[MSN] Hoe vreemde contactpersonenen traceren? *

Pagina: 1
Acties:

• mauwz
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-08 15:53
Ik heb de laatste tijd wat problemen op MSN. Onbekende mensen komen online die beweren dat ze me kennen en willen foto's enz enz. Nu wil ik wel eens weten waar deze berichten vandaan komen. Ik hoorde dat er een programma bestaat dat sniffer heet en dat je daarmee de herkomst van het bericht kan traceren. Is dat echt mogelijk? Of zijn er anders betere programma's om dit te doen?

Alvast bedankt,
GraphXfreak

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stel dat je het IP-adres kan achterhalen waar de berichten vandaan komen, wat kan daar mee doen ?! Een thuis-adres kan je niet achterhalen dmv een sniffer.
Ik denk dat je toch maar even vriendelijk zal moeten vragen vanwaar ze je kennen ?!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Het is toch zo met MSN dat je die mensen eerst toestemming moet geven om online te komen?

Dus gewoon eerst een mailtje sturen naar diegene en vragen wat ze willen e.d. Heb je ook geen bevuilde contactpersonenlijst meer ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan

Sniffer? > [MSN] Hoe vreemde contactpersonenen traceren? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 22:43

job

GraphXfreak schreef op 24 oktober 2004 @ 13:59:
Onbekende mensen komen online die beweren dat ze me kennen en willen foto's enz enz.
Net zoals al verteld wordt in 100 andere topics waar mensen hetzelfde probleem hebben.
Installeer een webserver op je pc. Zet daar een plaatje op.
Geef hen als ze een foto vragen.. de link naar dat plaatje (desnoods de foto van je kat)
Ze kijken.. jij kijkt in je log en je hebt hun ip.

Maarja, dan heb je hun ip?? en dan? dan weet je misschien de stad waar ze wonen. meer niet.

Verwijderd

job schreef op 24 oktober 2004 @ 14:19:
[...]

Net zoals al verteld wordt in 100 andere topics waar mensen hetzelfde probleem hebben.
Installeer een webserver op je pc. Zet daar een plaatje op.
Geef hen als ze een foto vragen.. de link naar dat plaatje (desnoods de foto van je kat)
Ze kijken.. jij kijkt in je log en je hebt hun ip.

Maarja, dan heb je hun ip?? en dan? dan weet je misschien de stad waar ze wonen. meer niet.
Dat is wel erg omslachtig. Een bestand sturen via msn, netstat -n, en daar staat hun ip dan ook bij.
Maarja, als er niks in hun profiel staat, kan je googlen op hun nickname/email. Dan kom je vaak wel bij andere fora's uit oid.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-08 22:43

job

worden bestanden met de nieuwe versie nog wel rechtstreeks verzonden dan?
Ik dacht dat dat juist de grap was. Dat alles tegenwoordig via de msn server gaat.

edit: ik ben het nu aan het testen.
Ben een film aan het overpompen naar iemand in m'n lijst.
Zijn ip/host-naam komt toch echt niet bij netstat te staan.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 24-10-2004 17:54 ]

Verwijderd

job schreef op 24 oktober 2004 @ 17:51:
worden bestanden met de nieuwe versie nog wel rechtstreeks verzonden dan?
Ik dacht dat dat juist de grap was. Dat alles tegenwoordig via de msn server gaat.

edit: ik ben het nu aan het testen.
Ben een film aan het overpompen naar iemand in m'n lijst.
Zijn ip/host-naam komt toch echt niet bij netstat te staan.
Volgens mij wel, als ik bestanden van 5mb overpomp naar een pc in mn eigen lan, dan gaat dat veel sneller dan naar een vriend ergens anders...
Pagina: 1