DVD naar DVD branden, langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als ik een dvd kopiëer vanaf me dvd speler, blijft de leesbuffer bij nero heletijd op 49%, dus het gaat 2 keer zo sloom.
Is het tijd voor een nieuwe dvd speler?, of is de leesbuffer altijd zo laag als je van dvd naar dvd kopiëerd? ik heb trouwens een Pioneer dvd-rom dvd-104, en als dvd brander een BenQ DW1620, brandde met 8x op een 8x platinum dvd+r

Verwijderd

Dat je een bufferrun krijgt kan ook aan het geheugen van je pc liggen ,
draai je niet te veel applicaties tegelijk onder het branden en of heb je weinig geheugen ?

• 1ns4n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je weet dat je zo geen originele dvd kan branden ??? 8)7

.......

Verwijderd

ehh. zitten beide drive's op de zelfde IDE kabel?

Verwijderd

Ehhm, als de leesbuffer *constant* op 49% staat is er toch niks aan de hand? Dan leest hij dus precies even snel als hij brandt (anders zou de buffer wel regelmatig leeg raken) ;)

• xileS
  • Niet online
ik heb 512 ddr ram geheugen, lijkt me wel genoeg.
het is geen originele dvd, is eentje die ik eerder op dvd heb gebrand.
ja ze zitten op dezelfde IDE kabel.
Als ik een film van mijn pc naar dvd brand duurt het ong. 8 min. en is de leesbuffer constant 100%
maar als ik van dvd naar dvd brand duurt het dus ong. 16 min. en is de leesbuffer 49%

Verwijderd

xileS schreef op 24 oktober 2004 @ 17:20:
ik heb 512 ddr ram geheugen, lijkt me wel genoeg.
het is geen originele dvd, is eentje die ik eerder op dvd heb gebrand.
ja ze zitten op dezelfde IDE kabel.
Als ik een film van mijn pc naar dvd brand duurt het ong. 8 min. en is de leesbuffer constant 100%
maar als ik van dvd naar dvd brand duurt het dus ong. 16 min. en is de leesbuffer 49%
Probeer het nog eens maar dan iedere drive op een verschillende IDE poorten..

• xileS
  • Niet online
dat gaat moeilijk, ik heb gewoon me 2 harde schijfen in IDE1 en de 2 spelers in IDE2.
maar ligt het daaraan dan? is er geen andere oplossing?
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 17:25:
[...]

Probeer het nog eens maar dan iedere drive op een verschillende IDE poorten..

Verwijderd

xileS schreef op 24 oktober 2004 @ 20:07:
dat gaat moeilijk, ik heb gewoon me 2 harde schijfen in IDE1 en de 2 spelers in IDE2.
maar ligt het daaraan dan? is er geen andere oplossing?

[...]
Probeer het is: Schijf/speler, schijf/speler..

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-03 14:12

DOV

Hmm ik zat net te denken dat je dus de dvd-speler op ide 1 moest doen en de dvd-brander op ide 2. Maar ik had het dacht ik weleens in de faq gelezen, dus ik dat opzoeken kom ik dit tegen
Noot: even een klein nootje wat betreft on-the-fly branden: let er wel op dat de lezer de brandsnelheid moet kunnen bijhouden. Dat loopt nogal eens fout bij DVDR » DVDR(W) kopietjes. DVDR wordt sowieso trager ingelezen dan DVD en haalt de 2.4x / 4x maar nét.
dus dan verklaard dat alles toch ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 22:00:
[...]

Probeer het is: Schijf/speler, schijf/speler..
jep.. dat is ook de beste configuratie.
Elke HD op z'n eigen kabel als master.
En beide optische schijven als slave.
DOV schreef op 24 oktober 2004 @ 22:02:
dus dan verklaard dat alles toch ?
daar heb je wat..
ik kopieer nooit on the fly, en nooit opgelet hoe snel dvdr's kunnen worden ingelezen.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 24-10-2004 22:07 ]

• xileS
  • Niet online
hmm me kabels zijn daar te kort voor, zou wel een keer me hd's beetje kunnen proberen te verplaasten zodat het misschien net kan. Maar als ik dus Schijf/speler, schijf/speler doe, gaat het kopiëeren dan sneller? Of is het nou sowieso niet mogelijk om sneller dan dit te krijgen?
dacht eerst dat het aan me dvd speler lag, want die is ook al 6 jaar oud geloof ik.

Verwijderd

on the fly kopieren is sowieso al slecht, neem dvddecrypter (iso-read iso-write)

niet alleen kopieren gaat minder slecht, ook van de ene naar de andere schijf schrijven gaat sneller, omdat je de volledige bandbreedte van je ide kabels benut

Verwijderd

xileS schreef op 24 oktober 2004 @ 23:56:
hmm me kabels zijn daar te kort voor, zou wel een keer me hd's beetje kunnen proberen te verplaasten zodat het misschien net kan. Maar als ik dus Schijf/speler, schijf/speler doe, gaat het kopiëeren dan sneller? Of is het nou sowieso niet mogelijk om sneller dan dit te krijgen?
dacht eerst dat het aan me dvd speler lag, want die is ook al 6 jaar oud geloof ik.
MEt het copieren op een IDE poort halveer je eigenlijk je bandbreette..

Zodra je twee poorten gebruikt. Maak je op beide kanalen gebruik van de compleete bandbreette, dus gaat het sneller.

Verwijderd

Je IDE controller kan het niet aan ..... de enige juiste oplossing is om de 2 Drives op afzonderlijke IDE poorten te zetten ....

Bij mij waren de kabels ook te kort ....maar dan ga je gewoon naar de winkel en koop je nieuwe langere kabels ....

Ik heb zelf

Prim. IDE: Boot HD op master en CD writer op slave
Sec. IDE : DVD writer op master en 2e HD op Slave

..

Ik had het eerst net als jij maar dan word alles echt heel langzaam .. ook kopieeren tussen de schijven gaat dan langzaam

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 09:03:
Je IDE controller kan het niet aan ..... de enige juiste oplossing is om de 2 Drives op afzonderlijke IDE poorten te zetten ....

Bij mij waren de kabels ook te kort ....maar dan ga je gewoon naar de winkel en koop je nieuwe langere kabels ....

Ik heb zelf

Prim. IDE: Boot HD op master en CD writer op slave
Sec. IDE : DVD writer op master en 2e HD op Slave

..

Ik had het eerst net als jij maar dan word alles echt heel langzaam .. ook kopieeren tussen de schijven gaat dan langzaam
Let ook op de qualiteit van de kabels he!! Veelal word er meuk verkocht..

Hou ze in je handen, Zijn ze afgeschermd. Hoe zien de aders eruit, etc.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Kijk ook eens of dma mode aanstaan.

Verwijderd

On the fly is toch zowiejso langzamer :S volgens mij moet je lees snelheid minimaal het dubbele zijn als je brand snelheid?

Ik weet niet op hoeveel speed je hem kopieerd maar volgens mij gaat t wel goed zo of niet?

Kabels kan je opzich wel proberen denkik.. maar on the fly is en blijft riscant.. ik heb er geen goede ervaringen mee gehad....

• xileS
  • Niet online
nou snap ik waarom kopiëeren altijd zo langzaam gaat bij mij :> ,maar hoe zie je of de kwaliteit van de kabel goed is?
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 09:06:
[...]

Let ook op de qualiteit van de kabels he!! Veelal word er meuk verkocht..

Hou ze in je handen, Zijn ze afgeschermd. Hoe zien de aders eruit, etc.

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 09:02
Check of bij de drives DMA aanstaat. Dit was bij mij de oplossing.

• xileS
  • Niet online
DMA staat aan geloof ik.
Heb nu die kabels goed gedaan. On the fly Kopieëren gaat er bij mij niet echt sneller op, eerst bleef de leesbuffer op 49%, maar nu is hij de heletijd wisselend, soms op 100%, dan waar op 0% enz. Van HD naar HD gaat nu igg wel sneller :)
hadebe schreef op 25 oktober 2004 @ 22:51:
Check of bij de drives DMA aanstaat. Dit was bij mij de oplossing.
Pagina: 1