Welke sennheiser is beter voor games?

Pagina: 1
Acties:

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-07 09:12
Ik ga een nieuwe headset kopen en nu zat ik twijfelen tussen deze 2 het is voor games voornamelijk:

SENNHEISER HD 437 LICHTGEWICHT HIFI STEREO HOOFDTELEFOON

Prijs.

€ 30,00

Bestelnummer.
HD437

Omschrijving.

Lichtgewicht Hifi stereo hoofdtelefoon
- halfgesloten systeem
- krachtig geluid en heldere basweergave
- kabel van zuurstofvrij koper (OFC), 3 meter lang
- universele aansluiting met 3,5 / 6,3 mm stereojack
- gewicht 130 gram

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberphoto.se/sennheiser/HD437.gif

of deze:

SENNHEISER HD 457 LICHTGEWICHT HIFI STEREO HOOFDTELEFOON

Prijs.

€ 40,00

Bestelnummer.
HD457

Omschrijving.

Lichtgewicht Hifi stereo hoofdtelefoon
- halfgesloten systeem
- warme weergave en een uitgebalanceerd geluidsbeeld
- kabel van zuurstofvrij koper (OFC), 3 meter lang
- universele aansluiting met 3,5 / 6,3 mm stereojack
- gewicht 130 gram

Afbeeldingslocatie: http://www.proaudiosystems.co.uk/acatalog/sennheiser-HD457.jpg

Het verschil zit dus in de weergave van het geluid, maar welke is beter voor games?

Bij voorbaat dank,
Xato

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
ff uit nieuwsgierigheid: Hoe ben je tot je keuze voor deze 2 gekomen?

De HD457 lijkt me een iets betere hoofdtelefoon, of je het gaat merken met het gamen durf ik je niet te zeggen.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik ben ZEER te spreken over de HD457, die ik al ruim een jaar gebruik voor games, films en muziek. De bass is lekker vol en hij is zeker niet duur! En in de winter houden ze je oren warm :Y)

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Voor games kun je miscien eerder een headset kiezen?
a la PC140 of PC130 ?

Hier komt ook heel goed geluid uit, en de microfoon is super .

Verwijderd

Verwijderd in "Headset met grote plug gezocht"

Lees die post eens.
Ik denk uit je post op te maken dat je max 40E wilt uitgeven, dat dat ongeveer je budget is.
Persoonlijk zeg ik, kijk eens wat verder, er zijn wel meer merken dan sennheiser, en persoonlijk vind ik deze een "goedkoop" geluid hebben, ze zijn welliswaar ook idd nie tduur, maar naar verloop van tijd ging ik me in het begin dat ik "goedkope" koptelefoons had me toch wel ergeren aan het geluid.
Nu zul je hier wel geen problemen mee hebben, omdat, eerlijk waar, de meeste mensen maar een slecht gehoor hebben.
Wat wel heel belangrijk is, je zult die koptelefoon lang op hebben, dus hij moe tprettig zitten.
Waar let je dan op?
Als je gaat testen, als eerste sluiten de oorschelpen wel goed af, en zitten die prettig?
Klemt de koptelefoon niet te hard?
Als je je hoofd een 45° draait, blijft de koptelefoon dan goed en prettig zitten?
Als je een beetje beweegt, valt die er dan niet zomaar af? (Hij moet dus niet te hard, maar zeker ook niet te zacht klemmen!)
Welliswaar heb je misschien maar een budget van 40E, maar in die prijsklasse zijn wel meerdere koptelefoons te vinden, en als deze al niet prettig zitten, dan is het weggegooid geld.
Dat ze bij een persoon goed en lekker zitten wilt nog niet automatisch betekenen dat ze dat bij jou ook zullen doen!!!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 15:14:
Wat wel heel belangrijk is, je zult die koptelefoon lang op hebben, dus hij moe tprettig zitten.
Waar let je dan op?
Als je gaat testen, als eerste sluiten de oorschelpen wel goed af, en zitten die prettig?
Klemt de koptelefoon niet te hard?
Als je je hoofd een 45° draait, blijft de koptelefoon dan goed en prettig zitten?
Als je een beetje beweegt, valt die er dan niet zomaar af? (Hij moet dus niet te hard, maar zeker ook niet te zacht klemmen!)
Welliswaar heb je misschien maar een budget van 40E, maar in die prijsklasse zijn wel meerdere koptelefoons te vinden, en als deze al niet prettig zitten, dan is het weggegooid geld.
Dat ze bij een persoon goed en lekker zitten wilt nog niet automatisch betekenen dat ze dat bij jou ook zullen doen!!!
Ben het volledig met ispierings eens.

Ik heb zelf ook voor dit euvel gestaan, welke zal ik nou nemen? Ook daarbij had ik de HD457 in mijn handen, alleen vond het niet echt prettig klinken - geen warmte in het geluid (persoonlijk imo) en dat ding zat vreselijk irritant op mijn oren.
Maar goed om terug te komen op het prettig zitten en een beetje game koptelefoon is er ook nog een ander model van Sennheiser namelijk:

Sennheiser HD210

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.nl/shop/images/hd%20210.jpg
De gesloten stereo hoofdtelefoon HD 210 kan direct aangesloten worden op digitale signaalbronnen en Hifi-systemen, zoals MP3, CD, DAT of MiniDisc. De klankweergave is geoptimaliseerd voor Rockgeluiden en Popmuziek.
- Uitstekende isolatie tegen omgevingsgeluiden.
- Impedantie : 32 Ohm
- Maximale geluidsdruk : 103 dB.
- Frequentiebereik: 18 - 21.000 Hz.
- Lengte kabel : 3 m
Verkrijgbaar bij de betere audiospeciaalzaken en oa de MM etc.
Deze heb ik dus nu zelf ook en +/- een jaartje geleden gekocht voor € 39,95 bij MediaMarkt. Oké misschien denk je nu van, wat een oorwarmers - mjah zit wat in maar dat valt reuze mee imo. Het voordeel is dat ie helemaal gesloten is dus dat betekent dat je vrij weinig van de geluiden in omgeving meekrijgt. Handig in sommige situaties :)

En verder vind ik em voor muziek en films ook uitermate geschikt, maar ook hier blijft dat strikt persoonlijk.

Najah, mijn 2 centjes :9

edit:
oh jah heeft ook dit: universele aansluiting met 3,5 / 6,3 mm stereojack

I browse with Vivaldi

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-07 09:12
Ik heb vandaag uiteindelijk de Sennheiser HD202 gekocht bij de Block voor €29,99. Ik ben er zeer tevreden over want ik hoor nu veel meer dingen dan ik daarvoor had gehoord. Ook met muziek is hij zeer goed, lekker bass en je hoort veel meer klanken. Hij zit zeer comfortabel je voelt hem nauwelijks en hij zit goed om je oren dus zeker een aanrader.
Pagina: 1