LCD T.V.

Pagina: 1
Acties:

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:47
Ik heb een LCD tv... Als ik een spel speel op de PS2 bijvoorbeeld. en ik beweeg met het mannetje dan word je gewoon duizelig als je naar de gebouwen ofzo kijkt. Neem bijvoorbeeld Vice City. Als je rondjes draait en je kijk naar het uitzicht, dan word het erg wazig...na een tijdje word je er echt duizelig van. Ik heb ook geen zin dat mijn ogen erop achter uit gaan.

Iemand ervaring met LCD tv's? Is dit normaal?....Dank je

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
wat is de reactietijd van je LCD?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• whiteclear
Op de homepage van de tv en in het handboek staat niks over reactietijd... maar op een andere site staat 25 ms. contrast is 500:1

• wouter37
kijk hier eens: http://gathering.tweakers...XF76-XF8-XF9---A#hitstart

ik denk dat je last hebt van ghosting :)

• whiteclear
dat lijkt er wel op ja...maar is 25ms slecht ofzo? Toch een duur ding :S

[ Voor 3% gewijzigd door whiteclear op 24-10-2004 14:55 ]

• wouter37
whiteclear schreef op 24 oktober 2004 @ 14:50:
dat lijkt er wel op ja...maar is 25ms slecht ofzo? Tog een duur ding :S
25 ms is idd niet de beste tijd. en idd die dingen zijn duur je had beter van te voren kunnen testen of probeer de tv te ruilen. beter zal het niet worden :)

• whiteclear
tja...het is toch echt de beste voor die prijs..normaal is mijn tv rond de 1000 euro. bij de pricewatch (kelkoo) komt de goedkoopste prijs rond de 900/1100 eurotjes
Ik bedoel..voor die prijs vind ik wel dat hij het goed moet doen :?

De trouwe oude tv's zijn eigenlijk veel beter 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door whiteclear op 24-10-2004 15:01 ]

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
Mijn ouders hebben ook een LCD tv.. een of ander ding van Grundig, maar dan met een ander label dr op. volgens mij hebben ze em bij de mediamarkt vandaan.
Heb dr 1x mijn xbox op aangesloten gehad, en het zag er niet uit.

Ik speel nog liever op mn 10 jaar oude Sharp 4:3 50hz tv'tje.

• wouter37
whiteclear schreef op 24 oktober 2004 @ 14:59:
tja...het is toch echt de beste voor die prijs..normaal is mijn tv rond de 1000 euro. bij de pricewatch (kelkoo) komt de goedkoopste prijs rond de 900/1100 eurotjes
Ik bedoel..voor die prijs vind ik wel dat hij het goed moet doen :?
tja helaas dat is niet zo
als je spellen wilt spelen koop maar een gewoone tv

• whiteclear
Das klote.. moet ik weer zon groot klote ding kope..is dit zo bij alle lcd tv's?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-02 12:35
whiteclear schreef op 24 oktober 2004 @ 15:28:
Das klote.. moet ik weer zon groot klote ding kope..is dit zo bij alle lcd tv's?
Was het niet verstandiger om je hier wat meer in te verdiepen, voordat je dit ding ging aanschaffen :? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 24-10-2004 15:37 ]

• whiteclear
ik ken niet vantevoren gaan testen of hij slecht is met gamen...

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Weer iemand die goedkoop een lcd tv wil, maar niet kijkt naar wat je ervoor terug krijgt. Ik zelf heb een sony 26" thuis staan en in combinatie met een gamecube werkt dat perfect!

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

nja.. dat had je wel kunnen doen imho... en anders is er online _veel_ over te lezen... iig, LCD is voorlopig (generalistatie) niet geschikt voor gamen (we hebben het nu over tvs + console)...

Verwijderd

Het wil wel eens gebeuren dat als je hem via composite aansluit, dat de LCD-TV niet echt leuk beeld er van maakt, via S-Video of RGB gaat het al stukken beter, maar mits er een goeie LCD inzit is een 25ms scherm niet noodzakelijk slechter dan een slecht 8ms scherm.

M'n gamecube is ook niet om aan te zien op m'n JVC breedbeeld, terwijl dat een CRT is, alleen wel erg scherp, composite voldeed niet ==> RGB kabel gehaald en perfect beeld.

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09-2025
Nou ben ik toevallig wel iemand die eerst op onderzoek gaat voordat ie gaat kopen. In de mediamarkt probeerde zij me een tv te verkopen van 15" , 500:1 contrast en nog niet gevraagd naar reactietijd (goed dat ik hier ben gekomen!). Mijn vraag: wat is nou een contrastratio waar je wel een beetje happy van wordt. En wat voor reactietijd?

tussen 400:1 en 600:1 noemde de mediamarkt medewerker als goede contrast. Maar... Die tv die hij me probeerde te verkopen was toevallig 400:1. Dus is dat wel waar? Of probeerde hij onterecht die tv als goed te beschouwen?

<12 ms lees ik hier. Is dat waar je happy van wordt? Of is dat alleen gangbaar, en moet ik voor beter gaan?

De TV in kwestie was 550,-. Ze hadden er ook een voor 888,- met ingebouwde dvd speler.

Ow... en trouwens. Als lichtopbrengst ook belangrijk is... Hoeveel is happy?

[ Voor 6% gewijzigd door nl-x op 25-10-2004 10:28 ]

Verwijderd

Nix is "happy", waar je zelf het lieftst tegen aan kijkt. M'n IIyama ProLite E431S heeft een 450:1 contrast, wat ik erg mooi vind, en een 16ms responstijd, wat gezien de aard en de gebruikte technologie in de TFT ruim voldoende is, de 24bit kleurweergave is ook erg mooi. Dat is iets waar snellere TFT's vaak steekjes laten vallen, die gaan dan naar de 18bit kleurweergave, dus 6 per kleurkanaal, en gaan dan interpoleren. Verder zegt contrast verhouding ook láng niet alles, de ene TFT is immers de andere niet, er zijn TFT schermen waar 300:1 al érg mooi op is, maar dat zijn meestal kleinere schermen met tragere pixelrefresh. In principe alleen stilstaand mooi.

Lichtopbrengst, wederom: wat je zelf het liefst hebt. Mijn scherm doet typisch 250 candela/m². Persoonlijk vond ik dat érg veel, en ik heb hem dus ietsje teruggebracht via het menu. Nou kán ik me voorstellen dat je bij een groter scherm juist méér licht wilt, of als je in een érg lichte ruimte zit.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
LCD legt het op het moment gewoon af tegen de ouwe trouwe tv's.
Wil je echt een leuke LCD betaal je gewoon de hoofdprijs, net zoals plasma.
Heb al heel wat van die dingen gezien en als ik er 1 tegenkom die mij kan bekoren dan is ie of heel duur of nog duurder.
Had ik €1500.- te besteden dan komt er no way een lcd/plasma.
De beeld kwaliteit is wel zeer afhankelijk van het aangeboden signaal, zeker bij Plasma.

Mijn profiel op Discogs

• whiteclear
Ik denk dat ik toch ga voor een normale tv. 60 cm ofzo. Bij de tijd dat de LCD's zijn geschikt voor gamen ben je denk ik ook al een paar jaar verder...en dan heb ik het niet eens over de prijzen. kijk maar naar die Pixel Plus tv's..hartstikke duur.

Correct me if i'm wrong :/

[ Voor 6% gewijzigd door whiteclear op 25-10-2004 13:02 ]

Verwijderd

M'n 32pf9986 is prima op te gamen, 12ms en eigenlijk geen last van ghosting, je betaald wel de hoofdprijs inderdaad.

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik ben nu erg geïnteresseerd om de LG KZ-17LZ21 te kopen. Staat op de pricewatch vanaf 782,- en heeft een geïntegreerde DVD speler.

Specs:
- 400:1
- 25 ms
- 1280 x 768
- 450 cd/m2
- 176/176 graden

Nou is het enige waar ik mij zorgen over maak, de ghosting. Hoe kom ik achter zoiets? Ik kan m nergens testen, gezien ik alleen op het internet bekijk. Weet iemand waar ik een review kan vinden, waar deze op ghosting is getest?

groet,
nl-x

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:57

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 15:44:
Het wil wel eens gebeuren dat als je hem via composite aansluit, dat de LCD-TV niet echt leuk beeld er van maakt, via S-Video of RGB gaat het al stukken beter, maar mits er een goeie LCD inzit is een 25ms scherm niet noodzakelijk slechter dan een slecht 8ms scherm.

M'n gamecube is ook niet om aan te zien op m'n JVC breedbeeld, terwijl dat een CRT is, alleen wel erg scherp, composite voldeed niet ==> RGB kabel gehaald en perfect beeld.
@whiteclear
Je zou bovenstaande nog kunnen proberen, ik weet niet of je er toevallig overheen had gelezen?

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik weet dat bij Vice City er ook standaard een effect aan staat dat alles heel erg wazig maakt.
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2003/screen0/468550_20031106_screen005.jpg

Dat kan je ergens uitzetten (xbox versie dan), maar weet niet precies meer waar.

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Pagina: 1