philips mx6000i home theather set

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120879

Topicstarter
mijn oog was gevallen op de mx6000i van philips omdat deze ook een netwerk mogelijk heeft. maar heb ik nog een paar vragen na de gebruiksaanwijzing en 1 (zijn er niet meer volgens mij) gelezen te hebben.

-kan deze dvd speler nou ook divx van een cd of dvd lezen of alleen maar via het netwerk. (en is het als het nou nog niet mogelijk is wel mogelijk via een software update) ik hoor tegenstrijdige berichten?

-kan deze dvd speler probleemloos op een router aangesloten worden die UPnP ondersteunt en kan ik via de dvd speler dat ook muziek plaatjes en films van alle aangesloten computers beluisteren?

-kan deze dvd speler ook .vob files lezen die op een computer staan opgeslagen?

-de subwoofer is geintegreed in de zuilen. geeft de ingebouwde sub ook daadwerkelijk het zelfde geluid als een losse sub (ik heb geen mogelijkheid om te luisteren)

-kan je via lan ook opnemen naar een hdd op een computer

hier nog wat opgezochte info:
kieskeurig.nl
Product Leaflet
product informatie
Streamium site van Philips
handleiding
Demo
Connected site van Philips
Topic op GOT

Maar in al deze informatie bronnen staat niet wat ik zoek.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 25-10-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:13

JT

VETAK y0

Stuur anders is een mailtje naar Philips voor sommige van deze vragen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

IK HEB ER EEN!

Ik heb alleen nog lang niet alle opties uitgeprobeerd!

Hoe het met divx zit weet ik niet, ik heb het niet geprobeerd.
Lijkt me niet echt noodzakelijk, want de meeste zul je toch op je pc downloaden.
Het zou kunnen via een update, als je het apparaat aansluit, wordt er gelijk een update geïnstalleerd.

Ik heb zelf een asus WL-500g router waarmee de mx draadloos contact maakt, hier hangen tevens een pc (draad) en laptop aan (draadloos). Als je de bijgeleverde mediamanager installeert op de computers, kun je vergelijkbaar met mediaplayer zoeken naar mediabestanden. Deze voeg je toe aan de lijst en alles is klaar voor gebruik.

Via de tv kun je foto's en muziek selecteren, de opties voor muziek zijn gelijk aan mediaplayer, dus per album, groep, etc. Verder kun je afspeellijsten maken.

Ik weet niet of het mogelijk is om de mx bestanden van een netwerk harde schijf kan lezen, deze zou dan via isb aan mijn router komen te hangen.

Vob files heb ik geen ervaring mee.

Ik vind het geluid in zijn totaal erg goed, dit is alleen wel de eerste home-cinema set die ik heb, ik heb dus weinig referenties. Opnemen naar lan heb ik nergens wat over gelezen, maar zou echt een super upgrade zijn!

Al met al zeker een aanrader!

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:37
- Je kan geen DivX van de cd lezen

- Je kan niet via lan opnemen naar harddisk

--[SPECS]--

Anoniem: 122486

Ik heb er een hier de antwoorden:

-kan deze dvd speler nou ook divx van een cd of dvd lezen of alleen maar via het netwerk. (en is het als het nou nog niet mogelijk is wel mogelijk via een software update) ik hoor tegenstrijdige berichten?
Alleen via netwerk

-kan deze dvd speler probleemloos op een router aangesloten worden die UPnP ondersteunt en kan ik via de dvd speler dat ook muziek plaatjes en films van alle aangesloten computers beluisteren?
Nou... je kunt alle plaatjes en filmpjes van je netwerk pc's luisteren als je ze geshared hebt en geindexeerd hebt met een media server. Bijvoorbeeld die philips meelevert. Beter is bv tversity manager.Dus je moet je files dan wel sharen.

-kan deze dvd speler ook .vob files lezen die op een computer staan opgeslagen?
De dvd speler niet, maar je kunt .vob files wel streamen met tversity media manager. Niet met de standaard philips media manager

-de subwoofer is geintegreed in de zuilen. geeft de ingebouwde sub ook daadwerkelijk het zelfde geluid als een losse sub (ik heb geen mogelijkheid om te luisteren)
Vind ik lastig vergelijken. Er zit in iedergeval een hoop bas herry in die pijpen. Persoonlijk ben ik erg tevreden over, maar ik ben een totale leek op sound gebied. Me sound maatjes zeggen dat het ook belachelijk is dat ik mp3's over een surroundsound luister bv. Maar ik vind het prachtig :-)

-kan je via lan ook opnemen naar een hdd op een computer
Nope

Topicstarter
wel een erg grote kick.

maar ik heb het set nu ook al meer als een jaar in gebruik. en via de nieuwe media manager van philips kan je ook gewoon vob-files lezen. alleen mijn softwar evan de dvd-speler is brak hij blijft iedere keer hangen als hij een dvd wilt gaan lezen.

Anoniem: 120879 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:54:
wel een erg grote kick.

maar ik heb het set nu ook al meer als een jaar in gebruik. en via de nieuwe media manager van philips kan je ook gewoon vob-files lezen. alleen mijn softwar evan de dvd-speler is brak hij blijft iedere keer hangen als hij een dvd wilt gaan lezen.
Ik wist niet dat de PMM dat al kon in de nieuwste versies. Ik weet wel dat tversity manager veel beter werkt voor mij. Hij speelt veel meer formaten af (bv shoutcast streams), hij re-rendered de stream als dat nodig is ivm bandbreedte, dat hele vtuner gedoe waar Philips nu mee komt is exact het zelfde wat je al tijden hebt bij tversity manager. Bovendien is die PMM brak en instabiel bij mij. Als je beetje met watch folders pielt reageert de software nie meer bij mij, of lijkt hij niet te reageren.

Er is een erg uitgebreid topic over je dvd probleem op streamium cafe (misschien had je dat nog niet gezien):
http://www.streamiumcafe....ber=5214&an=0&page=0#5214

Nog een vraagje: heb je al geupdate naar de nieuwste firmware? Zoja --> Kan je mx6000 nog in tv/aux mode? Zonee --> niet je firmware upgraden. Bij mij levert het allemaal ellende op en loopt hij vast zodra ik TV/AUX functie selecteer...

Groeten,

JW

Topicstarter
alle andere functies werken op dat moment nog wel. alleen ik kan dan geen dvd's lezen.
bedankt voor de link
ik zou het wel eens gaan lezen.

Anoniem: 120879 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:49:
alle andere functies werken op dat moment nog wel. alleen ik kan dan geen dvd's lezen.
bedankt voor de link
ik zou het wel eens gaan lezen.
En heb je al ge-update naar meest recente versie?

Topicstarter
ja maar hij zegt al een half jaar dat hij de laatste versie heeft.

Hmmm das wel gek, ik hen sinds deze zomer al 3x geupdated...

Topicstarter
ze hebben de update server uitgezet omdat er nog problemen mee zijn. ook hebben ze nog geen oplossing voor het leesproblem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update server staat weer aan en 31 december was er een nieuwe update die de problemen van AUX/TV oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
toch maar even een grote kick tegen dit topic.

Ik heb het probleem nog steeds dat hij nog steeds de leesproblemen geeft ondanks dat ik alle software updates heb (het laatste jaar is er geen meer geweest). weet iemand een oplossing nog voor het bekende read probleem bij deze speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
schop
Pagina: 1