[smtp] mail versturen via php naar meerdere personen

Pagina: 1
Acties:

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
eerst en vooral, dit is geen scriptrequest, want dat heb ik al :) ik heb gesearcht, maar ik krijg enkel van die open-smtp-lijsten waar er een hele hoop geblokte servers staan, daar heb ik dus ook niets aan.

ik heb een fotopagina op het internet waar je commentaar op kan zetten, nu was het lastig om elke keer alle foto's te gaan bekijken om te zien of er een nieuw bericht was, daarom heb ik een stukje tpoegevoegt dat er een mailtje wordt gestuurt naar een 10-tal personen als er een nieuw bericht is toegevoegd. alles werkt mooi, maar soms krijg ik dit bericht:

code:
1
Ran into problems sending Mail. Response: 450 4.3.2 {mp011} Too many mails (mass delivery by gmx user), try again in 4 minute(s)

ik gebruik dus de smtp-server van gmx, je moet erop authen, en dat gaat mooi, alleen als je een paar comments na mekaar doet krijg je dus deze fout en zal de mail niet verstuurd worden.

Ik gebruik dat smtp-ding ipv mail() omdat deze laatste een dag nodig heeft om de mail te versturen, dit is onaanvaardbaar...

de smtp-server van mijn provider kan ik niet gebruiken, want die is gebonden aan IP-adressen, en de website staat niet in een range van die provider.

nu is mijn vraag dus: weet iemand een webservice waar je (na registreren) een smtp-server hebt? ik denk dat het aantal mailtjes op een 20 per week gaat liggen, maar soms kan het zijn dat er dus een paar na mekaar worden verstuurd.

het gaat dus zeker niet op spam! ik begrijp dat vele providers hun smtp-servers sluiten vanwege spam, maar nu zijn vooral de gewone gebruikers er de dupe van.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
ok, kwestie van de volledigheid: ik heb net fusemail.com herontdekt, die hebben een smtp-server, en daar kan je mee sturen (net 7x achtereen naar mezelf, het lijkt dus wel goed te lukken :) )