[E-Tech WGRT04]probleem met wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 22:21
Ik heb een E-Tech Wireless Router (WGRT04 - nieuw) 54 mbit aangeschaft en alles aangesloten en geinstalleerd. Nu heb ik 2 pc's via kabels en 1 laptop met een 11mbit PCMCIA kaartje eraan hangen. ADSL modem is de Speedtouch Home en wordt ondersteund in de handleiding.

Verbinding werkt, alleen als de laptop iets gaat downloaden (via internet of netwerk) valt de internetverbinding weg. De internetverbinding moet dan hersteld worden in de router. De draadloze verbinding is ook erg traag. :|

Heb al geprobeerd een andere channel (6,11) en encyptie staat uit. De router is 11mbit backward compitable. Op de website van e-tech staat deze router nog niet, dus kan ook geen nieuwe firmware erop gooien (handleiding is zelfs gedrukt op 8 okt 2004 !)

De Log geeft dit aan: (*** is mijn externe ip)
code:
1
2
woensdag 27 oktober 2004 0:17:10 T3142Connection is broken
woensdag 27 oktober 2004 0:17:10 PPTP start to hang-up

Waar kan dit aan liggen? Firmware? Of ingebouwere firewall?

[ Voor 43% gewijzigd door IronFist op 27-10-2004 13:13 ]

• IronFist
De internetverbinding knalt er ook steeds uit als deze vol belast wordt. Ik word er echt gek van! :(

Ik zit ook nog met het probleem dat de LAN verbinding enorm langzaam is. Downloads via internet gaan alleen snel vanaf wired pc's (waardoor PPTP steeds ophangt) en downloads via LAN gaan 50 kb/s draadloos en 200 kb/s via kabel met tussenkomst van router :o

Dit moet toch echt aan de firmware liggen of doe ik iets verkeerd. :/

[ Voor 63% gewijzigd door IronFist op 27-10-2004 13:14 ]

• IronFist
*schop*

Dit heeft een beetje haast, kan binnen 8 dagen router nog ruilen of terugbrengen.. Niemand??

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Klinkt inderdaad gewoon als slecht uitgewerkte firmware, ik zou geen risico nemen en het gewoon terug brengen en een ander merk kopen, heb goede ervaringen met Linksys...

Senri no michi mo ippo kara