Toon posts:

Vragen over laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader belde mij gister op:

Hij wilde een laptop kopen, maar hij had er niet echt verstand van. Maar ik zit ook niet echt in de laptop wereld zeg maar. Dus vraag ik het hier aan de experts.

Er moesten een paar punten zijn die er in moeten zitten:

Een breed scherm. (zo'n soort van breedbeeld)
Een goede p4 processor.
een Dvd writer/reader
een goede grafische kaart
512 mb ram
wifi moet er absoluut in zitten
een modem en een netwerkkaart

Ik denk dat deze:
http://www.pricerunner.co...rs/laptops/193969/details
wel wat is.

Heeft iemand nog andere ideën over een goede laptop met deze specs?

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat is zijn budget? Want een Centrino processor kan ook heel interessant zijn.. Als hij een goede grafische kaart wil, zit je toch al vaak in het duurdere segment..

Is de Acer Travelmate 4000 series niet wat?

[ Voor 51% gewijzigd door SanderTje! op 24-10-2004 14:40 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
SanderTje! schreef op 24 oktober 2004 @ 14:40:
[...]

Wat is zijn budget? Want een Centrino processor kan ook heel interessant zijn.. Als hij een goede grafische kaart wil, zit je toch al vaak in het duurdere segment..

Is de Acer Travelmate 4000 series niet wat?
Budget maakte niet zo veel uit. De Acer is maar tot 1.6 Ghz, ik weet niet of dit in de praktijk ook zo is. Maar hij wil wel iets rond de 3 ghz.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 14:37:
Mijn vader belde mij gister op:

Hij wilde een laptop kopen, maar hij had er niet echt verstand van. Maar ik zit ook niet echt in de laptop wereld zeg maar. Dus vraag ik het hier aan de experts.

Er moesten een paar punten zijn die er in moeten zitten:

Een breed scherm. (zo'n soort van breedbeeld)
Een goede p4 processor.
een Dvd writer/reader
een goede grafische kaart
512 mb ram
wifi moet er absoluut in zitten
een modem en een netwerkkaart

Ik denk dat deze:
http://www.pricerunner.co...rs/laptops/193969/details
wel wat is.

Heeft iemand nog andere ideën over een goede laptop met deze specs?
ik vind dat nou niet echt een goede video kaart! ik zou iets zoeken met een nieuwere zoals 9800 mobile geloof ik. doe dingen zijn echt goed daar voor. verder ziet hij er goed uit.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 14:42:
[...]

Budget maakte niet zo veel uit. De Acer is maar tot 1.6 Ghz, ik weet niet of dit in de praktijk ook zo is. Maar hij wil wel iets rond de 3 ghz.
een centrino 1.6 ghz presteert volgens mij ongeveer even snel als een p4 3 ghz...
ik zou voor de rest een Ati 9700 of 9800 mobile nemen. Volgens mij heeft dell wel mooie laptops.

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 24-10-2004 14:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 14:42:
[...]

Verkijk je niet op de GHz'en, een Centrino 1.6 GHz is niet traag te noemen. Maar vraag eerst eens wat hij ermee wil doen, als hij ook nog mobiel wil zijn en lang op de accu wil werken is een P4 een slechte keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 14:47:
[...]

Verkijk je niet op de GHz'en, een Centrino 1.6 GHz is niet traag te noemen. Maar vraag eerst eens wat hij ermee wil doen, als hij ook nog mobiel wil zijn en lang op de accu wil werken is een P4 een slechte keuze.
Jah hij wil er wel mobiel mee zijn, maar ik denk dat er op de meeste plaatsen wel een stopcontact in de buurt is. Maar ik ga me dan maar eens verdiepen in een centrino. En een 9800 mobile lijkt me ook toppie.

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2021
weet je ZEKER dat je een breedbeeld notebook lekker vind werken?
ik heb namelijk een tijdje op zo'n ding kunnen werken. en ik vind dat maar nix, geef mij maar 4:3 voor als notebook scherm.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom moet er een "goede P4" proc inzitten? Wat is er mis met de Pentium-M of een AMD Proc, bv de 64 bit?

Verder zijn er zat notebooks die aan je eisen voldoen, kijk eens bij www.de-laptopper.nl of Dell.com

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
ik zou trouwens graag willen weten wat je pa dr mee van plan is?! want je kan ook zo een power book van apple nemen! die zijn echt goed en ook monsters en ze zien dr ook nog is mooi uit! je hebt zo ook in breedbeeld natuurlijk:

foto:
http://store.apple.com/1-....6.17.1.4.27.3.1.1.0?51,7

en:
http://store.apple.com/1-....1.0.6.21.1.1.1.1.0.0.1.0

vind je dat niet iets? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 24 oktober 2004 @ 15:08:
Waarom moet er een "goede P4" proc inzitten? Wat is er mis met de Pentium-M of een AMD Proc, bv de 64 bit?

Verder zijn er zat notebooks die aan je eisen voldoen, kijk eens bij www.de-laptopper.nl of Dell.com
Hoeft niet per se een p4 in hoor
het moet gewoon een goede processor zijn
Ik weet niet hoe dat in elkaar steekt in de laptop business.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Ik lees enkele vreemde dingen,

Je pa wilt mobiel werken maar wel met minimaal een P4 @3GHz, dat gaat dus niet werken. Waarom omdat die dingen veel batterij vreten waardoor je hooruit 1 a 2 uur max kan werken op je batterij. Daarnaast is je laptop geen laptop maar een desktopreplacement die zeker wel 4kg gaat wegen en dat is dan alleen de notebook. Reken daar nog eens je adapter en alle andere meuk bij die meegenomen moet worden. Daarnaast moet hij niet vreemd opkijken als hij denk achter een stofzuiger te zitten want de fan zal denk ik de hele tijd aan staan.

Een goede grafische kaart, de beste is de M9800 met 256MB, maar die vind je alleen in desktopvervangers. De beste kaart die in een mobiele notebook zit is de M9700 met 64 of 128MB. Alhoewel, de M9800 zit ook in de Jewel 2500 als ik het goed heb en dat is een Centrino notebook.

Breedbeeld, waarom wilt hij dat? Gaat hij veel met spreadsheets werken waardoor hij breedbeeld wilt? Ik zou voor een 15 inch gaan met een SXGA+ resolutie, kan je zat op kwijt. Volgens mij is het puur voor de films, maar goed dan gebruik je de tv-out en heb je gewoon beter beeld.

512MB ram minimaal, ben ik mee eens. Zou alleen wel voor 1x512 gaan in plaats van 2x256. Scheelt later geld met uitbreiden. Immers 1x512 is goedkoper dan 2x512 later.

WIFI, tja met een P4 op 3GHz zal je niet echt lekker lang op de batterij kunnen Wlannen, maar goed ga in ieder geval voor de g standaard.

modem en netwerkkaart zit bijna altijd wel standaard in de huidige notebook.

Tot zover mijn commentaar, maar wat ik mis is waarvoor wilt hij hem gaan gebruiken en dan bedoel ik met name: "Wat gaat hij doen?"

Als het alleen office werk is dan vind ik de eisen belachelijk. Dan koopt hij die notebook om te patsen van kijk wat ik nou heb. No offence intended.

Maar goed, neem eens een kijkje naar de volgende modellen:

Dell inspiron 9000 (de eisen zoals in de startpost)

Mijn eigen voorkeuren waarbij mobiliteit + prestaties verwacht kunnen worden:
Asus M6 serie
Acer Ferrari
Acer TravelMate 4000 of 8000
Asus W1
Apple

En hier een link haar het grote centrino topic:
[rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]

BTW Het is het Centrino platform, de cpu heet Pentium-M en is een 2 smaken te verkrijgen: Banias en Dothan.

Ga altijd voor de Dothan omdat die net wat zuiniger is, 5 tot 25% beter presteerd op dezelfde snelheid als de Banias.

En een Banias op 1,7GHz is net zo snel als een P4-M op 2,8GHz. Er was zelfs een test waarbij bleek dat een Dothan op 2GHz een P4 desktop op 3GHz in enkele tests versloeg en soortgelijke prestaties gaf bij een veel lager energieverbruik.

Daarnaast is het ook wel leuk om naar mobile AMD 64 cpu's te kijken. Zijn ook zuinig ten opzichte van een P4.

Tot zover mijn advies, succes met de keuze

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Pagina: 1