Toon posts:

Packard Bell HD probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een Packard Bell P3, en daar had ik een WD 6 gig schijf bij geplaatst..
Dit alles werkte perfect, totdat de Recovery CD werd geinstalleerd zoals die bij die desbetreffende PC kwam!
Opeens ziet hij in windows de Prim Slave HD niet meer ( die gene die ik er bij heb gezet )
De CD writer erkent hij wel in windows!

Heel vreemd, in de bios kent hij de HD wel en ook bij het windows opstart scherm net na de bios staat er bij Prim Slave dat het om een 6449 mb HD gaat!

Wat kan ik hier aan doen?! want alle vitale informatie stond op die 2de HD!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee! ik zit echt met mijn handen in het haar!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Gewoon zelf windows instelleren, die recovery CD is van een andere config als jouw systeem, dus die werkt niet meer!

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Idd, die recovery shit werkt zer selcht bij een verandert systeem.
De eerst volgende keer dat je een onderzetter nodig hebt, gebruik die recovery cd.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Okay, windows ziet hem niet, en in de bios wordt de schijf gewoon gedetecteerd!

Als ik FDISK draai, dan ziet hij de schijf wel! Hoe zit het nu?!?!?
Bij de C: schijf staan er 2 regeltjes onder elkaar, maar bij de schijf 2 ( geen D of andere typering ) staat alleen de grote en hoeveel er vrij van is ( gelijk aan de grote )
Ik vrees het ergste!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Gewoon zelf windows installeren zonder de rescue disks is niet aan te raden, tenzij je zin heb om 2 weken naar drivers te zoeken.

Haal die harde schijf los, start op. Sluit af en zet die harde schijf er weer in.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Je kunt hem best zonder Resque disc installeren.
Die drivers staan ook op die cd, en het zoeken van de juiste drivers is helemaal niet moeilijk.
Post maar effe de hardware hierneer, waar je de driver niet van hebt.
Zal wel effe zoeken voor je.

And The Only One

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
als je de pc geupgrade hebt moet je die dingen eruithalen. de recovery cds installeren de drivers van het systeem zoals je het hebt gekocht. Dus op het moment dat je er andere hardware in hebt zitten gaat dat niet meer lukken.

Dus maw: je haalt je nieuwe schijf eruit, gaat met de recovery cds windows installen en pas daarna, als alles klaar is zet je de nieuwe HD weer erin.

Ik ken die Packard Bell PCs redelijk goed. Als het niet lukt kun je ook effe mailen of een icqtje sturen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die schijf nu in een andere PC ( mijn eigen pc, geen packard bell shit )

dit is wat FDISK geeft

Een ander huidig vaste-schijfstation kiezen

Schijf Station MB Vrij Gebruik
1 3099 5 100%
C: 1547
D: 1547
2 6150 6150 %
3 4887 8 100%
E: 4879

(1 MByte = 1048576 bytes)
Voer het vaste-schijfnummer in (1-3)......................[2]

Schijf 2 is de schijf die ik uit dat packard bell systeem heb gehaald en hier in (nieuwe Western Digital 6.4 gig schijf)
Hij wordt dus door het bios en in FDISK herkent maar niet binnen windows!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-05 13:15
Misschien is dit wat.
Sommige harde schijven zijn gejumperd als standalone, dus als zijnde 1 harde schijf in je systeem (anders werken ze zeker niet?), als je er dan een schijf bijhangt wordt deze niet gezien (in windows?)
Heb dit hier in de buurt ook gehad(2x), weet alleen niet meer wat voor schijf, er zitten dan 2 jumpers op in plaats van 1, en die zitten dan meestal dwars op elkaar.
Je moet dus echt master en slave instellen en niet aannemen dat die eerste schijf wel als master zal staan zodat je er zomaar een slave bij kunt hangen
gr.j
Edit > ( Dacht dat in dat geval een schijf o/d secundaire ook niet gezien werd, kan ik mis hebben)< Edit

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij werkte perfect op zig in het 1ste systeem, waar ik ook de jumpers zeker weten goed had!
Daar deed hij het dus niet ( pakard bell )

Hier nu in mijn eigen gebouwd systeem doet hij het ook niet, zelfs niet als ik hem alleen op IDE2 heb als master of slave......

Ligt dus duidelijk niet aan de jumper settings want die staan ook op de schijf zelf. :'(
Pagina: 1