker weten niks verkeerd hebt gedaan zou ik de koeler er weer op zetten en terug gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de standaard koeling er weer op gezet. Morgen maar mee naar de winkel en het woord "Waterkoeling" niet noemen :X Ik hou jullie op de hoogte.
Ik hoop alleen niet dat ik de opvolger ook opblaas, ik weet tenslotte nog steeds de oorzaak niet :S

Raymond

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff update. Ik heb een dag na vorige post een 6800LE gekregen ter vervanging omdat de 5900 niet meer te leveren was :D Die draait nu met een asus GT bios 12x1,6 :Y)

<edit>Deze dus wel geoc'ed ja</edit>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 18:50 ]

Pagina: 1