Toon posts:

[xp/2003] Uitzetten meldingen van Service Control Manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enig zoekwerk in gpedit.msc (Groepsbeleid / Group Policy Object Editor), Google en GoT lukt het me nog steeds niet om meldingen van de Service Control Manager uit te zetten (dus geen popups meer bij het opstarten). Windows werkt prima en ik hoef deze meldingen niet meer te zien.

Weet iemand raad?

Verwijderd

welke meldingen?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De melding die je krijgt bij het opstarten, dan komt het Beveiligingscentrum omhoog.
Heb ik hier thuis ook op de machine met XP Home. Op m'n werk, heb ik het weer niet (XP Pro).

Ey!! Macarena \o/

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wil je het beveiliginscentrum uitzetten?

- In de applet zelf de Meldingen uitzetten (links onderaan)
- De Security Center service op Uitgeschakeld zetten in Services

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RaZ schreef op 24 oktober 2004 @ 13:21:
De melding die je krijgt bij het opstarten, dan komt het Beveiligingscentrum omhoog.
Heb ik hier thuis ook op de machine met XP Home. Op m'n werk, heb ik het weer niet (XP Pro).
jij bedoelt dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/SC.jpg

Topicstarter snapt denk ik niet wat Service Control manager op je systeem allemaal doet als ie die wil uitzetten.
Topicstarter doet er beter aan de oorzaak van zn popups na te gaan en deze op te lossen in plaats van de meldingen te onderdrukken.

dat noemen ze ook wel symptoombestrijding.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even een voorbeeld geven:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/hoenderken/Melding.jpg

Ik wil de Service Control Manager dus niet uitschakelen maar ik wil deze popup niet meer krijgen bij het opstarten en ik kan de oorzaak ervan niet oplossen. Dat hierdoor eventueel andere popups eventueel ook niet meer zichtbaar zullen zijn maakt me niet uit. Ik nam aan dat er wel een optie is om het geven van deze popups door SCM uit te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 15:30 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 15:23:
Ik wil de Service Control Manager dus niet uitschakelen maar ik wil deze popup niet meer krijgen bij het opstarten en ik kan de oorzaak ervan niet oplossen.
Dan kijk je in je eventlog welke service dit doet (gokje: network loadbalancing, NLB).

Dan ga je [google=disable NLB 2003] of bij eventid.net op je event 7000 en dan kom je ook je oplossing tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 24-10-2004 15:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
servicecontrolmanager openen en kijken welke service op automatic staat maar niet gestart is

idd als het een 2003 server is en je hebt BackupExec 9.1 geinstalleerd is het je loadbalancing service, deze kan je in je registry uitzetten

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt er trouwens aan of je Standard of Enterprise Edition draait; EE heeft NLB default aanstaan.

maar evengoed:

Los het probleem bij de bron op, en ga niet de meldingen disablen.

Das net zo stom als je virusscanner maar uitzetten omdat het zo vervelend is dat je elke keer een viruswarning krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 24 oktober 2004 @ 15:56:
Los het probleem bij de bron op, en ga niet de meldingen disablen.

Das net zo stom als je virusscanner maar uitzetten omdat het zo vervelend is dat je elke keer een viruswarning krijgt.
Het gaat mij niet om het achterliggende probleem maar gewoon om de vraag of de meldingen van SCR al dan niet uit te schakelen zijn.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

antwoord : Nee, en dat moet je ook niet willen.

Wil je het niet snappen?
Waarom draai je uberhaupt Windows 2003 als je niet eens de moeite wil nemen om te begrijpen waarom je een dergelijke alert krijgt...

Ik geef je nog een hint in de vorm van een analogie met een virusscanner en nog valt het 20€ niet.

[ Voor 85% gewijzigd door alt-92 op 25-10-2004 08:16 ]

Verwijderd

die melding zie je niet voor niks, want er is wat fout op je machine. Dat moet je dus troubleshooten door oa in je event log te kijken welke service er niet opstart.
Pagina: 1