Videokaart wordt te warm of....

Pagina: 1
Acties:

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 14:33
Ik heb een Ati Radeon 9600 PRO maar sinds enige tijd krijg ik rare effecten bij het spelen van 3D Games.
Ook na het afsluiten van de game blijft het zo (zie screenshot).

screenshot: http://www.aim24.nl/screen_raar_beeld.gif

Ik neem aan dat m'n videokaart te warm is of dat het geheugen niet goed is.
Of zou het eventueel een driverprobleem (laatste omega drivers installed, en ook met normale catalyst drivers doet ie dit) of iets anders softwarematig zijn?

Na een reboot is het trouwens weer over... hoewel het soms dan nog niet volledig goed is.. lijkt me dus warmte probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Arnold op 24-10-2004 15:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of dit hardware of software matig is is makkelijk uit te vinden door even met knoppix te booten en kijken of het beeld hier ook zo is.
Waarschijnlijk is het videogeheugen kapot.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 14:33
Terw_Dan schreef op 24 oktober 2004 @ 15:12:
Of dit hardware of software matig is is makkelijk uit te vinden door even met knoppix te booten en kijken of het beeld hier ook zo is.
Waarschijnlijk is het videogeheugen kapot.
Het gebeurt dus na tijdje spelen van een game.
Het is dus niet zo dat het altijd is.
daarom denk ik dat het warmte probleem is...

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:46
GS2K1 schreef op 24 oktober 2004 @ 15:20:
[...]

Het gebeurt dus na tijdje spelen van een game.
Het is dus niet zo dat het altijd is.
daarom denk ik dat het warmte probleem is...
door het spelen van spellen wordt de videokaart warm ja, idle gebeurt het niet, dus het lijkt me een hitte probleem (en je had al meerdere drivers geprobeert, dus dat zal het waarschijnlijk ook niet zijn).

voelt de heatsink warm aan? en voelt de achterkant van de kaart warm aan? (dus de andere kant van waar de gpu zit)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 15:25

Shapeshifter

Get it over with

Ik heb PRECIES hetzelfde gehad. Ik was op een Lan-party en lekker aan het gamen. Ineens "tjoenk" beeld helemaal verneukt (was in Spellforce) en precies diezelfde vage streepjes. Ik gelijk al die gasten erbij geroepen (was kleine lan met vrienden) en even gevoeld aan mijn heatsink (dat doe ik dus ook nooit meer) erg warm dus. Bleek dat het fannetje niet meer draaide.

Als je nog garantie hebt, wees vlug zou ik zeggen. Zoniet probeer er dan een andere koeling erop te zetten, ik heb de Zalman ZM80D-HP en die werkt prima, hoewel ik wel het ide heb dat mijn videokaart toch wel een tikje heeft gehad :|

Ik zou zeggen controleer eerst even je fannetje (dat is mij nu al 2 keer overkomen) en ga dan tot bovenstaande acties over, veel succes...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Of de videokaart te warm is kun je eenvoudig testen door het zijpaneel van de kast er even af te halen. Op die manier komt er wat meer lucht bij je kaart.
Mocht het inderdaad daaraan liggen, dan kun je het beste de airflow in je kast wat verbeteren (extra casefan(s)), of een andere koeler erop zetten. De Zalman ZM80C-HP of ZM80D-HP zijn ideale dingen en makkelijker te monteren dan je denkt :)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Ik gok toch op gek geheugen... Het moet iig iets blijvends zijn in je videokaart... warmte kan an sich ook wel, maar lijkt me minder waarschijnlijk.

Heb je er ook al last van bij het (her)starten van je PC?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1