Beste mede-tweakers,
Ik zit met een probleem. Ik weet dat er al genoeg topics zijn geweest over Mysql++ en Borland C maar ik kon daar het antwoord op mijn vraag niet vinden.
Het probleem is dat ik een simpele connectie wil leggen tussen mijn mysql server ( gewoon apache met mysql en php ) en mijn c++ programma dat gecompiled wordt door Borland C Builder 6. Het is niet zozeer de connectie die niet tot stand wilt komen want tot daar ben ik nog niet eens gekomen.
Ik heb de MySQL manual al raadgepleegd maar die kwam met een oplossing die bij mij niet blijkt te werken:
[Linker Error] 'C:\APACHE\MYSQL\LIB\DEBUG\MYSQLCLIENT.LIB' contains invalid OMF record, type 0x21 (possibly COFF)
Ik heb al uren doorgebracht op google.nl en dergelijke om een oplossing te vinden maar ik kan gewoon echt niets vinden.
Ter informatie hier nog een screenshot:
screenshot van project omgeving
Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Alvast bedankt,
Michel
Ik zit met een probleem. Ik weet dat er al genoeg topics zijn geweest over Mysql++ en Borland C maar ik kon daar het antwoord op mijn vraag niet vinden.
Het probleem is dat ik een simpele connectie wil leggen tussen mijn mysql server ( gewoon apache met mysql en php ) en mijn c++ programma dat gecompiled wordt door Borland C Builder 6. Het is niet zozeer de connectie die niet tot stand wilt komen want tot daar ben ik nog niet eens gekomen.
Ik heb de MySQL manual al raadgepleegd maar die kwam met een oplossing die bij mij niet blijkt te werken:
Het punt is dat het bij mij niet gaat om de 'libmysql.lib', aangezien die gewoon goed werkt, maar om de 'mysqlclient.lib'. Hier heb ik geen .dll van en wanneer ik deze include in mijn project en compile krijg ik dus de volgende error:The Borland linker does not like the "libmySQL.lib" library that comes with MySQL, it gives this error message:
Error: 'LIBMYSQL.LIB' contains invalid OMF record, type 0x21 (possibly COFF)
You can get around this problem by using the "dll" version of the library. Copy "libmySQL.dll" and execute the following two command lines in a DOS box:
implib libmySQL.lib libmySQL.dll
impdef libmySQL.def libmySQL.dll
This will create a new "libmySQL.lib" file which you can use in your projects. Works like a dream, your compiled program will automatically load "libmySQL.dll" when needed (make sure your program can find it, for example by placing a copy in the same directory as your program).
[Linker Error] 'C:\APACHE\MYSQL\LIB\DEBUG\MYSQLCLIENT.LIB' contains invalid OMF record, type 0x21 (possibly COFF)
Ik heb al uren doorgebracht op google.nl en dergelijke om een oplossing te vinden maar ik kan gewoon echt niets vinden.
Ter informatie hier nog een screenshot:
screenshot van project omgeving
Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Alvast bedankt,
Michel