Welke simpele webbased EMail client? *

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Ik ben naar iets speciaals opzoek namelijk, een webbased emailserver onder windows.

Eisen:

1. Webbased met een ingebouwde webserver :P
2. Pop3 compatible zenden/ontvangen van meerdere pop's
3. Moet dus overal ter wereld te gebruiken zijn
4. Ik moet persoonlijke mapjes kunnen aanmaken
5. En het managen van die mailserver moet makkelijk gaan, liefst een tray icoontje
6. Ik hoef op de client geen speciale software te installeren

Ik heb zitten zoeken op google maar die oplossingen zijn een beetje heel erg overdreven duur, of er moet op de clientzijde wat geinstalleerd worden.
Dus als het kan ook nog eens opensource/freeware.

Rara wie o wie weet wat?

Alvast Bedankt :*)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mailservers == software, geen OS.

Verder zou je natuurlijk ook even aan kunnen geven welke je al tegen bent gekomen zodat we niet dingen gaan lopen zoeken die niet eens in aanmerking komen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Webbased servers onder Windows horen in SA ;) Heb je verder enig idee waar je het over hebt? Heb je iets als Webmin al eens bekeken?

WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• HyperDevil
Ok ik was Winmail tegen gekomen maar kost echt teveel.
Hetzelfde met @mail die was ook €300 :X

Jazeker ik weet waar ik het over heb, zegmaar outlook maar dan online :P
Gewoon een webbased email systeem draaiende onder windows en dan een ingebouwde webserver ;)

[ Voor 48% gewijzigd door HyperDevil op 24-10-2004 16:16 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Maar je bedoelt dus geen mailserver, maar een webmail client!!

Rustacean

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

mee eens... teveel geld voor dat programma... :P

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[google=free windows mail server]
[google=apache]
[google=php]
[google=squirrelmail]
[google=mysql]
[google=php webmail client]

• HyperDevil
Ik wil op een server thuis via webmail mijn mail openen en bewaren.
En die moet pop ondersteunen.
:)

Ja en die moet ingebouwde server hebben dus ik wil niet gebruik maken van apache enz enz.

[ Voor 32% gewijzigd door HyperDevil op 24-10-2004 16:21 ]

• HunterPro
  • Niet online
en waarom?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

HyperDevil schreef op 24 oktober 2004 @ 16:21:
Ik wil op een server thuis via webmail mijn mail openen en bewaren.
En die moet pop ondersteunen.
:)

Ja en die moet ingebouwde server hebben dus ik wil niet gebruik maken van apache enz enz.
Zie ook de links van Hunterpro. Waarom zou je geen gebruik willen maken van Apache & Squirrelmail :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• HyperDevil
Zuipt ten eerste meer geheugen dan zo'n integrated webserver (denk ik)
En ik wil het gerompslomp met mysql en apache & php overslaan. :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wil je nou een portable webbased client of een full-blown mailserver met webmail / remotePOP retrieval / storage?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dan pas ik je topictitel even aan :) Je zoekt dus geen server, maar een client. Ik denk dat Apache en PHP niet zo heel erg veel rompslomp op zullen leveren; ik denk wel dat deze combinatie erg veel mogelijkheden biedt :)

[XP] Webbased Email Server > Welke simpele webbased EMail client? *

---

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
www.software602.com

lansuite 2004

5 user versie is privé en zakelijk gratis.

Abort, Retry, Quake ???

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

mdeamon kan poppen dacht ik en heeft een ingebouwde webmail. Je kunt zelfs nog kiezen hoe je webmail er uit moet komen te zien (van heel simpel tot een webbased kloon van Outlook Express)

Heb het zelf een tijdje gedraaid (was gratis tot 5 accounts, weet niet of daar iets aan veranderd is intussen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 12:19
Kerio Mail Server

[qoute]
Kerio MailServer is een mailserver met agenda functionaliteit die u beschermt tegen virussen en spam en toegang verschaft tot uw gegevens op een veilige manier. MS Outlook en MS Entourage hebben direct toegang tot berichten, contacten en agenda. Dit maakt Kerio MailServer een volledige groupware vervanger voor MS Exchange.
[/qoute]

Kijk daar maar eens naar. Heel mooi pakketje

Verwijderd

Lekker goedkoop :D

Maar je zou natuurlijk sbs server kunnen overwegen, die heeft Exchange 2003 ==> Outlook Web Access, kost je alleen wel 500 e

• HyperDevil
Ok ik weet nu ongeveer genoeg ik denk dat ik voor die Pegasus ga, bedankt :)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

HyperDevil schreef op 25 oktober 2004 @ 00:09:
Ok ik weet nu ongeveer genoeg ik denk dat ik voor die Pegasus ga, bedankt :)
Laat nog even horen hoe het bevalt; en of het aan je eisen voldoet? :)

---

Verwijderd

602 lansuite werkt super hier

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 00:28 ]

• HyperDevil
Nou ik heb dus verschillende webmail systemen geprobeerd maar geen van deze beviel mij.
Ik kan namelijk niet onder 1 account 3 pop server erachter hangen, dus ik moest voor elke server een aparte login geven.
Ik heb nu zelf Kerio Mailserver ge-installeerd en die laad nu automatisch met de POP downloader alle mails van die POP servers af.
Nu moet ik nog bij 3 providers mijn IP laten toevoegen aan hun DNS systeem.
Jammer Jammer :P
Of iemand heeft een nog beter idee?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even gegoogled en kwam de volgende links tegen, wellicht heb je er nog wat aan:
[list]• SME Server
XMail Server

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Als je eens probeert duidelijk te beschrijven wat je wil.

Want bijna alle aangedragen suggesties voldoen aan de door jou in je startpost gedane wensen.

Wat wil je nu precies.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

HyperDevil schreef op 25 oktober 2004 @ 22:55:
Nou ik heb dus verschillende webmail systemen geprobeerd maar geen van deze beviel mij.
Ik kan namelijk niet onder 1 account 3 pop server erachter hangen, dus ik moest voor elke server een aparte login geven.
Ik heb nu zelf Kerio Mailserver ge-installeerd en die laad nu automatisch met de POP downloader alle mails van die POP servers af.
Nu moet ik nog bij 3 providers mijn IP laten toevoegen aan hun DNS systeem.
Jammer Jammer :P
Of iemand heeft een nog beter idee?
ik heb bij 602lansuite 5 mail adressen onder 1 account hangen.

• HyperDevil
Simpel, een webmail systeem met 1 account eronder die van meerdere POP servers email kan trekken en waarmee ik via verschillende SMTP servers mail kan verzenden.

• HunterPro
  • Niet online
waarom verschillende smtp servers? Je wilt simpelweg mail kunnen verzenden waarbij je kunt zeggen dat het moet lijken alsof piet@piet.nl het heeft gestuurd, of jan@jan.nl ? Daar heb je geen verschillende SMTP servers voor nodig.

Wat jij dus nodig hebt is iets wat voor jou meerdere popboxen leeghengelt, naar huis haalt, en online beschikbaar stelt voor jou. Daarna wil je kunnen mailen/replyen via dat systeem waarbij je zelf uit een vooraf ingestelde lijst je verzender kunt kiezen. Zodat je bijvoorbeeld kunt kiezen of je vanaf je privé- of zakelijke mailadres mailt.

Zo, dan is dat duidelijk. Ik zou bijna zeggen: nieuw topic, nieuwe kansen. Maar laat dat een mod maar ff beslissen :)

Als ik dit zo zie, namelijk een webmail systeem met mogelijkheid tot mapjes aanmaken etc, zou ik zeggen: IMAP (ivm mapjes op server) in combinatie met SquirrelMail. Wat je hiervoor nodig hebt:

- IMAP-server
- Webserver met PHP-ondersteuning
- SquirrelMail
- Scriptje/dingetje dat de popboxen leeghengelt en in je imap-mapje dropt :)

SquirrelMail ondersteunt meerdere identities. Als je het spannend wilt maken kun je bijvoorbeeld Debian Linux in VMWare draaien. Hier kun je dan bijvoorbeeld Exim, Apache, PHP en SquirrelMail op draaien. Dit is een veilige en makkelijke oplossing. Als dit je wat lijkt wil ik je best helpen met het opzetten hiervan :) (ik kan alles hier klaarmaken en een VMWare diskfile naar je toesturen :))

[ Voor 35% gewijzigd door HunterPro op 27-10-2004 01:13 ]

Pagina: 1