Mijn broertje heeft weer eens op de pc gezeten. En zei dat hij het adsl modem opnieuw moest installeren. Hij heeft de instellingen ook weten te beveiligen met een wachtwoord. Maar hij weet het wachtwoord niet meer. Er zit ook geen reset knop op het modem. Weet iemand misschien hoe ik de instellingen kan resetten ???
Verwijderd
Als je in de handleiding kijkt zie je ergens staan dat je het modem ook weer naar de fabrieks instellingen terug kan zetten. Dat moet je even doen.
Er zit inderdaad geen reset op zo'n modem wat je moet doen is via je pc en de meegeleverde cd de software opnieuw naar je modem sturen zodat de huidige software overschreven wordt en de modem dus gereset is.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
De CD vraagt net zo hard om het wachtwoord
.
Je kan 'm ook handmatig resetten met de aan/uit knop. Ga even uit van de ST 510:
1. Knop indrukken tot de lamjes uit zijn.
2. Knop indrukken, alleen op het power-lampje letten!
3. Als het lampje GROEN knippert, knop indrukken, lampje wordt continu groen
4. Na ~6 s gaat het lampje weer knipperen, nog een keer op de knop drukken.
5. Alle lampjes flitsen even aan en het modem herstart in fabrieksinstellingen.
Losse tip achteraf: probeer eerst voor de gein de user/pass combinatie van je ISP eens op het modem, 10 tegen 1 heeft je broertje die per ongeluk als modembeveiligheid ingesteld. En vertel 'm in dat geval maar gelijk dat hij de schermpjes moet lezen: ISP-gegevens en Speedtouch Security settings klinken toch best wel anders
.
Je kan 'm ook handmatig resetten met de aan/uit knop. Ga even uit van de ST 510:
1. Knop indrukken tot de lamjes uit zijn.
2. Knop indrukken, alleen op het power-lampje letten!
3. Als het lampje GROEN knippert, knop indrukken, lampje wordt continu groen
4. Na ~6 s gaat het lampje weer knipperen, nog een keer op de knop drukken.
5. Alle lampjes flitsen even aan en het modem herstart in fabrieksinstellingen.
Losse tip achteraf: probeer eerst voor de gein de user/pass combinatie van je ISP eens op het modem, 10 tegen 1 heeft je broertje die per ongeluk als modembeveiligheid ingesteld. En vertel 'm in dat geval maar gelijk dat hij de schermpjes moet lezen: ISP-gegevens en Speedtouch Security settings klinken toch best wel anders
Zo scherp als een voetbal!
bedankt raptile. Het is gelukt. Groetuh
Weet je misschien ook hoe ik de update software van speedtouch kan verwijderen. Want deze heeft namelijk een conflict met de router. Het hem dus ge reset. Maar alleen de gegevens zijn gereset. Niet de software ??????
Weet je misschien ook hoe ik de update software van speedtouch kan verwijderen. Want deze heeft namelijk een conflict met de router. Het hem dus ge reset. Maar alleen de gegevens zijn gereset. Niet de software ??????
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 16:05 ]
Krijg mijn router namelijk niet fatsoenlijk geinstalleerd in combinatie met mijn speedtouch modem. Heb elke dag wel een conflict
Oude firmware terugflashen? Misschien staat de oude versie op de website van SpeedTouch, of heb je een kopietje gemaakt voordat je flashte?
Ik gok dat de problemen voortkomen uit het feit dat beide apparaten een DHCP-server hebben. Als ze dan beiden in hetzelfde bereik werken, krijg je problemen.
Wat voor problemen heb je, wellicht dat wij - of de NT-FAQ - je daarmee verder kunnen helpen. Die nieuwe software zou uiteraard juist minder problemen moeten geven. Post eens je instellingen op beide apparaten en omschrijf het probleem is?
Ik gok dat de problemen voortkomen uit het feit dat beide apparaten een DHCP-server hebben. Als ze dan beiden in hetzelfde bereik werken, krijg je problemen.
Wat voor problemen heb je, wellicht dat wij - of de NT-FAQ - je daarmee verder kunnen helpen. Die nieuwe software zou uiteraard juist minder problemen moeten geven. Post eens je instellingen op beide apparaten en omschrijf het probleem is?
Je kunt een router niet "installeren". Je kunt een router alleen configureren, das een wezenlijk verschilVerwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 16:06:
Krijg mijn router namelijk niet fatsoenlijk geinstalleerd in combinatie met mijn speedtouch modem. Heb elke dag wel een conflict
Maar wat is je conflict dan?
Oh en in de FAQ staat hoe je je modem moet instellen als bridged zodat ie beter samenwerkt met je router. Misschien is dat wel een goede aanrader. (of koop een switch)
Verwijderd
Alcatel Speedtouch 510 FAQ bedoelt SSH. Daar staat een hele hoop informatie in. Gelieve dat eerst door te werken.
Het conflict is: als ik bij de ene computer het adsl-modem installeer. Dat doet alles het gewoon. En als ik dan bij de andere computer het adsl-modem installeer. Dan heb ik geen verbinding meer met de andere computer. Kan wel gewoon pingen naar het modem en ook naar de andere computer. Maar hij heeft dan een verkeerd ip-adres. Geen 10.0.0.x. Als ik dit handmatig probeer te veranderen gebeurd er ook niks.
Je hoeft de modem ook maar via één PC te installeren. Dan wordt op het modem alles goedgezet, lokaal wordt niets geinstalleerd. Vervolgens stel je het netwerk van alle PC's in op "automatisch een IP adres verkrijgen" en hobbelen maar.
Ok je modem lijkt dus gebridged. Vanuit link die JSS gaf laat daar even de goede ini (pptp_kpn.ini ofzo) file in naar je modem. Dan moet het worken.Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 22:51:
Het conflict is: als ik bij de ene computer het adsl-modem installeer. Dat doet alles het gewoon. En als ik dan bij de andere computer het adsl-modem installeer. Dan heb ik geen verbinding meer met de andere computer. Kan wel gewoon pingen naar het modem en ook naar de andere computer. Maar hij heeft dan een verkeerd ip-adres. Geen 10.0.0.x. Als ik dit handmatig probeer te veranderen gebeurd er ook niks.
Pagina: 1