[Firefox] Java-applet doet raar met textboxen

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb hier iets raar met mijn firefox draaiend onder FC2. Ik test Java altijd bij radio538-chat omdat ik dan zeker weet dat het werkt. Dus ik zie daar die invulboxen en wil even inloggen om te kijken of het verder ook allemaal wel OK werkt. Wat gebeurt er: De text in de textbox is maar half. Het lijkt net alsof de text die je typt voor de helft onder water is. Ik kan er alleen geen oplossing voor vinden en kamp hier nu al een 1,5 week mee. Niet dat ik daat zo graag chatten wil bij die koters maar het kan zijn dat het nog eens lastig is bij andere applicaties.

Ik heb alle instellingen gesjeckt. Lettertypen veranderd..... enz. HIer staat op GOT er volgens mij niets over en google dan krijg je teveel onrelevante dingen.

Iemand een oplossing ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Plato-II
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2018
Zelf gebruik ik ook FC2 en Firefox (1.0PR) in combinatie met de JDK 1.5 en bij mij werkt het gewoon prima. Misschien is het een probleem met de gebruikte JRE. Welke verisie gebruik je?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Gewoon de laatste versie van de Java.com site. Ik moet je zeggen dan Firefox bij mij wel wat raar doet met ineens zomaar afsluiten. Het systeem wordt er soms ook wat traag reagerend van.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer Java eens op deze manier te installeren.

[ Voor 71% gewijzigd door frim op 24-10-2004 21:31 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
frim schreef op 24 oktober 2004 @ 21:26:
Probeer Java eens op deze manier te installeren.
Die DAG's werken idd altijd wel goed !! Heeft het ook nadelen om op deze manier te installen vinden jullie ? Er zijn namelijk een aantal mensen die al die RPM's aan het bouwen zijn.......... doen ze dat nu echt puur voor de LOL ? Dat vraag ik me nu altijd al af. Het wiel uitvinden hoeft natuurlijk niet nog een keer.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mja die RPM's zijn er niet voor niets. Een stukje uit de FAQ:
Met behulp van de package manager die bij jouw distributie is geleverd, en de CD's met software pakketten (natuurlijk staan op het internet vaak nieuwere versies). Nu hoor ik mensen roepen: package manager!? De nieuwste packages voor mijn distributie zijn al 3 maand oud, dus da's praktisch antiek! Waarom zou je dat gebruiken? RPM zuigt, deb is voor mietjes en echte mannen compileren toch van source! Juist... Niet dus. Het schijnt de laatste tijd nogal in de mode te zijn om zo snel mogelijk je nieuwe Linux-installatie om zeep te helpen met random van-source-gecompileerde pakketjes. Sommige werken niet meteen, dus installeer je ze nog een keer op de goede lokatie, en na een tijdje ligt je hele systeem in de soep.

De oplossing is simpel: gebruik een goede package manager. De twee bekendste zijn RPM en DPKG. RPM (RedHat Package Manager) wordt gebruikt in o.a. RedHat, Suse en Mandrake. DPKG (Debian Packager) wordt o.a. gebruikt in Debian en Xandros.

De voordelen van package managers zijn legio. Er is een gecentraliseerde
lokatie die bijhoudt welke packages zijn geinstalleerd, het is mogelijk om met
een muisklik packages te (de)installeren, en meestal hoef je zelf niet te compileren maar kun je pre-compiled packages gebruiken. De meesten houden ook automatisch system dependencies bij, sommigen hebben een automatische update functie, etcetera. Het bespaart je een grote rotzooi en bovendien enorm veel tijd.
Die RPM's zijn door veel mensen getest en werken daardoor meestal gelijk goed; in RPM's zitten vaak binaries die specifiek voor jouw distributie zijn gebouwd en dus rekening houden met jouw GCC versie, gebruikte libraries en welke X-versie je gebruikt. Hierdoor kun je vaak problemen zoals de jouwe oplossen :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Yeps idd, dat begrijp ik ...... maar er zijn dus mensen die dat allemaal non-profit doen..... blijf ik toch soms onbegrijpbaar vinden ;)

Iig..... ik moet ff downgraden met Java omdat hij die RPM nu niet wil slikken :)

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:05

Gotiniens

Fairly odd Tim

offtopic:
hoe denk je dan dat linux wordt ontwikkeld ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Gotiniens schreef op 25 oktober 2004 @ 08:43:
offtopic:
hoe denk je dan dat linux wordt ontwikkeld ;)
Sja hehe........ duidelijk natuurlijk...... :)

Pagina: 1