Bij database die ik voor anderen maak stel ik eigenlijk altijd de opstartopties zo vriendelijk mogelijk in voor leken die er uiteindelijk mee moeten werken. Dus geen lange menu's, geen databasevenster, enz.
Juist om het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken wilde ik het volgende toevoegen aan de VBA-code voor het menu:
Het idee is dat met het afsluiten van het menu, ook Access wordt afgesloten. Want Access blijft namelijk in de beperkte modus staan, totdat je het programma geheel hebt afgesloten.
Je begrijpt dat bovenstaande er echter toe leidt dat het bewerken van het menu erg onhandig voor me wordt....
Met een zoektocht door de help van Access dacht ik het als volgt te kunnen uitbreiden, maar dit werkt ook niet:
Heeft iemand heer een idee voor?
Alvast bedankt.
Juist om het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken wilde ik het volgende toevoegen aan de VBA-code voor het menu:
code:
1
2
3
| Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer) Application.Quit End Sub |
Het idee is dat met het afsluiten van het menu, ook Access wordt afgesloten. Want Access blijft namelijk in de beperkte modus staan, totdat je het programma geheel hebt afgesloten.
Je begrijpt dat bovenstaande er echter toe leidt dat het bewerken van het menu erg onhandig voor me wordt....
Met een zoektocht door de help van Access dacht ik het als volgt te kunnen uitbreiden, maar dit werkt ook niet:
code:
1
2
3
4
5
| Private Sub Form_Unload(Cancel As Integer)
If (Application.GetOption("Show Startup Dialog Box")) = True Then
Application.Quit
End If
End Sub |
Heeft iemand heer een idee voor?
Alvast bedankt.