Toon posts:

internet problemen na installatie SP2

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, misschien dat u mij kan helpen met het volgende probleem.

ik "deel" een internet verbinding met de buurman via hetnet. voorheen geen problemen (alleen met het ophalen van mail maar dat is een volgend probleem).

nu heb ik deze week SP2 geinstalleerd (na het automatisch downloaden) en ik kan ineens niet meer op internet terwijl ik niets veranderd heb.
kan iemand mij helpen.

mijn ipconfig ziet er als volgt uit:

verbindindingsspec. dns achtervoegsel: Lan
ip-adres: 10.0.0.2
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 10.0.0.138
als ik nu bovenstaand ip-adres ping krijg ik de volgende melding: verzende mislukt, foutcode 65.

Verwijderd

Firewall heb je uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
staat uit.

Verwijderd

Je netwerkkaart is goed geïnstalleerd en je ziet ook geen vreemde dingen in je Device Manager en Event Viewer m.b.t. je netwerk?

Kun je andere apparaten op het netwerk pingen? Zie je uberhaupt dat je netwerkkabel er in zit?

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Heeft je buurman dan wel internet?

lijkt mij dat hij op ip-10.0.0.1 zit ... wellicht heb je na de installatie van SP2 niet meer dezelfde subnet masker 255.?.?.? als je buurman.

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij kan wel gewoon op internet. en ik zie ook geen gekke melding in computerbeheer (als ik daar tenminste moet kijken dan)

Verwijderd

Krijg je dat IP-adres met DHCP of statisch?

Verwijderd

Topicstarter
het ip-adres komt via DHCP

Verwijderd

Al eens vernieuwd? Meestal gebruikt men bij het subnet 10.0.0.x een subnetmask van 255.0.0.0, je zou dat eens kunnen proberen; tenzij je er zeker van bent dat dit altijd zo geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even een even een plaatje sturen van de ip configuratie misschien dat dat helpt als je mij tenminste kan vertellen hoe ik hier een plaatje in krijg

Verwijderd

Ik geloof best dat je het ingesteld hebt zoals in je startpost staat. Ik geef alleen als suggestie dat je je DHCP-lease eens moet vernieuwen. Als er echt iets grondig mis is met je netwerk moet dat niet kunnen en als er iets in de instellingen veranderd is heb je direct de goede binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik die DHCP lease vernieuwen ?

Verwijderd

Naar je Local Area Connection gaan, tabblad Support en dan op Repair klikken.

En dat kan je ook best zelf even opzoeken met F1 in Windows rammen of Google. We gaan je hier niet volledig aan het handje nemen om alles op te lossen. Toon ajb wat meer initiatief, lees daarover ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als er een hapklare oplossing voor mijn probleem zou zijn had ik die wel in FAQ op zo gezocht (niet ervanuit gaan dat ik niks geprobeerd heb) maar die is er niet. ik krijg nu een beetje de indruk dat jij de oplossing ook niet weet en dan maar begint te gooien met allerlei flauwe regeltjes.
erg volwassen hoor.
in plaats van de gasten af te zeiken in GOT zou je ook wat effort kunnen steken in het daadwerkelijk bijdragen aan de oplossing.

Verwijderd

Volgens mij ben ik een half uur bezig geweest met jou te helpen. Het probleem is dat het hier niet de bedoeling is om je probleem neer te dumpen en verder in een aantal mooie stappen een oplossing te krijgen, wij kunnen je in de goede richting helpen. Maar je moet het nog steeds zelf doen. En daar hoort dus ook bij eventjes op te zoeken hoe/waar je iets instelt als dat aangeraden wordt.
Daarnaast heb ik nergens iets gezegd over een FAQ. Ik zeg dat je moet weten dat wij eigen inzet verwachten en vereisen en dat je vragen als "waar doe ik dat" zelf kunt beantwoorden met wat zoeken.

Bovendien is dit niet de eerste keer dat je zo bezig bent. Je maakt een hoop gebruik van dit forum als je problemen hebt. Daar is op zich niets mis mee, maar je moet inzien dat een forum een kwestie van geven en nemen is. Wat denk je dat er gebeurt als niemand anderen helpt en alleen even wat vraagjes komt stellen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wist niet dat er een quotum was aan het aantal gestelde vragen ??
zoals ik al eerder zei, als ik een vraag heb kijk ik eerst bij de faq, maar als mijn (specifieke) probleem geen antwoorden opleverd ga ik vragen stellen, logisch toch, maar als meneer de moderator geen tijd wil besteden aan mijn vraag REAGEER DAN OOK NIET, er zijn genoeg mensen die me wel willen helpen.
en als je er op zich geen problemen mee hebt op mijn manier van vragen stellen loop dan ook niet te zeuren over het feit dat ik in jouw ogen "zo al eerder bezig ben geweest".
misschien moet je je hobby als moderator maar opgeven als je geen geduld hebt met mensen.
zou de wereld er ook een stuk beter uit zien.
als je verder nog wat te zeuren hebt verzoek ik je op dat dan maar vooral niet hier te doen.

Fijne dag verder.
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 15:55:
Volgens mij ben ik een half uur bezig geweest met jou te helpen. Het probleem is dat het hier niet de bedoeling is om je probleem neer te dumpen en verder in een aantal mooie stappen een oplossing te krijgen, wij kunnen je in de goede richting helpen. Maar je moet het nog steeds zelf doen. En daar hoort dus ook bij eventjes op te zoeken hoe/waar je iets instelt als dat aangeraden wordt.
Daarnaast heb ik nergens iets gezegd over een FAQ. Ik zeg dat je moet weten dat wij eigen inzet verwachten en vereisen en dat je vragen als "waar doe ik dat" zelf kunt beantwoorden met wat zoeken.

Bovendien is dit niet de eerste keer dat je zo bezig bent. Je maakt een hoop gebruik van dit forum als je problemen hebt. Daar is op zich niets mis mee, maar je moet inzien dat een forum een kwestie van geven en nemen is. Wat denk je dat er gebeurt als niemand anderen helpt en alleen even wat vraagjes komt stellen?

Verwijderd

:w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.